AndroidHealthClinic

Coronavirus

Gister paar artsen gesproken bij een bijeenkomstje, lijken het toch wel enorme paniekzaaierij te vinden.
Zelf weet ik het nog niet zo goed, kan weleens serieus worden, maar of dat nou zo erg is voor de wereld..

We gaan het bijna allemaal krijgen. De vraag is wanneer. En eventueel is de enige escape een snel vaccin. Maar containment lijkt te falen. Dus zullen er heel veel mensen de ziekte krijgen voordat er een vaccin is.

Hooen maar dat je niet bij de 2% hoort en al chronisch ziek bent oid. Kinderen onder de 10 hebben het allemaal overleefd tot nu toe, mensen boven de 60 lopen het meeste risico op overlijden.

We gaan het bijna allemaal krijgen. De vraag is wanneer. En eventueel is de enige escape een snel vaccin. Maar containment lijkt te falen. Dus zullen er heel veel mensen de ziekte krijgen voordat er een vaccin is.

Hooen maar dat je niet bij de 2% hoort en al chronisch ziek bent oid. Kinderen onder de 10 hebben het allemaal overleefd tot nu toe, mensen boven de 60 lopen het meeste risico op overlijden.

Ik denk dat de meeste dbb'ers niets te vrezen hebben. We eten doorgaans relatief gezond en vallen meestal niet in die 60+ categorie. Kwestie van uitzieken en jezelf isoleren zolang je ziek bent.

Ik zou eigenlijk over een paar weken naar Rome gaan voor een sportwedstrijd. Die zou zomaar kunnen worden afgelast, maar ook dan ga ik gewoon naar Rome. Mooie stad :)

Ik denk dat de meeste dbb'ers niets te vrezen hebben. We eten doorgaans relatief gezond en vallen meestal niet in die 60+ categorie. Kwestie van uitzieken en jezelf isoleren zolang je ziek bent.

Ik zou eigenlijk over een paar weken naar Rome gaan voor een sportwedstrijd. Die zou zomaar kunnen worden afgelast, maar ook dan ga ik gewoon naar Rome. Mooie stad :)
Isoleren :eek: daar gaan de gains.....

Klopt. Ouderen en chronisch of ernstig zieken lopen veel meer risico. Dus die zullen zich wel meer zorgen maken.

uiteindelijk kun je alsnog pech hebben, ook als je gezond bent. Maar kans is volgens de laatste data die ik heb gezien wel lager.

Is te hopen dat die malaria tabletten redelijk werken ik heb zelf copd 75% longinhoud dus maak me toch wat zorgen

Mocht het hier minder veilig worden, dan minder trainen en je weerstand op hoog niveau houden. Goed eten en rusten.

Nee dat niet, maar stel steden gaan in quarantaine dan krijg je voedsel tekorten in supermarkten. En stel dat gebeurd niet, maar er breekt massahysterie en paniek uit, dan komt er een run op voedsel.

Ik heb liever wat achter de hand just in case. Gebeurd er niks, dan eet ik lekkere rijstgerechten de aankomende 2 jaar.
Ik kan 3 maand overleven. Water en eten voor een drietal maand heb ik steeds klaar staan.

Heb al 10 jaar een voorraad voor een 3 tal maand.

Laatst bewerkt:
In beginsel eens, maar:
1. Minder weerstand in de cut?
2. Minder weerstand na een zware training?
3. Niet-thuistrainers in een sportschool waar allemaal mensen komen?

Er staan vraagtekens omdat ik geen idee heb of het ook echt zo is en/of zo werkt.

In beginsel eens, maar:

Er staan vraagtekens omdat ik geen idee heb of het ook echt zo is en/of zo werkt.
Minder weerstand als je drugs gebruikt JA!
Corina kom me maar halen bae :heart:

In beginsel eens, maar:

Het lijkt er tot nu toe niet dat er een enorm verschil is met een normale griep. Vandaar dat ik mij iig geen zorgen maak. Ik ben überhaupt nooit ziek. En als ik het wel krijg, heb ik er alle vertrouwen in dat ik niet overlijdt.

Zou wel leuk zijn om prepperlogjes met foto's te zien verschijnen op dbb :)

Zou wel leuk zijn om prepperlogjes met foto's te zien verschijnen op dbb :)
Ik deel mn geheimen niet. Zij die niet voorbereid zijn moeten er van tussen.

Al degene die niet voorbereid zijn worden dan een mogelijk gevaar voor degene die het wel zijn. Zeker als ze weten dat jij eten hebt liggen.

• Like
Waarderingen: mat
Ben wel iemand die normaal zo'n 5 keer per week in de supermarkt staat omdat ik altijd de avond zelf bedenk wat ik wil eten.

Toch maar even iets extra's in de kast/vriezet gezet. Mocht het hier toch even een issue worden.

Terug
Naar boven