AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Bezoekers in dit topic

Dan zal ik ook serieus antwoorden. Ik ben voor extra werk op pulls, maar wel light om de volgende redenen:
1) door lichter werk pak je meer ook ECHT de target muscles aan. Rows/pull ups pakken een hoop spieren, maar niet per sé super goed de upperback/rhomboids etc. en helpen daarom minder schouder misérie te voorkomen dan bijv. pull aparts.
2) door lichter werk herstel je actief voor je volgende press set. Doe je je sets zwaarder (dus bijv. rep outs pull ups tussendoor) dan ben je alleen maar meer gassed. Dit kan je wel aanpassen door lichter te gaan op je presses, maar dan ga je je doel voorbij vind ik.
3) door lichter werk span je de assistance muscles goed aan tijdens de presses, hetgeen ideaal is. Als je ze echter TE erg vermoeid (door zware sets) zijn ze juist te vermoeid om samen te werken met je target muscles. In het beste geval resulteert dit in minder kracht, maar kan zelfs blessures opleveren doordat ze niet meer goed stabiliseren.

Just my 2 cents man, het is niet alsof ik sterk ben ofzo :)

Ik kan voornamelijk alleen maar putten uit wat ik gelezen en bekeken heb, ik heb relatief weinig ervaring. Maar het klinkt logisch om even veel rows en pulls (en met ongeveer een zelfde intensiteit) te doen als press en push oefeningen. Daar bovenop nog deadlifts, carry’s en wat extra aandacht voor de reardelts, rotatocuffs en erectors. In het ergste geval loopt posterior chain dan voorop, maar dat is bij 99% van de mensen niet het geval.

Tijdens de BBB sets kan chrash zonder problemen rows of pulls doen, want deze sets zijn voor zijn gevoel nu te licht, misschien dt hij door rows of pulls vooraf te doen toch het idee heeft dat hij zinvol bezig is. Tot failure gaan is niet zo’n goed idee, daar kwam ik vorige week ook weer eens achter. Ook vandaag lukte mijn OHP 5x5x48kg niet, voorafgaand deed ik 4 chinups (6 is ongeveer mijn max) als ik die achterwege had gelaten en ik meer rust had gepakt had het me misschien net wel gelukt, maar iets als 5x5x52,5kg ligt nu nog niet binnen mijn mogelijkheden hoeveel rust ik ook pak.

Een laatste reden dat Brian zo traint is omdat tijdens strongmen events je ook niet fris en fruitig aan elk onderdeel begint, de giansets zijn voor hem ook een manier om daar aan te wennen.

Hoe je het uiteindelijk in een vat giet is niet eens heel belangrijk ik reageerde op een training waar hij 14 sets aan push en press oefeningen deed en 3 sets rows en 3 sets KB swings. De UB training daarvoor bevat helemaal geen row of pull.
 
Ik ben serieus benieuwd naar die "Brian"? Geen aanval ofzo, maar ik ben best een Strongman fan en ik ken de beste man niet?
 

Maryland is geen grote staat, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Titels/medailles zeggen natuurlijk niet alles, maar ik ga ervanuit dat in de USA in elke staat wel buffels lopen, maar of ze allemaal meedoen? Ik ben ooit een keer 3e geworden op de open sterkste man van Vlaanderen, maar had echt niet het idee dat als ik door Vlaanderen liep en ik Youri/Raf niet zag, ik de sterkste man van de streek was XD
 
Volgens mij is hij een paar jaar geleden 16de van de USA geworden.
 
Volgens mij is hij een paar jaar geleden 16de van de USA geworden.

dan is ie best goed ja, maar volgens mij doen gasten als Brian Shaw al jaren niet mee aan USA strongest man. Totaal niet relevant overigens, want zat top coaches waren lang niet altijd de beste lifters. Ik beschouw mijzelf als een best aardige judo coach terwijl ik als judoka monkeyballs suckte. Daarnaast kan ik bijvoorbeeld best prima een squat coachen terwijl ik zelf een heel matige squatter ben. Love of the game, inzet en kennis zijn als atleet vaak ondergeschikt aan talent/supps (en "supps")/randfactoren. Een liefhebber met kennis maar shitty genen en geen discipline qua voeding komt niet ver als atleet maar wel als coach. Een getalenteerde meathead met roids kan wel een superatleet zijn, maar geen goede trainer.
 
Het heeft even geduurd, maar ik heb wat (oude) stats van hem gevonden.
PR's include a 680lb squat, 700lb deadlift, 505lb bench, and 385lb overhead press at around 230lbs bodyweight.

snowke90 hij heeft ook aan MMA gedaan.
 
Dat zijn leuke stats, maar niks heel bijzonders voor iemand die juiced to the gills is?
In lb zitten mijn prs op +-460lb squat, 600lb deadlift, 365lb bench en 310lb overhead press, als lifetime natty en (+105 dan, -105 iets hoger) nr. 9999 van Nederland...
 
Steks ik ga seffens de bbb squat sets supersetten met chin ups om eens te kijken of dat (conditioneel gezien) een haalbare kaart is voor mij. Moest ik vandaag niet meer reageren lig ik aan de beademing ofzo :p kijk er in ieder geval niet echt naar uit :)
 
Een SQ met chins supersetten is niet zo’n goed idee kan ik uit ervaring vertellen. Iets voor je core of band pull-aparts is dan een beter idee
 
(Front)squats zijn chill om te super setten met chins.
 
Steks ik ga seffens de bbb squat sets supersetten met chin ups om eens te kijken of dat (conditioneel gezien) een haalbare kaart is voor mij. Moest ik vandaag niet meer reageren lig ik aan de beademing ofzo :p kijk er in ieder geval niet echt naar uit :)
Crash ??-??-19?? Tot 08-08-2020.
Wel fijne momenten gehad met je broer.
 
Een SQ met chins supersetten is niet zo’n goed idee kan ik uit ervaring vertellen. Iets voor je core of band pull-aparts is dan een beter idee
Wat bedoel je met boring but big?
In het wendler 5/3/1 schema kan je na de hoofdoefening op kracht nog een oefening inplannen gericht op hypertrofie (5 sets van 10 reps op 50% van je 1rm)
Crash ??-??-19?? Tot 08-08-2020.
Wel fijne momenten gehad met je broer.
ik leef nog :p (opwarming nog maar juist klaar :0)
Ook bij deze temperatuur?
heb gelukkig airco op mijn cage gericht staan :p
image.jpg


(Front)squats zijn chill om te super setten met chins.
frontsquats vallen al af :p
 
Volg je nu sheiko of wendler???
 
Volg je nu sheiko of wendler???
Wendler :) sheiko was eerst de bedoeling maar het is uiteindelijk dit geworden om ohp goed mee te kunnen pakken en omdat het easy is later wat extra strongman gerichte oefeningen in te plannen.
 
Back
Naar boven