MuscleMeat

corpaul's trainingslog

Bezoekers in dit topic

corpaul

Superdude
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
16.683
Waardering
1.022
Lengte
1m95
Massa
150kg
Vetpercentage
24%
Hoogste tijd voor mij om ook eens een trainingslog te beginnen.
Ik ben 24, 1m95 en 148kg met een BF van ongeveer 33%, te hoog dus. Mijn doel is om in een half jaar naar de 25% te gaan (zonder al te veel massaverlies) en dan te kijken welke kant ik op wil. Zoals sommigen van jullie al weten ben ik inmiddels een week goed met voeding bezig, en voorzie niet echt problemen in het volgen van mijn voedingsschema.
Ik train nu ongeveer een jaar, maar dat is voornamelijk aanklooien, met 2x per week tot eens in de 2 weken trainen. Nu ben ik een maand serieus bezig met 3x KT en 5x cardio per week (30-45min op de roeitrainer). Ik merk wel dat ik het erg leuk vind om te doen en het zelfs mis als ik een training uitstel (bijv. door extra rust of te druk met werk). Daarnaast vind ik het leuk om hier op het forum rond te hangen en leer ik elke dag wat bij.

Ik train thuis, vooral omdat ik uit ervaring weet dat ik niet van sportscholen hou en dat ik daarom een stuk minder snel een thuistraining af zal zeggen dan een sportschooltraining. Een nadeel is wel dat ik hier alleen dumbbells en een swiss ball heb. Voor de dumbbells heb ik ruim 120 kg aan gewichten dus moet wel een eind kunnen komen denk ik. Als ik op een gegeven moment merk dat ik niet meer vooruit kom zal ik waarschijnlijk toch de sportschool op moeten zoeken, maar dit probeer ik nog even te vermijden.
Ik heb mijn trainingsschema grotendeels uit een boekje overgenomen, heb niet zo heel veel ervaring met verschillende oefeningen dus alle suggesties zijn welkom. Het boekje zal geen topboek zijn geweest, maar het heeft me in elk geval in beweging gebracht dus in dat opzicht was het z’n 15 euro wel waard :d
Mijn trainingsschema is als volgt:
Training A
3x10 dumbbell squat
3x10 dumbbell lunge
3x10 stiff-legged dumbbell deadlift
3x10 dumbbell press
3x10 dumbbell curl
Wat buikspierwerk
Training B
3x10 dumbbell sumo deadlift
3x10 dumbbell one-leg calf raise
3x15 swiss ball back extension
3x10 swiss ball dumbbell bench press
3x10 dumbbell rows
3x12 standing dumbbell extension
Weer wat buikspierwerk


Het buikspierwerk doe ik niet altijd, voornamelijk omdat ik het klote vind en ik het idee heb dat ik m’n buikspieren al redelijk train bij de andere oefeningen (en voorlopig zie je ze toch nog niet :d).

Ik ben van plan om op redelijke termijn een halterbankje aan te schaffen, want word een beetje simpel van die swiss ball en dat gewiebel. Heb in elk geval erg het gevoel dat ik bij bijv. de dumbbell bench press niet maximaal kan gaan.

Ik probeer het gewicht dat ik gebruik elke set te verhogen. De gewichten die ik nu gebruik zijn nog niet heel hoog, komt vooral omdat m’n dumbbells tot vandaag tot 25kg gingen :d (net 70kg bijgehaald). Dus vind het een mooi moment om met een log te beginnen!
Tenslotte doe ik elke week een van de trainingen 2x, dus bijv.
Week1 : ma A, wo B, vrij A
Week2: ma B, wo A, vrij B
Enz. Met dus op ma t/m vrij cardio.
Ik hoor graag of jullie suggesties en/of opmerkingen hebben, en ik hou jullie op de hoogte :) Ik hoop dat ik al mijn trainingen hierin bij kan houden, maar wil het nog wel eens druk hebben met werk dus het kan zijn dat er wat lege entries in het logboek staan :)
 
Laatst bewerkt:
succes. maar je doel moet wel sneller te halen zijn hoor! veel sneller zelfs.
 
Veel succes gewenst, gewoon gaan!!
 
Net 35 min. geroeid. Had al licht spierpijn in de hamstrings van gister, en heb het idee dat dat morgen niet veel beter gaat zijn :D
 
nice job Corpaul
Roeien doe ik ook altijd graag ;)
 
Zo, wat een teringhitte vandaag. Denk dat het zeker 35 graden in m’n huis was, was geloof ik tijdens het verwisselen van schijven aan m’n dumbbells al drijfnat.

Vandaag de eerste dag met de mogelijkheid dumbbells groter dan 25kg te gebruiken, was dus wel een interessante dag voor mij, vooral om te zien of ik daadwerkelijk sterker ben geworden het laatste jaar (begon ongeveer een jaar geleden met dumbbells van 8kg).

Gelukkig bleek dat zo te zijn, ondanks de hitte een hoop energie en dus best tevreden. Verder was het nog een beetje aftasten om te kijken hoe hoog ik precies moest gaan kwa gewicht. De gewichten bij oefeningen met 2 dumbbells zijn uiteraard per dumbbell.

Dumbbell sumo deadlift
10x22kg
10x27kg
10x32kg
Kan hier de volgende keer wat hoger beginnen, of een extra set doen. Merkte wel dat m’n hamstrings nog wat gaar waren van maandag.

Dumbbell one-leg calf raise
10x22kg
10x27kg
10x32kg
Kan hier hoger beginnen, moet nog wel even wennen aan het zwaardere gewicht. M’n handen zijn op dit moment het zwakke punt, kwa kuiten kan ik nog wel wat hebben.

Swiss ball back extension
3x15
Niet echt een BB oefening, maar vind deze wel prettig om m’n rug soepel te houden. Als iemand suggesties heeft voor een vervanging hoor ik die graag.

Swiss ball dumbbell bench press
10x22kg
10x27kg
10x32kg
Wat betreft kracht kan ik hier een stuk hoger volgens mij. Het zwakke punt is die kloterige bal. Hoogste tijd om een bankje aan te schaffen. Mocht iemand in omgeving Den Haag nog een in de aanbieding hebben hoor ik het graag :)

Dumbbell rows
10x22kg
10x27kg
10x32kg
Kan hoger beginnen. Ik voer deze trouwens uit als de barbell bent-over row, maar dan dus met dumbbells.

Standing dumbbell extension
12x10kg
12x12kg
10x14kg
Ik mis nog kracht in mijn triceps. Kan de laatste set nooit helemaal afmaken, m’n arm wil gewoon niet meer omhoog dan.

Buikwerk
Geen zin in vandaag.

Cardio
Hierna nog 35mins geroeid.

Concluderend over vandaag kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben. Kan een hoop meer gewicht aan dan ik zelf had gedacht, dus nu op zoek naar de echte grens.
 
Pff, vandaag maar even niet roeien. Maag is naar de klote van de lactose denk ik en loop om de 10 minuten leeg :(
 
Maag lijkt weer redelijk OK, wel slecht gegeten vandaag i.v.m. teringdrukte op werk. Daarom 45 min. geroeid, morgen KT.
 
Maag is gelukkig weer helemaal OK, dus kan weer knallen. Zelfde verhaal als voor afgelopen woensdag, eerste keer dat ik deze training doe met dumbbells zwaarder dan 25kg dus was weer even aftasten.

Dumbbell squat
10x27kg
10x32kg
10x37kg
Ging goed, merkte de laatste set pas echt in m’n benen.

Dumbbell lunge
10x17kg
10x18kg
10x20kg
Blijf dit een schijtoefening vinden. Ging wel een stuk beter dan eerst, verlies nu in elk geval niet steeds meer m’n evenwicht.

Stiff-legged dumbbell deadlift
10x22kg
10x27kg
10x32kg
Kan wat zwaarder beginnen volgende keer.

Standing dumbbell shoulder press
10x17kg
10x19kg
8x20kg
Heb een keer met deze oefening m’n schouder geblesseerd dus ben nu wat voorzichtig ermee.

Dumbbell curl (alternating)
10x17kg
10x18kg
6x20kg
Armkracht ben ik niet zo tevreden over. Voor m’n gevoel voel ik deze oefening ook meer tussen m’n onder- en bovenarm in dan echt in m’n bovenarm.

Verder nog wat buikspierwerk gedaan, wat crunches en planks. Geen cardio vandaag, was wat laat begonnen en moet zo de deur uit.
 
Toch nog even een kT training er tussen gepropt vandaag, eigenlijk te weinig tijd. Kan de rest van de week ook niet trainen, ben op conferentie en dus van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat weg. Ben ook benieuwd
hoe het met eten gaat, zal niet al te best zijn. Neem in elk geval wat havermoutpannenkoeken mee :)

Aangezien ik het zelf altijd wel grappig vind om een hoofd bij een forumgebruiker te kennen, bij deze ook maar eens een pic van m'n smoel:

incl_hoofd.jpg


Dumbbell sumo deadlift
10x25kg
10x32kg
10x37kg

Dumbbell one-leg calf raise
10x27kg
10x32kg
10x37kg

Swiss ball back extension
3x15

Swiss ball dumbbell bench press
10x27kg
10x32kg
8x32kg

Dumbbell rows
10x27kg
10x32kg
10x37kg

Standing dumbbell extension
12x11kg
12x13kg
11x14kg

Buikwerk
Geen zin in.

Cardio
Was van plan om nog te gaan roeien, maar ging op m'n roeitrainer zitten en hoorde een schrapend geluid, bleek dat er verdomme een stuk van een wieltje af was gebroken. Even afwachten wat de leverancier eraan gaat doen dus, gelukkig deze week toch geen tijd om te trainen.
 
Ben weer terug van de conferentie, dus een week niet getraind en zeer slecht (wel veel) gegeten. Verbazingwekkend
met hoeveel verschillende soorten bladerdeeghappen ze een lunch proberen te maken.

Dumbbell squat
10x32kg
10x37kg
15x37kg
Aangezien ik nog aan het wachten ben op m'n nieuwe halterschijven en extra lange dumbbells de laatste set maar 15x gedaan,
ging eigenlijk wel prima.

Dumbbell lunge
10x18kg
10x20kg
10x22kg

Stiff-legged dumbbell deadlift
10x27kg
10x32kg
10x34,5kg
Deed ademhaling tijdens 2e set niet helemaal goed, daardoor kreeg ik ff een pijnscheut in m'n rug (leek wel of m'n longen tegen m'n ruggegraat zaten, ofzo) en dus de 3e set niet maximaal gegaan.

Standing dumbbell shoulder press
10x17kg
10x19kg
10x20kg

Dumbbell curl (alternating)
10x17kg
10x18kg
7x20kg
Naja, in elk geval een repje erbij :D Let er vooral op dat ik deze oefening strict uitvoer, dus zonder gezwaai en gevlieg.

Buik niet gedaan, train ik imho op dit moment genoeg met squat en deadlift.
Cardio ook niet gedaan, wacht nog steeds op reservewieltjes voor roeitrainer :(

Ook misschien nog wel even leuk om te vermelden: ben in de 2 weken voor de conferentie ongeveer 2% BF gezakt! Wel aangekomen op de weegschaal, dus dat snap ik nog niet helemaal... laat ik er maar blij mee zijn :D
 
Voelde me vandaag wat futloos, maar bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Nog flinke spierpijn in m'n poten van maandag.

Dumbbell sumo deadlift

10x25kg
10x32kg
10x37kg

Dumbbell one-leg calf raise
10x27kg
10x32kg
10x37kg

Swiss ball back extension
3x15

Swiss ball dumbbell bench press
10x27kg
10x32kg
6x32kg

Dumbbell rows
10x32kg
10x37kg
10x37kg

Standing dumbbell extension
12x11kg
12x13kg
12x15kg

Ging lekker vandaag! Alleen dumbbell bench press wat minder, moet van die bal af en een bankje kopen, het optillen van dumbbells zonder omver te pleuren kost me al flink wat energie. Komt aan eind van de maand wel.

Morgen squashen tegen een maat van me... ben benieuwd :D
 
Vraag me af of iemand dit log leest maar het is wel handig voor mezelf, want merk dat ik er harder door ga :D

Langere dumbbellstangen zijn binnen, zijn een kilootje zwaarder dus vandaar de vage gewichten bij sommige oefeningen.

Dumbbell squat
10x33kg
10x38kg
10x43kg
Ging weer lekker, denk dat ik er volgende keer een extra set aan vastplak.

Dumbbell lunge
10x22kg
10x24kg
10x24kg
Heb deze oefening eens 10x links, 10x rechts geprobeerd ipv alternating. Vond het een stuk zwaarder zo, maar evenwicht is wel wat makkelijker te regelen.

Stiff-legged dumbbell deadlift
10x28kg
10x33kg
10x38kg

Standing dumbbell shoulder press
10x18,5kg
10x20,5kg
8x23kg
Ging wel goed, heb eindelijk de techniek goed in de vingers. Heb het idee dat m'n schouders nu een periode heel hard kunnen gaan.

Dumbbell curl (alternating)
10x18kg
8x20kg
6x22kg
Ging wel OK, m'n klauwen voelde ik al wel van de 43kg bij DB squat. Kan niet wachten op m'n CoC grippers :D

Ook nog wat crunches en planks gedaan.
Roeier nog steeds kapot, onderdeel is wel onderweg als het goed is. Wel ff naar Delft gefietst vandaag dus dat zien we dan maar ff als cardio ;)
 
In de sportschool trainen is veul veul veul beter als je geen powerrack thuis hebt!
 
In de sportschool trainen is veul veul veul beter als je geen powerrack thuis hebt!
Hmm probleem met sportschool is dat ik daar mijzelf kennende niet 3x per week naar toe ga :D

Welke spiergroepen kan ik thuis niet goed trainen zonder powerrack? Ga binnenkort een dip+chinstang ophangen.
 
De halter squat
 
Ben jarig vandaag :) De kwart eeuw bereikt.

Dumbbell sumo deadlift
10x28kg
10x33kg
10x38kg

Dumbbell one-leg calf raise
10x33kg
10x38kg
10x43kg

Swiss ball back extension
3x15

Swiss ball dumbbell bench press
10x28kg
10x33kg
10x33kg
Laatste rep was lekker, kwam uit m'n tenen!

Dumbbell rows
10x32kg
10x37kg
10x43kg

Standing dumbbell extension
12x12kg
12x14kg
12x16kg
Gaat ook de goede kant op.
 
Back
Naar boven