AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Fitness sneller verkoopt ook langere dumbbelstangen, waar meer schijven op passen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.562
  • #2.563
  • #2.564
@De Aanhouder Wint

jij hebt wat meer materiaal kennis dan mij, als ik op mijn trap bar dit vol rondijzer vastlas om de trap bar zwaarder te kunnen belasten, ga ik dan de constructie verzwakken? (Is op holle koker 30x30 die niet al te dik is)
image.jpg

Gewoon doen joh

• #2.566
Thnx, beetje en vervelende, met 15kg schijven is de ROM een stuk korter dan met de 5kg schijven. Zou graag eens een vaste dumbell van 60kg kopen, maar die dingen zijn belachelijk duur.
Met de langste verstelbare dumbbellstang van FS (48cm) kon ik er 63kg van maken met 12 5kg schijven.

Laatst bewerkt:
5/3/1 session
Duration: 001:18:28

Dumbbell row
----------------------------
✔︎ 10 x 48.0
✔︎ 8 x 63.0
✔︎ 10 x 63.0

lat pulley breed
✔︎ 10 x 60.0
✔︎ 10 x 70.0
✔︎ 10 x 75.0

Biceps barbell curl
✔︎ 10 x 37.0
✔︎ 10 x 47.0
✔︎ 10 x 50.0

Trap bar deadlift
✔︎ 3 x 205.0
✔︎ 3 x 205.0
✔︎ 3 x 205.0
✔︎ 3 x 205.0
✔︎ 3 x 205.0

+wat trekken aan elastieken om schouder wat los te krijgen.

lekkere training, kracht terug normaal.

Goede bb curl!!!

• #2.569
Met de langste verstelbare dumbbellstang van FS (48cm) kon ik er 63kg man maken met 12 5kg schijven.
Ook de 48 hier, 53 lukt nog wel met schijven van 5, bij 58 springen de sluiters stuk omdat ze er maar deels opzetten.
Mss dikke schijven ofzo... zijn maar goedkope gietijzeren. Ik het hier ook enkele chromen 28mm, die zijn echt stukken kleiner en dunner, maar die passen er niet op
Thnx, maar die voelt toch niet fijn zo zwaar :)

Ook de 48 hier, 53 lukt nog wel met schijven van 5, bij 58 springen de sluiters stuk omdat ze er maar deels opzetten.
Mss dikke schijven ofzo... zijn maar goedkope gietijzeren. Ik het hier ook enkele chromen 28mm, die zijn echt stukken kleiner en dunner, maar die passen er niet op

Thnx, maar die voelt toch niet fijn zo zwaar :)
Mijn 5kg schijven van FS verschillen inderdaad in dikte, de nieuwere die ik heb zijn dikker.

Met een goede las verzwak je de constructie niet, zou niet weten waarom dit niet kan. Ga je er gaten ik branden dan zou ik het laten. Stevigste is een gat 1 mm groter als de stang erin boren, door en door en dan aan beide kanten mooi rondom lassen.

EDIT: laat dat door en door maar zitten, weinig ruimte voor 😬 strip net zo dik als de stang aan beide kanten ertegen zou wel een optie zijn

Thnx, beetje en vervelende, met 15kg schijven is de ROM een stuk korter dan met de 5kg schijven. Zou graag eens een vaste dumbell van 60kg kopen, maar die dingen zijn belachelijk duur.
Of investeren in iron master dumbells . Zijn ook prijzig maar blijft toch zn waarde houden. Stevig verstelbare dumbels met add-ons tot 70 kg als ik me niet vergis. Heb zelf addon tm 50

• #2.573
Of investeren in iron master dumbells . Zijn ook prijzig maar blijft toch zn waarde houden. Stevig verstelbare dumbels met add-ons tot 70 kg als ik me niet vergis. Heb zelf addon tm 50
Heb ik ook al eens over nagedacht, maar die zijn 2de hands zelfs ver boven budget.
Denk dat de goedkoopste oplossing is als straks iedereen van zijn fitness spullen af wilt, enkele oude zware dumbells proberen te scoren

mja, is zo veel dat Ik nog wilt, en eigenlijk geen plaats meer binnen

Stérke sessie 🦾

sketchy laswerk

Heb ik ook al eens over nagedacht, maar die zijn 2de hands zelfs ver boven budget.
Denk dat de goedkoopste oplossing is als straks iedereen van zijn fitness spullen af wilt, enkele oude zware dumbells proberen te scoren

mja, is zo veel dat Ik nog wilt, en eigenlijk geen plaats meer binnen
Klopt ze zijn inderdaad niet goedkoop. Heb ze destijds uit Engeland gehaald toen de pond gunstig stond omdat ze 2e hands bijna niet aan te komen was. Waren steeds snel weg. Zou ze echter niet meer willen missen

Qua ruimte kan ik beamen...ik moet eerst alle fietsen en accu jeep van de Kids buiten zetten voordat ik kan trainen...heb geen ruimte meer over ☺

• #2.576
  • #2.577
Klopt ze zijn inderdaad niet goedkoop. Heb ze destijds uit Engeland gehaald toen de pond gunstig stond omdat ze 2e hands bijna niet aan te komen was. Waren steeds snel weg. Zou ze echter niet meer willen missen

Qua ruimte kan ik beamen...ik moet eerst alle fietsen en accu jeep van de Kids buiten zetten voordat ik kan trainen...heb geen ruimte meer over ☺
Blijft wel de mooiste dumbell oplossing die er is voor een home-gym.

Kan je met die lange halters nog deftig db press doen bijvoorbeeld?

Met de langste verstelbare dumbbellstang van FS (48cm) kon ik er 63kg van maken met 12 5kg schijven.
Als je de Chrome 5 kg schijven neemt, passen er meer op. Die zijn veel dunner.

Terug
Naar boven