XXL Nutrition

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.641
Ik zou toch minstens een weekje rusten. Steek ondertussen wat tijd in andere zaken - het is het niet waard om doorheen die klacht te trainen en mogelijk in een verhaal van maanden terecht te komen.

Klinkt wel een beetje als acromioclaviculaire overbelasting OF wat irritatie van de supraspinatus. Beide zijn zaken die snel voorbij gaan ALS je rust (zoals een schaafwonde op je been, die ga je ook niet na dag 3 openkrabben ~ analogie naar alle weefsels gaan doorheen dezelfde fasen van herstel).
Thanx, beetje squatten en deadlift nog wel OK, of dat ook even laten?
Flat bench is het probleem bij mij gekomen door veel en max sets veelvuldig te benchen. Rechtse schouder. Bovenop irritatie alsof de pees korter getrokken word. Maar voelt de laatste maanden veel beter. Is wel teruggekomen, maar zullen zien en aandachtig blijven. Ohp lukte mij ook wel dan, maar de laatste keer dat ik nog eens last had begon ik terug in een lage week 1 van mijn schema. Nu mijn schouders stukken sterker zijn is het veel beter allemaal. Destijds trainde ik mijn schouders ook bijna niet. In ieder geval snel beter!
Bij mij is het er volgens mij ingeschoten met dat ik enkele dagen terug bench met brede greep aan het oefenen was, nog niet eens zware gewichten.

Thanx, beetje squatten en deadlift nog wel OK, of dat ook even laten?

Bij mij is het er volgens mij ingeschoten met dat ik enkele dagen terug bench met brede greep aan het oefenen was, nog niet eens zware gewichten.
Deze kan je gerust doen!
Tenzij je toch echt pijn krijgt, en indien deze daarna +24u blijft aanhouden. Maar dat zou me verbazen.

+ check edit :)
Wil ook gerust altijd meer specifiek advies geven!

• #2.643
Deze kan je gerust doen!
Tenzij je toch echt pijn krijgt, en indien deze daarna +24u blijft aanhouden. Maar dat zou me verbazen.

+ check edit :)
Wil ook gerust altijd meer specifiek advies geven!
Stel Ik op prijs

Denk dat ik idd bench beter even 2weken niet doe.
precies op dat botje doet het ook stevig pijn als ik er op duw
76F5A6A4-05FD-4578-9193-A55E6F21B980.jpeg

Kan je benchen met lichte gewichten? Als ik blessure heb (meestal is dit dan eens mijn lage rug ofzo), dan train ik er altijd omheen binnen een pijngrens. Zo herstel je vaak sneller dan wanneer je volledig rust pakt. Ik squat / deadlift dan ofwel partials, dus binnen een range of motion die geen pijn doet, bv pin squats of block pulls. En competition lift op een bepaald gewicht tot waar ik geen pijn heb of binnen een pijngrens die bv tot max 5 gaat. Zo ben ik er meestal in no time weer door. Geen idee of je hier wat mee kan, maar tis wat persoonlijke data die ik je mee geef hoe het meestal bij mij werkt. Als het spiergerelateerd is.

• #2.645
Kan je benchen met lichte gewichten? Als ik blessure heb (meestal is dit dan eens mijn lage rug ofzo), dan train ik er altijd omheen binnen een pijngrens. Zo herstel je vaak sneller dan wanneer je volledig rust pakt. Ik squat / deadlift dan ofwel partials, dus binnen een range of motion die geen pijn doet, bv pin squats of block pulls. En competition lift op een bepaald gewicht tot waar ik geen pijn heb of binnen een pijngrens die bv tot max 5 gaat. Zo ben ik er meestal in no time weer door. Geen idee of je hier wat mee kan, maar tis wat persoonlijke data die ik je mee geef hoe het meestal bij mij werkt. Als het spiergerelateerd is.
Nope, lege bar (10kg) was gevoelig vanmorgen en 60kg deed echt pijn. dumbell curls deden ook pijn. Pushdowns en latpulls gingen goed

Beterschap!

Vervelend van je schouder. Wees maar voorzichtig en een goed herstel!

• #2.649
Alleen deadlift, krijg de bar niet vastgenomen met squat.
2dagen rust na vandaag

deadlift
3x60/110/110/150/150/180/180/200/200/220/220

hexbar deadlift 1x65/115/155/185/215/235/255/265/275

toch wel een mooie PR op de hexbar, (met als hoofdreden dat ik hem nu pas zo zwaar kan belasten, heb er pinnen op gelast)
image.jpg

Lekker hoor. Heb je geen SSB om te squatten ofzi?

Je kunt ook straps gebruiken om een ssb na te bootsen.
Geen idee of dit veel zal helpen voor zijn schouders, gezien je toch wel wat zal moeten trekken aan de straps en met ezn ssb zelfs zonder handen kan squatten als je wil. Maar je kan het proberen

Thnx :) low-bar lukt me niet, mis ik mobiliteit voor. Ik kantel idd nog te veel naar voor. bij heel lichte gewichten (rond de 10) heb ik dit probleem een stukje minder, daarom dat ik er nu wat FSL bijvoeg, om toch die techniek beter te krijgen,
Bij voor mij echt zware gewichten +150kg word mn houding/techniek nog slechter :(

Tijdje niet meegelezen hier. Maar nog wat comments op je squat vids van paar pagina's terug. @psycomantje heeft al de belangrijkste dingen opgemerkt qua knieen voorruit houden etc. Wat me ook opvalt is dat je unrack en walkout vrij onstabiel is waardoor je al thightness verliest, zeker met zwaardere gewichten ondervind je daar nadeel mee en haal je nooit je max potentie imho. Je wiebelt best veel heen en weer voordat je je final squat stance aan neemt. Zou moeten zijn, bracen..squat stance al beetje aannemen qua wijdte, under the bar..unrack...2 stappen naar achter. Bar laten 'settelen' ..weer brace en squat. Verder als je geen low bar aan kunt kun je mischien ook nog midbar/hybrid squat proberen dus de bar iets lager dan nu met high bar.

Klote verder van je blessure, feel your pain ook gehad in verleden rotator cuff (infraspinatus ontsteking), it sucks. Sterkte man..

Heb je eigenlijk een foto van je home gym? Ziet er volgens mij wel strak uit allemaal.

• #2.659
Tijdje niet meegelezen hier. Maar nog wat comments op je squat vids van paar pagina's terug. @psycomantje heeft al de belangrijkste dingen opgemerkt qua knieen voorruit houden etc. Wat me ook opvalt is dat je unrack en walkout vrij onstabiel is waardoor je al thightness verliest, zeker met zwaardere gewichten ondervind je daar nadeel mee en haal je nooit je max potentie imho. Je wiebelt best veel heen en weer voordat je je final squat stance aan neemt. Zou moeten zijn, bracen..squat stance al beetje aannemen qua wijdte, under the bar..unrack...2 stappen naar achter. Bar laten 'settelen' ..weer brace en squat. Verder als je geen low bar aan kunt kun je mischien ook nog midbar/hybrid squat proberen dus de bar iets lager dan nu met high bar.

Klote verder van je blessure, feel your pain ook gehad in verleden rotator cuff (infraspinatus ontsteking), it sucks. Sterkte man..
Thnx, squat is inderdaad nog steeds niet in orde. Heel onzeker, vind zelden een goede houding. Sinds kort lukt mij lowbar (ben ik al maanden aan het proberen)
ik hoop dat het hier wat beter mee lukt, ga zeker af en toe filmpjes posten en goede tips zoals deze heb ik graag.

zolang de blessure maar over is tegen volgende bulk is het niet zo erg :p

Laatst bewerkt:
  • #2.660
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven