AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681
Laatst bewerkt:
Thnx, ondanks dat het allemaal niet mijn 1ste keus materiaal is, ben ik er toch wel blij mee. Het is een grote luxe thuis te kunnen trainen met 2jonge kinderen in huis
Dit onderschrijf ik ook chrash....zeker met jonge kinderen is het ideaal om te combineren. Vooral in de babytijd. ..je kunt er voor jouw vrouwtje en kids zijn en tegelijk met babyphone doorgaan met je eigen ding! Dad essentials 😎

Laatst bewerkt:
  • #2.683
Training

-squats low bar singles tot 170
-hex bar deadlift singles tot 275
-leg extensions: een hoop

hele hoop singles met low bar squat, techniek van het laatste paused squat filmpje uit de log van @Booyaka proberen over te nemen. Wel een uur alleen hiermee bezig geweest (met maar 90kg op de bar :p) daarna kracht beetje getest.

niet geheel ontevreden over de uitvoering vermits dit redelijk dicht tegen mijn 1rm zit. 180 moet 1van de komende maanden toch wel lukken....

tips bij uitvoering worden op prijs gesteld, blijft work in progress. Low bar is nieuw
squat onzekere 170kg

Hex deadlift 275kg

• #2.684
Dit onderschrijf ik ook chrash....zeker met jonge kinderen is het ideaal om te combineren. Vooral in de babytijd. ..je kunt er voor jouw vrouwtje en kids zijn en tegelijk met babyphone doorgaan met je eigen ding! Dad essentials 😎
Ik denk dat als ik de mogelijkheid niet had, dat ik gestopt was met kracht training :)

Bij lowbar moet je veel meer vanuit je heupen squatten(m.a.w eerst breken bij ne heupen) Je hebt nu meer een lowbar positie maar highbar techniek.

• #2.686
Sterk!

Bij beide lifts lijkt de positie van je knieën niet heel comfortabel. Bij Hex is natuurlijk weinig ruimte, dus zou ik een smallere stand van de voeten proberen.

Voor je squat zou ik eens met licht gewicht en zonder schoenen squatten. Dan krijg je veel betere feedback. Als je voeten gelijkmatig druk zetten, ga je verder naar achteren, en je knieën beter naar buiten.

Edit: Ik vind dit zelf wel een nuttig filmpje over low bar squatten:

• #2.688
Sterk!

Bij beide lifts lijkt de positie van je knieën niet heel comfortabel. Bij Hex is natuurlijk weinig ruimte, dus zou ik een smallere stand van de voeten proberen.

Voor je squat zou ik eens met licht gewicht en zonder schoenen squatten. Dan krijg je veel betere feedback. Als je voeten gelijkmatig druk zetten, ga je verder naar achteren, en je knieën beter naar buiten.
Zonder schoenen lukt de squat niet, geraak ik niet diep zonder dat het pijnlijk word. Met enkel een lege bar bv geraak ik met schoenen ook niet parallel, niet echt mobiel.

Ik herken wel wat je zegt, en had dit eerst ook, maar ben inmiddels overtuigd dat mobiliteit belangrijk is.

Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar als je een beweging zonder weerstand niet beheerst, moet je ook niet verwachten dat het met weerstand foutloos gaat.

Hoe bedoel je? kont vroeger naar achter duwen?
Denk dat hij bedoeld dat eerst je knieën uit het slot komen voor dat je heupen dat doen (en heupen eigenlijk eerst moeten ‘breken’ bij een lowbar.)

ik ben ver van een expert, enige tip die ik je kan meegeven is meer je tijd nemen voor de lift.

• #2.691
Ik herken wel wat je zegt, en had dit eerst ook, maar ben inmiddels overtuigd dat mobiliteit belangrijk is.

Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar als je een beweging zonder weerstand niet beheerst, moet je ook niet verwachten dat het met weerstand foutloos gaat.
Heb je wel een goed punt denk ik :)
Mss als opwarming eens iets toevoegen om mobiliteit wat te trainen :thinking:
Nu doe ik als opwarming wat trekken aan elastieken en wat heel licht dumbell werk, niet echt heel logisch voor een lower body training

• #2.692
Denk dat hij bedoeld dat eerst je knieën uit het slot komen voor dat je heupen dat doen (en heupen eigenlijk eerst moeten ‘breken’ bij een lowbar.)

ik ben ver van een expert, enige tip die ik je kan meegeven is meer je tijd nemen voor de lift.
Ah, dat zou kunnen, nu duw ik idd bewust eerst mijn heupen naar achter voor ik de beweging begin, ik dacht dat het zo hoorde :) dat suckt aan thuis trainen, heel weinig directe aansturing bij verkeerde/fout aangeleerde techniek

Heb je wel een goed punt denk ik :)
Mss als opwarming eens iets toevoegen om mobiliteit wat te trainen :thinking:
Nu doe ik als opwarming wat trekken aan elastieken en wat heel licht dumbell werk, niet echt heel logisch voor een lower body training
Chrash start eens met Joe de franco limber 11 mobility drill voor elke lowerbody training of fullbody training.
Zie

Daarnaast sowieso sub max trainen qua gewichten geeft jou daarnaast ruimte om aan jouw techniek te blijven werken en niet te vaak en teveel te strainen. My 2 cents

Rondom de grote 3 uitleg van de GOAT:

Check stukje rondom squat. Daarnaast even op youtube uitleg van Mark Rippetoe over techniek van lowbar squat is ook goed.

Vind rip niet bepaald de beste squat coach... enige wat je hoort is, hips back en hips up... bij squat breek je met je knieen en heupen tegelijk. Niet de ene eerst en dan de andere. De ene persoon squat iets meer upright de andere leunt veel meer naar voor. Dat hangt gewoon af van je anatomy... barbell moet gewoon een zo goed mogelijk barpath volgen en de druk op je voet moet verdeeld zijn ovee je gehele voet, niet enkel op de hielen of tenen.... en afhankelijk van dit ga je ofwel iets meer hip back en dus meer lean hebben of wel iets meer upright squatten. Je kan ook wat spelen met barplacement. Ikzelf heb die tussen low en highbar, das voor mij de positie dat ik makkelijkst de goeie druk vind in men voeten, kan zijn dat dit bij jou ook zo is. Of dat ie net lager moet liggen.

Vind rip niet bepaald de beste squat coach... enige wat je hoort is, hips back en hips up... bij squat breek je met je knieen en heupen tegelijk. Niet de ene eerst en dan de andere. De ene persoon squat iets meer upright de andere leunt veel meer naar voor. Dat hangt gewoon af van je anatomy... barbell moet gewoon een zo goed mogelijk barpath volgen en de druk op je voet moet verdeeld zijn ovee je gehele voet, niet enkel op de hielen of tenen.... en afhankelijk van dit ga je ofwel iets meer hip back en dus meer lean hebben of wel iets meer upright squatten. Je kan ook wat spelen met barplacement. Ikzelf heb die tussen low en highbar, das voor mij de positie dat ik makkelijkst de goeie druk vind in men voeten, kan zijn dat dit bij jou ook zo is. Of dat ie net lager moet liggen.
Eens met wat je zegt

Dit zijn idd heel goede cues. Ook eens spelen met je voeten iets meer naar buiten, of juist meer recht naar voren om de ideale hoek te vinden voor jou. En als ik hoor dat je op schoenen 'moet' squatten zou de enkel dorsiflexie wel eens slecht kunnen zijn. Daar zijn ook goede (stretch)oefeningen voor.

• #2.698
Training:

armen, buik, kuiten
morgen rug, woensdag weer eens wat proberen met het squatten :)

toch weeral even een fysiek update omdat het nu toch redelijk hard gaat. Bw blijft +100, kracht is aan het herstellen en begin langzaam terug lijnen en aders te krijgen. Merk fysiek heel goed dat ik weer blast, verhogen zeker overbodig nu.
Ook melanotan aan het zetten nu.
zie zelf pas het verschil als ik het vergelijk met een foto van enkele weken geleden.

5941D4AA-8C9B-499C-BEE6-E10EF14CD056.jpeg

Training:

armen, buik, kuiten
morgen rug, woensdag weer eens wat proberen met het squatten :)

toch weeral even een fysiek update omdat het nu toch redelijk hard gaat. Bw blijft +100, kracht is aan het herstellen en begin langzaam terug lijnen en aders te krijgen. Merk fysiek heel goed dat ik weer blast, verhogen zeker overbodig nu.
Ook melanotan aan het zetten nu.
zie zelf pas het verschil als ik het vergelijk met een foto van enkele weken geleden.

5941D4AA-8C9B-499C-BEE6-E10EF14CD056.jpeg
Nice man!

Nice, wat blast je nu?

Terug
Naar boven