MuscleMeat

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Van "deze generatie DBB-ers" ken ik alleen Chrash. Vanuit het strongman circuit: semi-iedereen wel.
En van de judo wereld? De ex van de broer van Mark van der Ham is een vriendin van de ex van mijn broer.
En wij woonden in dezelfde wijk, zaten bij elkaar op school en gingen wel eens samen stappen. :D

En van de judo wereld? De ex van de broer van Mark van der Ham is een vriendin van de ex van mijn broer.
En wij woonden in dezelfde wijk, zaten bij elkaar op school en gingen wel eens samen stappen. :D
Haha Mark ken ik natuurlijk ook wel, maar iedereen in de judowereld kent Mark.

Ik blijf het apart vinden dat mensen moeite hebben met honger @ 3000kcal ofzo :P Waarom eet je niet gewoon meer groente en fruit, drink je meer zwarte koffie, etc.? 3000kcal is fucked up veel in absolute hoeveelheden... Tuurlijk, qua energie misschien niet, maar een vol gevoel moet je toch wel kunnen hebben aan die kcal? Ik eet denk ik voor 2500kcal en als ik het een beetje normaal indeel (als in; geen junk maar zo veel mogelijk cleane kcal) heb ik geen moment een hongergevoel en ik heb best een degelijke eetlust :P

Ik redt het ook met de extra dingen die noemt. Als ik probeer te cutten. Nu echter probeer ik die 3000kcal binnen te krijgen, en daar heb ik echt ook vet voor nodig, anders krijg ik het niet weggegeten. Ik sta nog net niet te kokhalsen, met de 500gr kwart gemixed met water, voor het slapen gaan. Ik ben van binnen ook een ecto, denk ik :dunno:

Mensen met een lager BF% hebben minder vetweefsel, dat oa het hormoon leptine reguleert (gebeurt recht evenredig: meer vet, meer leptine). Leptine veroorzaakt het gevoel van verzadiging.

Vandaar dat mensen met een laag vetpercentage sneller, vaker, en meer honger hebben.

Dan kan je nog 3 zakken sla eten.. gaat niks helpen aan het gevoel van honger als je in een deficit zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.727
Mensen met een lager BF% hebben minder vetweefsel, dat oa het hormoon leptine reguleert (gebeurt recht evenredig: meer vet, meer leptine). Leptine veroorzaakt het gevoel van verzadiging.

Vandaar dat mensen met een laag vetpercentage sneller, vaker, en meer honger hebben.

Dan kan je nog 3 zakken sla eten.. gaat niks helpen aan het gevoel van honger als je in een deficit zit.
Dus dan ga ik over enkele weken nog meer honger hebben?
bestaat er een supplement (of medicijn) dat een verzadig gevoel opwekt?
Iets wat het hongergevoel weghoud (maar geen amphetamines ofzo)

• #2.733
Dus dan ga ik over enkele weken nog meer honger hebben?
bestaat er een supplement (of medicijn) dat een verzadig gevoel opwekt?
Iets wat het hongergevoel weghoud (maar geen amphetamines ofzo)
Bulken werkt het best hahaha :p of orals. En ik vind dat metformine ook wel honger-remmend werkt - maar unsure of dat ook zo is! Stimulanten neem ik enkel om te studeren, en zou ik persoonlijk ook niet nemen tijdens een dieet-fase.

Daarnaast vind ik wel dat uitstellen van het ontbijt goed werkt + vetrijke voeding naar de avond toe inplannen.
Tijdens een caloric deficit zou ik wel nooit ‘low fat’ eten maar eerder op 1 a 1,2g per kg ~ gewoon op persoonlijke ervaring gebaseerd.

Diëten is ook maar een fase en honger is nog steeds een ‘emotie’. Stel een duidelijk doel voor ogen. Langer dan 2 a 3 maanden hoeft het ook niet te duren?

Honger is een emotie. Emoties kan je uitschakelen.
pauwmocros.jpg

Maar serieus ik ben een vreetzak eerste klas. Maar bij minder eten heb ik ook minder trek. Misschien je eerste maaltijd uitstellen? Laag in calorieën maar veel volume eten proberen te fixen?

• #2.736
Bulken werkt het best hahaha :p of orals. En ik vind dat metformine ook wel honger-remmend werkt - maar unsure of dat ook zo is! Stimulanten neem ik enkel om te studeren, en zou ik persoonlijk ook niet nemen tijdens een dieet-fase.

Daarnaast vind ik wel dat uitstellen van het ontbijt goed werkt + vetrijke voeding naar de avond toe inplannen.
Tijdens een caloric deficit zou ik wel nooit ‘low fat’ eten maar eerder op 1 a 1,2g per kg ~ gewoon op persoonlijke ervaring gebaseerd.

Diëten is ook maar een fase en honger is nog steeds een ‘emotie’. Stel een duidelijk doel voor ogen. Langer dan 2 a 3 maanden hoeft het ook niet te duren?
Nee, nog een weekje of 3, dan kerst nieuw even overbruggen op onderhoud en dan eens her-evalueren of verder cutten nog nodig is of de bulk kan starten

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, want jij bent slimmer dan ik, maar hoezo blijven veel skinny mensen dan skinny en dikke mensen dik? Als je dit recht evenredig redeneert zou een bizarre vetz*k nooit honger moeten hebben, want meer leptine?)

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, want jij bent slimmer dan ik, maar hoezo blijven veel skinny mensen dan skinny en dikke mensen dik? Als je dit recht evenredig redeneert zou een bizarre vetz*k nooit honger moeten hebben, want meer leptine?)
Ghrelin oa

Dat was natuurIijk zeer gemiddeld genomen. Iedereen kan owv genetica meer of minder van bepaalde hormonen hebben, shit happens

Als je bijvoorbeeld al weinig leptine-secretie hebt, daarbovenop mss wat makkelijker gherline aanmaakt én je natuurlijke vrije testosteron-waarden liggen rond de ondergrens. Dan zal het ook al véél meer wilskracht van je eisen om goede resultaten te boeken.

Terug
Naar boven