AndroidHealthClinic

Gestopt CONTESTLOG 2025 - STREETSPIRIT GOES ALL-IN 2 SINGLEDIGIT😎

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
1000 kcal deficit per dag lijkt mij niet realistisch haalbaal, succes

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Dag 4! Gewicht -1,3.

Honger is sterk aanwezig, maar te doen (als in, het lukt goed om het te negeren). Het ergste nu is het gebrek aan slaap. Onze baby is weer aan het spoken en vannacht was ik tot 02:00 wakker💀 Vanmorgen werd ik daarnaast verkouden wakker met keelpijn💩 Dit is denk ik nu de grootste uitdaging! Toch blijven bewegen ondanks de vermoeidheid.

Gisteren ben ik voor het eerst op de fiets naar de sportschool gegaan. Vroeger wist ik niet beter🙂 Ik kon daarom eerder ook easy cutten op ruim 2000 calorieën en toch snel vet verliezen. In 2015 begon ik mijn cut namelijk op 2700 calorieën;) Helaas zijn de tijden veranderd en kan ik onmogelijk 5-6 x naar de sportschool. Ok, niet onmogelijk (immers lukte het ook om te studeren, werken, sporten en nog een sociaal leven te hebben naast het gezin), ik heb alleen nu andere prioriteiten. Die tijd komt ook wel weer😀

Deze contest is ook een beetje om mijzelf ook even op nummer 1 te plaatsen af en toe! Ik wil weer lekker in mijn vel zitten en blij zijn met mijn fysiek en uiterlijk. Zoals mijn oudste dochter zou zeggen verdien ik denk ik wel een "glow-up". Mijn leeftijd in combinatie met stress en weinig slaap heeft best wel zijn tol geëist.

Goed, mijn training van gisteren.

Ik moet eerlijk zeggen dat het na ruim 5 km fietsen (wat ik niet vaak doe), met een serieus kcaltekort, toch best pittig was🙃

Benen+armen
Wednesday, 23 July 2025, 14:45

Hipthrust smith
Set 1: 50 kg × 15 reps
Set 2: 50 kg × 15 reps @ 6.5 RPE
Set 3: 50 kg × 16 reps @ 10 RPE

Romanian Deadlift (Dumbbell)
2x24
Set 1: 48 kg × 15 reps @ 6 RPE
Set 2: 48 kg × 12 reps @ 6 RPE
Set 3: 48 kg × 12 reps @ 6 RPE

Plate loaded legpress
Set 1: 120 kg × 10 reps
Set 2: 120 kg × 10 reps
Set 3: 120 kg × 12 reps

One arm bicep curl
Set 1: 7.5 kg × 10 reps
Set 2: 7.5 kg × 12 reps
Set 3: 7.5 kg × 10 reps

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 15 reps
Set 2: 21 kg × 12 reps
Set 3: 21 kg × 12 reps

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 20 kg × 8 reps @ 8 RPE
Set 2: 20 kg × 8 reps @ 8.5 RPE
Set 3: 20 kg × 10 reps @ 9.5 RPE

Leg Extension (Machine)
Set 1: 105 kg × 8 reps
Set 2: 95 kg × 10 reps
Set 3: 95 kg × 10 reps

Hip Abductor (Machine)
(Ik doe in feite een soort superset, eerst rechtop, daarna naar voren)
Set 1: 135 kg × 22 reps
Set 2: 135 kg × 22 reps
Set 3: 135 kg × 22 reps

Wat betreft supplementen hou ik het vrij simpel. Multi, visolie, creatine (wat ik overigens vaak vergeet) en cafeïne. Eventueel verhoog ik mijn cafeïne inname nog gedurende de contest. Verder niets, dus spierverlies is waarschijnlijk onvermijdelijk. In het beste geval verlies ik minstens 4-5 kg (puur vet) in de eerste 4-5 weken en kan ik vervolgens strategisch refeeds toepassen. We zullen het zien🤞 Het zou fantastisch zijn om weer een vein te zien op mijn bicep. Dat is alweer 7 jaar geleden dus daar gaan we voor dit x!

Laatst bewerkt:
Zo dan die drop gaat gelijk hard!!

#MeToo.. soms werkt een groter tekort zelfs fijner in mijn beleving. Ik hoop dat 'ie goed valt.

Zo dan die drop gaat gelijk hard!!
Is grotendeels glycogeen/energiereserve en vocht.

Vandaar ook:

Ik moet eerlijk zeggen dat het na ruim 5 km fietsen (wat ik niet vaak doe), met een serieus kcaltekort, toch best pittig was🙃

#MeToo.. soms werkt een groter tekort zelfs fijner in mijn beleving. Ik hoop dat 'ie goed valt.

Is grotendeels glycogeen/energiereserve en vocht.

Vandaar ook:
Klopt, het voordeel is dat je dan ook sneller weer in een surplus zit (en je ziet sneller resultaat, wat goed is voor de motivatie). Ik heb op 1 lange cut na, altijd minicuts gedaan (met een groter tekort) en ik heb daar zelf altijd positieve ervaringen mee gehad.

Yes, daarom kan ik na de eerste drop ook beter inschatten hoe het verloop zal zijn. Meestal verlies ik in de eerste week 2-3 kg.

Ben zelf ook fan van de argressievere tekorten. Wilt ook niet automatisch zeggen dat je gegarandeerd spierverlies hebt. Had mijn laatste cut een DEXA voor & na gedaan en daaruit bleek dat m'n LBM constant is gebleven (niet 100% accuraat natuurlijk, maar goede leiddraad)

Ben zelf ook fan van de argressievere tekorten. Wilt ook niet automatisch zeggen dat je gegarandeerd spierverlies hebt. Had mijn laatste cut een DEXA voor & na gedaan en daaruit bleek dat m'n LBM constant is gebleven (niet 100% accuraat natuurlijk, maar goede leiddraad)
Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt. Met name voor oefeningen zoals benchpress (daar zijn ook wel meerdere verklaringen voor).

Hoe groot was jouw calorietekort @Kathlinoo en wat heb je gedaan om spierverlies te beperken?

Ik overweeg om 4 dagen te trainen ipv 3 (wat eveneens een groter weekvolume betekent), alleen heb ik nu natuurlijk wel minder goede herstel capaciteiten.

Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt. Met name voor oefeningen zoals benchpress (daar zijn ook wel meerdere verklaringen voor).

Hoe groot was jouw calorietekort @Kathlinoo en wat heb je gedaan om spierverlies te beperken?

Ik overweeg om 4 dagen te trainen ipv 3 (wat eveneens een groter weekvolume betekent), alleen heb ik nu natuurlijk wel minder goede herstel capaciteiten.
M'n onderhoud was rond de 1800 en zat op een gegeven moment op 1100-1200 kcal, dus zo'n tekort van 36%.

Cardio redelijk beperken (hield enkel mijn stapjes in de gaten zodat m'n NEAT niet dramatisch meedaalde), volume van de trainingen juist omlaag gooien (intensiteit hoog, volume zo'n 2/3e van het volume in m'n bulk) en zorgen dat er voldoende eiwitten binnen kwamen natuurlijk.
Volume omhoog gooien tijdens een agressieve cut is vaak niet zo handig, want je herstel is idd minder. En als je niet goed herstelt, treedt er juist spierverlies op (en vermoeidheid, overtraining,..).

M'n onderhoud was rond de 1800 en zat op een gegeven moment op 1100-1200 kcal, dus zo'n tekort van 36%.

Cardio redelijk beperken (hield enkel mijn stapjes in de gaten zodat m'n NEAT niet dramatisch meedaalde), volume van de trainingen juist omlaag gooien (intensiteit hoog, volume zo'n 2/3e van het volume in m'n bulk) en zorgen dat er voldoende eiwitten binnen kwamen natuurlijk.
Volume omhoog gooien tijdens een agressieve cut is vaak niet zo handig, want je herstel is idd minder. En als je niet goed herstelt, treedt er juist spierverlies op (en vermoeidheid, overtraining,..).
Als TS 4x zou gaan trainen ipv 3x, dan betekent dat ze vooral de intensiteit hoog moet houden en niet het volume moet laten meegroeien?

Zijn hier dan voordelen aan?

Als TS 4x zou gaan trainen ipv 3x, dan betekent dat ze vooral de intensiteit hoog moet houden en niet het volume moet laten meegroeien?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik ergens tijd vind dan duik ik even in de literatuur.

Ik train doorgaans al met een relatief laag weekvolume (ten opzichte van "vroeger") en ik zie dan ook vrij snel progressie bij het verhogen ervan. Echter is dit wel op onderhoud of calorieën boven onderhoud.

Normaal gesproken hou ik mijn trainingen redelijk constant in een cut.

Ja. Of het gewoon op 3 dagen houden en het volume wat naar beneden schroeven.
Ja, hoog volume vraagt een pak meer herstel dan hoge intensiteit en een hoge intensiteit behoudt spiermassa.
Tijdens een cut wil je je herstelcapaciteit beschermen (door het trainingsvolume wat te verlagen), terwijl je de trainingsintensiteit hoog houdt (om spiermassa te behouden).

Ja. Of het gewoon op 3 dagen houden en het volume wat naar beneden schroeven.

Ja, hoog volume vraagt een pak meer herstel dan hoge intensiteit en een hoge intensiteit behoudt spiermassa.
Tijdens een cut wil je je herstelcapaciteit beschermen (door het trainingsvolume wat te verlagen), terwijl je de trainingsintensiteit hoog houdt (om spiermassa te behouden).
Excuus, ik bedoelde het voordeel om in een cut de training over meer dagen te spreiden? B.v. doordat je dan de intensiteit hoger kan houden of herstel beter door spreiden van hetzelfde volume? Of anders?

Excuus, ik bedoelde het voordeel om in een cut de training over meer dagen te spreiden? B.v. doordat je dan de intensiteit hoger kan houden of herstel beter door spreiden van hetzelfde volume? Of anders?
Oh op die fiets, ja dat kan wel een voordeel hebben.
Als je je volume wat spreidt over meerdere dagen kan je makkelijker de intensiteit (even) hoog houden. Al is het - voor zover ik weet - nog altijd beter om ook je volume wat te verlagen tijdens zo'n agressieve cut (en dit kan je alsnog over meerdere dagen spreiden dan, wat een extra voordeel kan bieden).

Je totale herstelcapaciteit per week blijft lager door het calorietekort.

Wat ik nu lees, even snel dan, is dat het spreiden gunstiger is mits het volume niet wordt verhoogd. Ik moet er nog wat dieper induiken.

Ik merk ook dat ik aan het einde van de training weinig energie heb, dus ik ga hier nog even kritisch naar kijken. Ook naar volume vs intensiteit.

Oh op die fiets, ja dat kan wel een voordeel hebben.
Als je je volume wat spreidt over meerdere dagen kan je makkelijker de intensiteit (even) hoog houden. Al is het - voor zover ik weet - nog altijd beter om ook je volume wat te verlagen tijdens zo'n agressieve cut (en dit kan je alsnog over meerdere dagen spreiden dan, wat een extra voordeel kan bieden).

Je totale herstelcapaciteit per week blijft lager door het calorietekort.
Je was mij net voor. Goed om dit even weer onder de aandacht te brengen!

Dat is fijn om te weten! Ik merk wel dat mijn kracht vaak snel zakt
Dat kan je op verschillende manieren tackelen, afhankelijk van het punt waarop je staat. Als je carbs gewend bent, kun je carbs laden voor de training en een intra workout nemen. Zelf haal ik m'n carbs doorgaans uit vezelrijke voeding, zo'n anderhalf uur voor de training eet ik witte rijst en wat vet, net voordat ik naar de sportschool ga wat fruit en tijdens het sporten neem ik een intra workout.

Nou onze baby heeft doorgeslapen 🥳🥳 Ik voel mij nu ook zoveel beter al.

Morning Workout
Friday, 25 July 2025, 09:34

A UB

Bench Press (Barbell)

Set 1: 30 kg × 15 reps @ 6 RPE
Set 2: 50 kg × 10 reps @ 6 RPE
Set 3: 60 kg × 8 reps @ 7 RPE
Set 4: 60 kg × 8 reps @ 8 RPE
Set 5: 60 kg × 7 reps @ 9 RPE
Dit ging best lekker.

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 8 reps
Set 2: 57 kg × 8 reps @ 9 RPE
Set 3: 57 kg × 7 reps @ 9 RPE
+ 2 bw pullups

Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 12 reps @ 8 RPE
Set 2: 40 kg × 10 reps @ 9.5 RPE

one arm db row
Set 1: 28 kg × 10 reps
Set 2: 28 kg × 10 reps
Nieuw! Of eigenlijk terug van weggeweest.

Shoulder Press (Machine)
Set 1: 70 kg × 6 reps @ 9.5 RPE Matig
Set 2: 60 kg × 10 reps @ 9.5 RPE

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 15 reps
Set 2: 15 kg × 15 reps

Lateral Raises
Set 1: 8 kg × 19 reps
Set 2: 8 kg × 18 reps
Set 3: 8 kg × 17 reps + restpause sets 3x3 (dit doe ik vaak als finisher, maar ik log het meestal niet)

Paar maaltijden (die zitten standaard tussen de 380-500 calorieën en met 30-40 g eiwit).
20250724_174444.jpg
20250725_114204.jpg

En iets waardoor diëten een stuk makkelijker wordt (of leuker).
20250725_131646.jpg

Alle calorietargets gehaald inclusief macro's.

Laatst bewerkt:
Bw 75,5 -1,9 kg dag 7

Morgen zal ik even een compleet weekoverzicht delen:)

Training vandaag ging lekker!

Benen+armen
Sunday, 27 July 2025, 10:21

Hipthrust smith
Set 1: 50 kg × 15 reps
Set 2: 70 kg × 12 reps @ 8 RPE
Set 3: 70 kg × 12 reps @ 8 RPE
F: 70 kg × 15 reps @ 10 RPE
Iets meer gepusht dan anders!

smith squat (closestance en atg)
Set 1: 50 kg × 8 reps
Set 2: 50 kg × 8 reps
Set 3: 50 kg × 8 reps
Legpress was bezet

Romanian Deadlift (Dumbbell)
2x22
Set 1: 44 kg × 12 reps @ 8 RPE
Set 2: 44 kg × 12 reps @ 8 RPE
Set 3: 44 kg × 12 reps @ 8.5 RPE

Bicep Curl (Dumbbell)
2x12
Set 1: 24 kg × 16 reps
Set 2: 24 kg × 16 reps
Set 3: 24 kg × 16 reps @ 8.5 RPE

Leg Extension (Machine)
Set 1: 105 kg × 8 reps
Set 2: 105 kg × 8 reps

Seated Leg Curl (Machine)
Set 1: 47.5 kg × 10 reps
Set 2: 47.5 kg × 10 reps

bicep cable curl one arm
Set 1: 7.5 kg × 11 reps
Set 2: 7.5 kg × 10 reps

Hammer Curl (Dumbbell) incline
2x8
Set 1: 16 kg × 13 reps @ 9.5 RPE
Set 2: 16 kg × 12 reps @ 9.5 RPE

Hipabduction geskipt. Ik heb gisteren geskate en dat voelde ik dus precies op die plek nog:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven