AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Ja, je hebt nu een rack en losse stands, dus eerst wat chins voor je OHP moet prima kunnen en dan lukt jou 5x10x35kg echt nog wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.383
Ja, je hebt nu een rack en losse stands, dus eerst wat chins voor je OHP moet prima kunnen en dan lukt jou 5x10x35kg echt nog wel.
Leuk verhaal over die stands nog :p had ze speciaal voor mijn broertje gemaakt voor zijn afstuderen, 2f#cking dagen aan bezig geweest (nog niet zo makkelijk met enkel een klein slijpschijfje, geen lastafel) moet hij ze niet hebben... (reactie: mooi, maar ik koop wel iets “fatsoenlijk” als mijn “knie genezen is”)
fcking hel, verwend manneke, doet nog niet eens een vakantiejob, mja, kind alleen thuis nu #rage, ik moest vroeger gaan werken voor een pot kwark omdat we met 4 waren (dit moest ik kwijt)

Leuk verhaal over die stands nog :p had ze speciaal voor mijn broertje gemaakt voor zijn afstuderen, 2f#cking dagen aan bezig geweest (nog niet zo makkelijk met enkel een klein slijpschijfje, geen lastafel) moet hij ze niet hebben... (reactie: mooi, maar ik koop wel iets “fatsoenlijk” als mijn “knie genezen is”)
fcking hel, verwend manneke, doet nog niet eens een vakantiejob, mja, kind alleen thuis nu #rage, ik moest vroeger gaan werken voor een pot kwark omdat we met 4 waren (dit moest ik kwijt)
lekker in dank afgenomen. ook al is het allemaal goed bedoeld.

• #1.385
maar met 35 moet wel lukken ja
Op zich heb je hier gelijk in, maar crash doet ook bijv. farmers walk en veel deadlifts waarbij je de upperback ook al (statisch) belast :)
die farmers en high rep deads hakken er wel hard in ja :)
toch vind ik het trainings schema tot nu toe leuk en haalbaar :)

• #1.387
Dat was wat (denk ik) jij bedoelde met het supersetten bij de BBB sets? Hier denk ik wel naartoe te gaan werken (bv 10xohp ss met 10xrow) maar dan ga ik de gewichten weer wat moeten verlagen (iets waar ik bijzonder veel moeite mee heb)
Je ziet vaak bij 531 (en ook GZCL bij tier 2) dat bij de BBB, BBS, of FSL er gesuperset wordt met een tegengestelde beweging.

Mystical Strength heeft op Reddit dat met 531 Building the Monilith tot in het extreme doorgevoerd.

Op zich zie ik er ook wel heil in, maar zou dan eerder voor (lichte)band rows/band pull aparts etc. kiezen dan nog extra "knalwerk" erbij te doen als pull ups of zware rows

• #1.391
Je ziet vaak bij 531 (en ook GZCL bij tier 2) dat bij de BBB, BBS, of FSL er gesuperset wordt met een tegengestelde beweging.

Mystical Strength heeft op Reddit dat met 531 Building the Monilith tot in het extreme doorgevoerd.
Ja ik zie op reddit ook dat het vaak aangeraden word om max resultaten op een uur training te hebben+ door het tempo werk je ook aan je cardio
Op zich zie ik er ook wel heil in, maar zou dan eerder voor (lichte)band rows/band pull aparts etc. kiezen dan nog extra "knalwerk" erbij te doen als pull ups of zware rows
idd kan het dan niet meer zo zwaar dan nu

ik zou na het verlof graag mijn trainingsdagen in het weekend rete zwaar kwa gewichten hebben (tijd genoeg) en de dagen door de week op een uurtje klaar (dus supersetten)

ik weet/hoop dat je dit grappig bedoeld, maar ik vind dit niet zo'n grappig onderwerp. Blessures en/of overtraining hebben het einde betekend voor heel veel lifters en het heeft mij ook enorm vertraagd door de jaren heen...

Dan zal ik ook serieus antwoorden. Ik ben voor extra werk op pulls, maar wel light om de volgende redenen:
1) door lichter werk pak je meer ook ECHT de target muscles aan. Rows/pull ups pakken een hoop spieren, maar niet per sé super goed de upperback/rhomboids etc. en helpen daarom minder schouder misérie te voorkomen dan bijv. pull aparts.
2) door lichter werk herstel je actief voor je volgende press set. Doe je je sets zwaarder (dus bijv. rep outs pull ups tussendoor) dan ben je alleen maar meer gassed. Dit kan je wel aanpassen door lichter te gaan op je presses, maar dan ga je je doel voorbij vind ik.
3) door lichter werk span je de assistance muscles goed aan tijdens de presses, hetgeen ideaal is. Als je ze echter TE erg vermoeid (door zware sets) zijn ze juist te vermoeid om samen te werken met je target muscles. In het beste geval resulteert dit in minder kracht, maar kan zelfs blessures opleveren doordat ze niet meer goed stabiliseren.

Just my 2 cents man, het is niet alsof ik sterk ben ofzo :)

Ja ik zie op reddit ook dat het vaak aangeraden word om max resultaten op een uur training te hebben+ door het tempo werk je ook aan je cardio

ik zou na het verlof graag mijn trainingsdagen in het weekend rete zwaar kwa gewichten hebben (tijd genoeg) en de dagen door de week op een uurtje klaar (dus supersetten)
Zoals je inmiddels weet ben ik een enorme voorstander van ook LISS doen, een lange wandeling in het weekend kan je conditioning en herstel ook helpen.

• #1.397
Zoals je inmiddels weet ben ik een enorme voorstander van ook LISS doen, een lange wandeling in het weekend kan je conditioning en herstel ook helpen.
Dat doe ik zowieso graag (heb een mini hondje wat mijn kameraad is :p) dus ga vaak wandelen, ben er ook van overtuigd dat dit voor zwaardere personen (Door spieren of door vet maar eigenlijk voor iedereen) belangrijk is om met regelmaat tegen een deftig maar niet extreem Tempo een afstandje te doen (al is het maar puur voor de feel good/wat rond te kijken en de gezondheids/cardio voordelen zijn een groot bonuspunt)

Waarom deed je de contest ook alweer niet mee?

Terug
Naar boven