Fitness Seller

Controversiele meningen en ideeen.

Ivm taal: zie al de opmerking van Arminius

Ivm nationaliteit: dat klopt juridisch totaal niet. Alles hangt immers af van welke "aanknopingsfactor", dewelke elk land souverein zelf bepaald, gaat gebruiken om een nationaliteit toe te kennen, bv. plaats van geboorte (U.S.A.) of nationaliteit van de ouder - 1 is genoeg (BE en NL). Daar ga je dus nooit een lijn in krijgen...

Ivm coalities: Als er geen meerderheid mag gevormd worden, hoe ga je dan besturen?

Je hoort geen Turks, Chinees of wat dan ook te spreken als er Belg of Nederlander op je paspoort staat.

Case per case moeten ze dan maar een meerderheid bij mekaar zoeken

• Topic Starter Topic Starter
Het trieste is dat goed opgeleid in de maatschapij wordt geassocieerd met intelligent zijn, en zouden dan volgens hun studies automatisch in een hoger barema terechtkomen. Zonder dat ze hun bewezen hebben.
Enkel theoretisch sterk, ben je daarom intelligent of ''hoog opgeleid''?

''Laag opgeleide'' zijn mensen die geen hogere studies hebben volbracht of beroepsonderwijs hebben genoten. Deze mensen worden dan weer in een lager barema geplaatst terwijl hun al meer werkervaring hebben d.m.v. stages en werkplek leren.
Mechaniekers,schrijnwerkers,electriciëns,... worden aanzien als ''laag opgeleide'' terwijl dat we deze mensen heel ons leven nodig gaan hebben, en ook hun heel hun leven moeten bijleren in mate van nieuwe matrialen,technieken,gebruiken,...

Ieder zijn job en sterke punten, de 1 is goed met zijn handen, de ander theoretisch aangelegd. Daarom is het woord hoog en laag zo slecht gekozen.

Ik ben ook ''laag opgeleid'' VMBO-T en MBO 2.
Moest voor promotie een aantal testen doen.

Mijn collega met een master was op het randje niet gezakt voor deze test.

Al is het wel zo de hoe hoger de opleiding hoe hoger de gemiddelde intelligentie.
Maar het is ook zo dat het goed doen op school niet betekend dat je slim bent, maar eerder goed in school.
20200203_162316.jpg

Zo zie je maar weer, diploma zegt niets. :D

Je hoort geen Turks, Chinees of wat dan ook te spreken als er Belg of Nederlander op je paspoort staat.

Case per case moeten ze dan maar een meerderheid bij mekaar zoeken
Ik volg niet helemaal: er wordt toch steeds obv de verkiezingsresultaten gezocht naar een meerderheid (dus case by case)? Of mis ik iets?

Ik volg niet helemaal: er wordt toch steeds obv de verkiezingsresultaten gezocht naar een meerderheid (dus case by case)? Of mis ik iets?

Nee hoor. Nu zoeken ze nog steeds, na 250 dagen ofzo, een standaard meerderheid om heel de termijn te regeren. Dus zou imo niet mogen.
En dan zou je ook geen last meer hebben van het feit dat we al zo lang zonder regering zitten. Als ze voor een stemming dan een 2 3de
meerheid moeten hebben, kunnen ze gaan zoeken bij alle partijen. En niet bij een coalitie die vast staat.

Heel de politieke slogans mogen het toch?
Touché :D

De brexit is er ook maar gekomen omdat er genoeg onwaarheden over Europa werden verteld om de mensen te beïnvloeden

Ik ging er wel van uit dat we ons hier niet tot dat niveau gingen verlagen maar deftig debatteren - I stand corrected ;)

En in een topic met betrekking tot controversiële meningen deze proberen te bestrijden met wetten is vrij achterlijk.

Je kan feiten ook niet gaan ontkennen omdat je een andere mening toegedaan bent, hoe graag Trump het ook anders zou zien.

Dat verdrag is gewoon zo een feit

Allebei mis: het krijgen van kinderen wordt beschermd door artikel 8 van het Verdrag van de Rechten van de Mens. Dit verdrag geldt tot nader order ook voor LGBTQ

vind jij dat iedereen maar zomaar kinderen mag krijgen? ook als ze daar niet voor kunnen zorgen en de maatschappij hier voor moet opdraaien en het kind hier onder lijdt?

Nee hoor. Nu zoeken ze nog steeds, na 250 dagen ofzo, een standaard meerderheid om heel de termijn te regeren. Dus zou imo niet mogen.
En dan zou je ook geen last meer hebben van het feit dat we al zo lang zonder regering zitten. Als ze voor een stemming dan een 2 3de
meerheid moeten hebben, kunnen ze gaan zoeken bij alle partijen. En niet bij een coalitie die vast staat.
Je wil eigenlijk het cordon sanitaire weg bedoel je?

Terug
Naar boven