Apw
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 6.468
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 89kg
Was geen aanval maar meer een reactie op het feit dat bbers meer een target muscle kunnen hitten ipv een sq of dl.Tuurlijk big boys, dit was ook geen aanval.
Volgens mij ging dit om meer squatten/deadliften.
Ik weet als geen ander dat dit voor BB niet per se helpt, jullie outbuffen mij allemaal.
Dat veel grote BBers veel squatten: ligt eraan wat je veel doet. De meeste BBers die veel squatten doen of deden ernaast ook powerliften.
Denk hierbij aan Ronnie Coleman of zelfs Arnold die volgens mij powermeets gedaan heeft voor zijn doorbraak als BBer.
Sure komt dit ook door repranges maar dat geld alleen voor een 1 rep max. Als je 8x 200 squat ben je fucking sterk en als je 1x250 squat ook, dat maakt weinig verschil qua hoe ik ernaar kijk, allebei heel sterk.
En tuurlijk heb je aan functioneel/explosief vermogen als BBer niks, maar nogmaals, volgens mij meende ik te lezen dat hij óók meer wilde squatten en deadliften.
Ik heb als judocoach en strongman niks aan een beter fysiek maar betekent nog niet dat ik er niet graag wat beter uitzie.
Net als deze man volgens mij clearly ook meer wil squatten/deadliften, of hij er nu meer aan heeft ofniet.
@Apw on point op wedstrijden zal wel, maar 99% doet geen wedstrijden. Mijn ervaring met het coachen van jongeren is dat kerels (zelfde degenen die wel "benen trainden") die op hun zelf getraind hebben echt wel stukken minder zijn dan de dames die ik train en dit zelf deden. Dit komt imo doordat "fitchicks" overdreven nadruk leggen op glutes. Totaal onbewust creeeren ze hiermee een prima atletische basis, want heel veel power voor sport (en dus ook squat/deadlift) komt uit de posterior chain. De "mannen"spieren (chest, arms en als er al legs getraind wordt : quads) helpen hier minder bij.
Crash is goed bezig en in mijn opinie moet hij gewoon doorblijven gaan op low reps/strength op bp sq dl en de rest afwerken op hypertrofie. Met gear en progressive overload komt hij al ver. Als je bijv op een legday focust op een 5x5 sq voor strength en de rest opvult met hamstring curls leg extension etc. Pakt hij denk ik een goede powerbuilding manier van trainen waarbij alles in verhouding sterker wordt.