MuscleMeat

Core Burner??

hauzer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
97kg
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fitness als doel om gespierder te worden.
Mijn lengte heeft dit altijd een beetje tegengewerkt aangezien me lichaam de bijgekomen eiwitten,spiermassa,eten goed verdeeld aangezien ik 1.95m lang ben.

Nu heb ik één jaartje thai boxen met fitness gecombineerd,maar krijg wel spiermassa maar niet dusdanig in de hoeveelheid die ik wil en waar ik wil.
Nu begin ik 12 Oktober in de Amo,dat is een militaire opleiding en ben ik elke dag aan het trainen om fitter en strakker te worden.

Nu wil ik graag weten kent iemand goede oefeningen om de core aan te pakken mij buikspieren zijn namelijk niet zo strak en heb een beetje een hangpens :P
En zo wil ik niet aan komen zetten heb het altijd gehad buikspieren getraind,daarop zijn mijn buikspieren ook harder geworden maar niet zichtbaar.

Mijn gegevens zijn:

1.95 meter lang
92 kilo zwaar
14.9% vet
18 jaar oud

Ten eerste snap ik de titel niet zo.
Ten tweede moet je als je graag een strakke buik wilt hebben gaan cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Wist ff gauw niet een titel te verzinnen dus dacht ik bovenlichaam = Core en ik wil het strak maken dus burner :P

Beetje improviseren,hoe leg ik een goed begin in cutten dan?

Lager in vet gaan zitten inderdaad. Dan worden ze vanzelf zichbaar en gaat die blubber weg ;)

Gewoon veel cardio dus?

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:28 ----------

Voordat ik met kracht training aan de slag ga sta ik 12 min op de loopband en 15 - 20 min op de crosstrainer maar dat met de crosstrainer ga ik veranderen naar 30 min want ik heb een topic gelezen dat fat burn pas echt begint bij 30 min.

Cardio heb ik dus 5 x per week voor elke kracht training

Doe het anders na je krachttraining. Dan haal je iets meer uit je krachttraining. Reken je KH behoefte uit en ga daar net iets onder zitten. Een beetje cardio er dan nog bij zou ervoor moeten zorgen dat je vet verliest.

Oke bedankt dat klinkt wel goed :)

Zware oefeningen doen die veel calorieen verbranden. Geen peck deck maar bankdrukken, geen bicep curl maar Deadliften.

3x per week 20min interval training op de fiets is goede hulp voor vetverbranding.
Ik zou kracht en cardio op die manier afwisselen... 1dag kracht, 1dag cardio.
of wel je cardio na je krachttraining.

Weet je wat het is ik wil me elke dag zo veel mogelijk uitputten door cardio te doen gecombineerd met de kracht het weekend is dan me rust tijd.
Ik merk nu wel dat ik meer engerie heb en lekkerder in me vel zit.
Dus de hoeveelheid houd ik liever op elke dag maar kan dit mijn training beinvloeden op een negatieve manier?

Voor een strak buikie gewoon gaan cutten zoals iedereen hier al zegt :)

Vandaag maar eens 12 min op loopband gegaan;
En heb de 30 min Crosstrainer ook gedaan 20 km/u 140 watt;
Ik merk het wel echt mijn buik zweet de ziel eraf :roflol:

Dit ga ik voortaan elke dag in mijn schema erbij plannen.
Bedankt voor de adviezen.

bovenlichaam is niet hetzelfde als je core

je core is een onderdeel van je bovenlichaam namelijk je middel.

Als je je core effectief wil trainen dan moet je dit doen doormiddel van als zijn functies gebruiken, bijvoorbeeld. roteren.
doe dus veel verschillende oefeningen voor je core, bijvoorbeeld:
- side bends
- legraise
- crunch
- russian twists
- supermans
- dragonflags
- plank holds (bijv. 2 min)

je kan dit bijvoorbeeld als een circuitje doen.

ook neem ik aan dat als je traint voor een militaire opleiding je niet alleen een strakkere buik wil. Een krachtig middel is essentieel voor een atleet.

Ja tuurlijk ik zal even deze oefeningen opschrijven en kijken hoe wat gaat dan kan ik deze erbij voegen.

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

bovenlichaam is niet hetzelfde als je core

je core is een onderdeel van je bovenlichaam namelijk je middel.

Als je je core effectief wil trainen dan moet je dit doen doormiddel van als zijn functies gebruiken, bijvoorbeeld. roteren.
doe dus veel verschillende oefeningen voor je core, bijvoorbeeld:
- side bends
- legraise
- crunch
- russian twists
- supermans
- dragonflags
- plank holds (bijv. 2 min)

je kan dit bijvoorbeeld als een circuitje doen.

ook neem ik aan dat als je traint voor een militaire opleiding je niet alleen een strakkere buik wil. Een krachtig middel is essentieel voor een atleet.

Hoe vaak denk je dat ik dat per week effectief erbij kan voegen na elke training??

Ik heb ze allemaal ff opgezocht dit is ongeveer waar ik op stuitte en de dragonflags zag er best intens uit.

Side bend - Buig de buik tot tegenovergesteld richting van de dumbbell tot een kleine stretch wordt gevoelt

Leg Raise - Ga bij een incline bank of op een apparaat staan trek knieen op tot torso hoogte

Crunch - Zorg er voor dat je hoofd stil blijft, kijk recht vooruit. Alleen de schouderbladen komen bij het teruggaan op de grond.

Plank Holds - Zet het lichaam strak hoofd naar de grond rug omhoog zodat buikspieren worden gebruikt.

Dragonflags - (gevorderd) trek je lichaam en voeten tot recht boven je hoofd

Voor mensen die dit ook willen doen om een goede core te krijgen of buikspieren het ziet er zwaar uit en ik kan niet wachten tot ik er mee aan de slag kan.
Wil je de oefening met videobeeld nog even nalezen of nakijken kijk dan op

www.ExRx.net

Daar staan alle oefeningen goed beschreven.

Dieet impliceert dat het tijdelijk is. Gewoon een goede voedingsschema en cardio erbij.

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Gewoon veel cardio dus?

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:28 ----------

Voordat ik met kracht training aan de slag ga sta ik 12 min op de loopband en 15 - 20 min op de crosstrainer maar dat met de crosstrainer ga ik veranderen naar 30 min want ik heb een topic gelezen dat fat burn pas echt begint bij 30 min.

Cardio heb ik dus 5 x per week voor elke kracht training

Verantwoord cardio is het antwoord.
Hartslag naar fatburn regio op een nuchtere maag.
Niet meer dan 45 min anders ga je spier verbranden.

Ow en doe cardio na training of in de ochtend. Ervoor lijkt me geen goed idee.

Dieet impliceert dat het tijdelijk is. Gewoon een goede voedingsschema en cardio erbij.

Het is ook maar voor tijdelijk... tot het excess aan vet weg is. DAN is het tijd voor een voedingsschema om het zo te houden. Maar goed, ik wil een dieet ook wel een hypocalorisch voedingsschema noemen (met al dan niet cardio erbij). topic starter vroeg echter om oefeningen om zijn vet weg te krijgen en no way dat dat snel gaat gebeuren. Een fatsoenlijk voedingssschema (aka dieet) is essentieel.

Terug
Naar boven