MuscleMeat

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

• Topic Starter Topic Starter
Zo zie je maar dat het voor veel mensen toch wat afhankelijk is van verschillende factoren :D Op welke dosis(sen) zit je nu?

En in BE heb je vrije keuze van arts, dus je bent niet verplicht om naar je huisarts te stappen indien zij er wat weigerachtig tegenover staat (for future reference).
1000mg test e 400mg mast e/week +0,5mg ari per dag
De ari zet ik stop zodra ik geen steekjes meer heb en mn tepels niet meer overdreven puffy zijn. Meestal is dat na enkele dagen al, soms ga ik daarna over op 0,25mg e/d of zelfs e2d
Deze huisarts weet van alles af (mja, buiten de blast doseringen dan) en ze doet normaal niet flauw :) maar 2keer op iets meer dan een maand tijd gaat ze niet leuk vinden. Als ik mij ziek begin te voelen of echte gyno begin te ontwikkelen kan ik er nog wel terecht voor een bloedttest en ga ik dan ook zeker doen.
Maar ik heb nu het gevoel dat het zo weg gaat zijn, Ik heb al vaker het begin van gyno gehad op hogere doseringen dus ben er niet echt paniekerig over. :)

1000mg test e 400mg mast e/week +0,5mg ari per dag
De ari zet ik stop zodra ik geen steekjes meer heb en mn tepels niet meer overdreven puffy zijn. Meestal is dat na enkele dagen al, soms ga ik daarna over op 0,25mg e/d of zelfs e2d
Deze huisarts weet van alles af (mja, buiten de blast doseringen dan) en ze doet normaal niet flauw :) maar 2keer op iets meer dan een maand tijd gaat ze niet leuk vinden. Als ik mij ziek begin te voelen of echte gyno begin te ontwikkelen kan ik er nog wel terecht voor een bloedttest en ga ik dan ook zeker doen.
Maar ik heb nu het gevoel dat het zo weg gaat zijn, Ik heb al vaker het begin van gyno gehad op hogere doseringen dus ben er niet echt paniekerig over. :)

Stevig! Op zo'n concentratie test is het inderdaad ook niet abnormaal dat je aromatiseert :D.

Training

-bench 5x5x122,5

dat is het voor vandaag, triceps voelt beurs aan, heeft wat rust nodig
morgen rug of rustdag

edit: training toch maar afgemaakt vanwege verveling.
-OHP 5x5x57,5
-flyes
-BW dips

Laatst bewerkt:
160kg benchpress aangetikt net. Mijlpaal voor mij.
volgende week 165 met filmpje :)

I think dat the test zijn werk wel doet.
image.jpg
Is dit bij jou thuis? Jezus wat fraai.

Ah jou log gevonden! Sterke kerel ben je!

Ik ben/was niet de sterkste lifter ooit, dus weet niet of je er wat aan hebt, maar ik lees in je log dat je wel eens deadlift de dag (of iig vlak na) je squat dag doet. Dit zou ik nooit doen, want door vermoeide benen suffered je deadlift form en ga je sneller rug blessures krijgen. Then again, ik ben niet buff en geen idee, misschien doen buffe mensen dit altijd. Wat ik overigens wel vaker deed is relatief licht squatten en direct erna deadliften in dezelfde training. Wat zie jij zelf als je zwakke punten?

Ik ben/was niet de sterkste lifter ooit, dus weet niet of je er wat aan hebt, maar ik lees in je log dat je wel eens deadlift de dag (of iig vlak na) je squat dag doet. Dit zou ik nooit doen, want door vermoeide benen suffered je deadlift form en ga je sneller rug blessures krijgen. Then again, ik ben niet buff en geen idee, misschien doen buffe mensen dit altijd. Wat ik overigens wel vaker deed is relatief licht squatten en direct erna deadliften in dezelfde training. Wat zie jij zelf als je zwakke punten?
Benen zijn veel te zwak tegenover de rest. Klein zijn ze niet maar er zijn er hier die naturel stukken sterker zijn in squats, en dat is soms wel een beetje zuur.
OHP is ook zwak.
Ik doe nu 5x5 squat gevolgd door 3x5 deadlift meestal op 1 dag en ik begin te voelen dat dit te intensief is. Die dag kan ik na het deadliften er ook geen enkele oefening op een fatsoenlijke manier meer bijnemen. Dit kan inderdaad beter ingedeeld worden.

Wat is je max op squat en deadlift? Ik heb de stiekeme hoop dat ik namelijk een van die naturels ben haha (dont crush my dreams bro)

Wat is je max op squat en deadlift? Ik heb de stiekeme hoop dat ik namelijk een van die naturels ben haha (dont crush my dreams bro)
Squats full rom op een heel goede dag 170 (met belt), box-squat ong 190 en deadlift 235-240 ish (al even niet meer gemaxed, deze week wel een vlotte 230 getrokken)

Okay dan ben ik zo'n man haha, kan ik gelukkig toch nog wat haha :P
Maar jij outbuffed me wel behoorlijk!

Okay dan ben ik zo'n man haha, kan ik gelukkig toch nog wat haha :P
Maar jij outbuffed me wel behoorlijk!
Daar helpen de roids wel wat bij :p
zodra de Corona crisis over is krijg ik van een powerlifter wat technieklessen. Een jongen van 24 die naturel +200kg squat alsof het niks is. Ik hoop er stiekem op dat dit mij gaat helpen mijn kracht stats wat recht te trekken

Mwoah, ik houd niet van excuses. Sterker is sterker en buffer is buffer. En jij bent buffer dan ik.

Wat vaak de rede is dat bodybuilders niet veel squatten/deadliften, is idd veel techniek maar vaak ook gebrek aan atletisch vermogen. Vaak zie je dat bodybuilders die uit een explosieve sport komen (bijvoorbeeld worstelaars of rugby spelers) wel weten hoe ze snel hun spieren samen moeten laten werken. Bodybuilders kunnen vooral goed de target muscle voelen en dat moet bij een deadlift bijvoorbeeld juist niet. Je moet snel en explosief kunnen knallen, althans dat deed ik. Dit en de meeste fysiek based (vooral)mannen geven relatief weinig om de glutes/hams, essentieel in squat/deadlift. Ik denk dat je al veel kan winnen door een goede focus op je hams/glutes te leggen. Denk hierbij aan nordic hamstring curls, towel hamstring curls, goodmornings/sldl met focus op techniek (reet echt naar achter), etc.

Mwoah, ik houd niet van excuses. Sterker is sterker en buffer is buffer. En jij bent buffer dan ik.

Wat vaak de rede is dat bodybuilders niet veel squatten/deadliften, is idd veel techniek maar vaak ook gebrek aan atletisch vermogen. Vaak zie je dat bodybuilders die uit een explosieve sport komen (bijvoorbeeld worstelaars of rugby spelers) wel weten hoe ze snel hun spieren samen moeten laten werken. Bodybuilders kunnen vooral goed de target muscle voelen en dat moet bij een deadlift bijvoorbeeld juist niet. Je moet snel en explosief kunnen knallen, althans dat deed ik. Dit en de meeste fysiek based (vooral)mannen geven relatief weinig om de glutes/hams, essentieel in squat/deadlift. Ik denk dat je al veel kan winnen door een goede focus op je hams/glutes te leggen. Denk hierbij aan nordic hamstring curls, towel hamstring curls, goodmornings/sldl met focus op techniek (reet echt naar achter), etc.
Ik ga ze morgenvroeg eens opzoeken en filmpjes kijken, thanx :thumbup:
klopt wel wat jij zegt denk ik.Bij leg extensions of legpress bv ben ik wel weer sterk, maar dit is 0,0 techniek en gewoon een beetje hersenloos het aantal reps proberen te halen. Dit heeft ook wel altijd de toen beoogde doelen volbracht (=geen dunne benen hebben) maar nu ligt mijn focus op sterk worden in de main lifts.
Nieuwe uitdagingen om het leuk te houden :)
(en ik kan het niet verdragen dat @Robin een betere squat heeft :p )

Hoelang ben je al on op die dosering en hoe bevalt het? (minpunten/pluspunten)

Ben je momenteel aan het cutten?

Vanwaar de keus voor ari en niet voor nolva?

En dikke bench hoor :)

Er zijn genoeg grote bodybuilders die squatten, ik ken er meer die wel squatten dan niet. Danwel back of front squat als een hacksquat. Zelfde geld voor deadlift. Ook een rdl of sldl is een deadlift en deze wordt veel gebruikt door bbers. Imo maken de repranges het verschil: de meeste bbers zullen geen explosieve sets conventional deadliften oo 1-5 reps maar meer 6-12 reps aimen zelfde voor sq. Hamstrings glutes is juist een spiergroep die op een wedstrijd on point moeten zijn.
Als we spreken over de beachboys snap ik je punt.
Sorry crash voor de logvervuiling maar ben wel benieuwd naar andere meningen

Functioneel vermogen/explosieve kracht heb je als BB'er vrij weinig aan tenzij je dat gebruikt om oefeningen te loaden die tot meer hypertrofie leiden.

Als BB'er kun je helaas niet op stage zeggen 'maar ik bench het meest van iedereen' als je laatste eindigt omdat je chest het slechtst is van iedereen.

Tuurlijk big boys, dit was ook geen aanval.
Volgens mij ging dit om meer squatten/deadliften.
Ik weet als geen ander dat dit voor BB niet per se helpt, jullie outbuffen mij allemaal.

Dat veel grote BBers veel squatten: ligt eraan wat je veel doet. De meeste BBers die veel squatten doen of deden ernaast ook powerliften.
Denk hierbij aan Ronnie Coleman of zelfs Arnold die volgens mij powermeets gedaan heeft voor zijn doorbraak als BBer.
Sure komt dit ook door repranges maar dat geld alleen voor een 1 rep max. Als je 8x 200 squat ben je fucking sterk en als je 1x250 squat ook, dat maakt weinig verschil qua hoe ik ernaar kijk, allebei heel sterk.

En tuurlijk heb je aan functioneel/explosief vermogen als BBer niks, maar nogmaals, volgens mij meende ik te lezen dat hij óók meer wilde squatten en deadliften.
Ik heb als judocoach en strongman niks aan een beter fysiek maar betekent nog niet dat ik er niet graag wat beter uitzie.
Net als deze man volgens mij clearly ook meer wil squatten/deadliften, of hij er nu meer aan heeft ofniet.

@Apw on point op wedstrijden zal wel, maar 99% doet geen wedstrijden. Mijn ervaring met het coachen van jongeren is dat kerels (zelfde degenen die wel "benen trainden") die op hun zelf getraind hebben echt wel stukken minder zijn dan de dames die ik train en dit zelf deden. Dit komt imo doordat "fitchicks" overdreven nadruk leggen op glutes. Totaal onbewust creeeren ze hiermee een prima atletische basis, want heel veel power voor sport (en dus ook squat/deadlift) komt uit de posterior chain. De "mannen"spieren (chest, arms en als er al legs getraind wordt : quads) helpen hier minder bij.

Terug
Naar boven