- Waardering
- 1.501
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het vaker gedaan. Thanks!1000 kcal deficit per dag lijkt mij niet realistisch haalbaal, succes
Helaas zijn de tijden veranderd en kan ik onmogelijk 5-6 x naar de sportschool. Ok, niet onmogelijk (immers lukte het ook om te studeren, werken, sporten en nog een sociaal leven te hebben naast het gezin), ik heb alleen nu andere prioriteiten. Die tijd komt ook wel weer😀De eerste dagen gaat het altijd snel😃
#MeToo.. soms werkt een groter tekort zelfs fijner in mijn beleving. Ik hoop dat 'ie goed valt.
Is grotendeels glycogeen/energiereserve en vocht.
Ik moet eerlijk zeggen dat het na ruim 5 km fietsen (wat ik niet vaak doe), met een serieus kcaltekort, toch best pittig was🙃
Klopt, het voordeel is dat je dan ook sneller weer in een surplus zit (en je ziet sneller resultaat, wat goed is voor de motivatie). Ik heb op 1 lange cut na, altijd minicuts gedaan (met een groter tekort) en ik heb daar zelf altijd positieve ervaringen mee gehad.#MeToo.. soms werkt een groter tekort zelfs fijner in mijn beleving. Ik hoop dat 'ie goed valt.
Is grotendeels glycogeen/energiereserve en vocht.
Vandaar ook:
Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt. Met name voor oefeningen zoals benchpress (daar zijn ook wel meerdere verklaringen voor).Ben zelf ook fan van de argressievere tekorten. Wilt ook niet automatisch zeggen dat je gegarandeerd spierverlies hebt. Had mijn laatste cut een DEXA voor & na gedaan en daaruit bleek dat m'n LBM constant is gebleven (niet 100% accuraat natuurlijk, maar goede leiddraad)
M'n onderhoud was rond de 1800 en zat op een gegeven moment op 1100-1200 kcal, dus zo'n tekort van 36%.Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt. Met name voor oefeningen zoals benchpress (daar zijn ook wel meerdere verklaringen voor).
Hoe groot was jouw calorietekort @Kathlinoo en wat heb je gedaan om spierverlies te beperken?
Ik overweeg om 4 dagen te trainen ipv 3 (wat eveneens een groter weekvolume betekent), alleen heb ik nu natuurlijk wel minder goede herstel capaciteiten.
Als TS 4x zou gaan trainen ipv 3x, dan betekent dat ze vooral de intensiteit hoog moet houden en niet het volume moet laten meegroeien?M'n onderhoud was rond de 1800 en zat op een gegeven moment op 1100-1200 kcal, dus zo'n tekort van 36%.
Cardio redelijk beperken (hield enkel mijn stapjes in de gaten zodat m'n NEAT niet dramatisch meedaalde), volume van de trainingen juist omlaag gooien (intensiteit hoog, volume zo'n 2/3e van het volume in m'n bulk) en zorgen dat er voldoende eiwitten binnen kwamen natuurlijk.
Volume omhoog gooien tijdens een agressieve cut is vaak niet zo handig, want je herstel is idd minder. En als je niet goed herstelt, treedt er juist spierverlies op (en vermoeidheid, overtraining,..).
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik ergens tijd vind dan duik ik even in de literatuur.Als TS 4x zou gaan trainen ipv 3x, dan betekent dat ze vooral de intensiteit hoog moet houden en niet het volume moet laten meegroeien?
Zijn hier dan voordelen aan?
Ja. Of het gewoon op 3 dagen houden en het volume wat naar beneden schroeven.Als TS 4x zou gaan trainen ipv 3x, dan betekent dat ze vooral de intensiteit hoog moet houden en niet het volume moet laten meegroeien?
Ja, hoog volume vraagt een pak meer herstel dan hoge intensiteit en een hoge intensiteit behoudt spiermassa.
Excuus, ik bedoelde het voordeel om in een cut de training over meer dagen te spreiden? B.v. doordat je dan de intensiteit hoger kan houden of herstel beter door spreiden van hetzelfde volume? Of anders?Ja. Of het gewoon op 3 dagen houden en het volume wat naar beneden schroeven.
Ja, hoog volume vraagt een pak meer herstel dan hoge intensiteit en een hoge intensiteit behoudt spiermassa.
Tijdens een cut wil je je herstelcapaciteit beschermen (door het trainingsvolume wat te verlagen), terwijl je de trainingsintensiteit hoog houdt (om spiermassa te behouden).
Oh op die fiets, ja dat kan wel een voordeel hebben.Excuus, ik bedoelde het voordeel om in een cut de training over meer dagen te spreiden? B.v. doordat je dan de intensiteit hoger kan houden of herstel beter door spreiden van hetzelfde volume? Of anders?
Wat ik nu lees, even snel dan, is dat het spreiden gunstiger is mits het volume niet wordt verhoogd. Ik moet er nog wat dieper induiken.Excuus, ik bedoelde het voordeel om in een cut de training over meer dagen te spreiden? B.v. doordat je dan de intensiteit hoger kan houden of herstel beter door spreiden van hetzelfde volume? Of anders?
Je was mij net voor. Goed om dit even weer onder de aandacht te brengen!Oh op die fiets, ja dat kan wel een voordeel hebben.
Als je je volume wat spreidt over meerdere dagen kan je makkelijker de intensiteit (even) hoog houden. Al is het - voor zover ik weet - nog altijd beter om ook je volume wat te verlagen tijdens zo'n agressieve cut (en dit kan je alsnog over meerdere dagen spreiden dan, wat een extra voordeel kan bieden).
Je totale herstelcapaciteit per week blijft lager door het calorietekort.
Dat kan je op verschillende manieren tackelen, afhankelijk van het punt waarop je staat. Als je carbs gewend bent, kun je carbs laden voor de training en een intra workout nemen. Zelf haal ik m'n carbs doorgaans uit vezelrijke voeding, zo'n anderhalf uur voor de training eet ik witte rijst en wat vet, net voordat ik naar de sportschool ga wat fruit en tijdens het sporten neem ik een intra workout.Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt