Fitness Seller

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
Deload

5/3/1 session
Date: Wednesday, 19 August 2020
Duration: /

Warmup sets Squat
----------------------------
✔︎ 5 x 65.0
✔︎ 5 x 80.0
✔︎ 5 x 95.0

Main sets Squat
✔︎ 5 x 65.0
✔︎ 5 x 80.0
✔︎ 5 x 95.0

Boring But Big sets Dead Lift
✔︎ 10 x 105.0
✔︎ 10 x 105.0
✔︎ 10 x 105.0

deload is wel even nodig, lichamelijk op door vorige week.
dag 2 van de cut, nu al zenuwachtig door de trek in eten, hoop dat ik er op 2 weekjes van af ben, zal wel niet.

Op hoeveel cal zit je nu?

• #1.543
Geen idee :) tot een geschat vetpercentage van12 tel ik meestal niet. Ik eet gewoon geen chips, koekjes en pindas meer. Ook laat ik de alcohol dan even achterwege en dan gaat alles wat te veel is er best snel vanaf, veel verder dan dat zakken zie ik voorlopig nog niet zitten :)

Zag de foto's en filmpje voorbij komen. Heb je sommige/alle fitness apparatuur zelf gemaakt?

+1 voor the Offspring :D

• #1.545
Zag de foto's en filmpje voorbij komen. Heb je sommige/alle fitness apparatuur zelf gemaakt?

+1 voor the Offspring :D
Alleen maar de rack extension, free stands en farmer walks, ben nog een beetje aan het oefenen. Volgende project gaat een yoke worden. Staal is jammer genoeg nogal duur als particulier ander zou ik constant aan het knutselen zijn :p

Alleen maar de rack extension, free stands en farmer walks, ben nog een beetje aan het oefenen. Volgende project gaat een yoke worden. Staal is jammer genoeg nogal duur als particulier ander zou ik constant aan het knutselen zijn :p

Oud ijzerboer halen we met de carnaval mooie lengtes koker voor minder dan bij de staalboer, maar grote voordeel bij de staalboer is dat je exact de juiste lengtes kunt laten zagen en dat is toch wel chill als je het lassen alleen leuk vind.

Hier hetzelfde, projecten zijn eerder (half)jaarlijks. Leuk stukje hout (eiken etc.) met de kans dat je het verpest is ook bijna niet goedkoper te maken dan het meubelstuk nieuw te kopen. Die gedachte is er altijd wel, maar nu is het steeds vaker puur om wat te knutselen en dat mag ook wat kosten en falen == leren.

Als je eenmaal een yoke in elkaar hebt is the skye the limit volgens mij, de lengtes icm met het gewicht wat erop moet kan best tricky zijn volgens mij. Vergeet het dan niet de delen met ons :D

• #1.547
Oud ijzerboer halen we met de carnaval mooie lengtes koker voor minder dan bij de staalboer, maar grote voordeel bij de staalboer is dat je exact de juiste lengtes kunt laten zagen en dat is toch wel chill als je het lassen alleen leuk vind.

Hier hetzelfde, projecten zijn eerder (half)jaarlijks. Leuk stukje hout (eiken etc.) met de kans dat je het verpest is ook bijna niet goedkoper te maken dan het meubelstuk nieuw te kopen. Die gedachte is er altijd wel, maar nu is het steeds vaker puur om wat te knutselen en dat mag ook wat kosten en falen == leren.

Als je eenmaal een yoke in elkaar hebt is the skye the limit volgens mij, de lengtes icm met het gewicht wat erop moet kan best tricky zijn volgens mij. Vergeet het dan niet de delen met ons :D
Doet mij er wel aan denken dat ik nog een stang van 2m 30mm heb liggen, en een stuk stalen pijp, vanavond eens een fat bar knutselen

deload
5/3/1 session
Date: Thursday, 20 August 2020
Duration: 00:26:09

Warmup sets Bench Press
✔︎ 5 x 60.0
✔︎ 5 x 75.0
✔︎ 3 x 90.0

Main sets Bench Press
✔︎ 5 x 60.0
✔︎ 5 x 75.0
✔︎ 5 x 90.0

Boring But Big sets Overhead Press
✔︎ 10 x 35.0
✔︎ 10 x 35.0
✔︎ 10 x 35.0

lat pull breed 4x15 lightweight

Laatst bewerkt:
26 minuten is wel lekker kort.

Wat is trouwens je progressie schema voor BBB sets? 10% per maand? Of o.b.v. je geschatte 1RM?

• #1.549
26 minuten is wel lekker kort.

Wat is trouwens je progressie schema voor BBB sets? 10% per maand? Of o.b.v. je geschatte 1RM?
Ik houd het voorlopig op 50% anders word het mij te heftig, dus afhankelijk van 1rm.
bench wel op 60, ego dingetje :)

• #1.550
Donderdagnamiddag projectje
30mm “fatbar”
image.jpg

Nice man zo'n home gym :D Kun je er voor mij ook eentjee maken:P ?

• #1.552
  • #1.555
Nice! Met welke spullen en afmetingen in elkaar gezet?
Een 30mm vol stalen buis van 2m en daar stalen buis 3mm wanddikte 48,3mm buis over van 1m10 (had 10cm langer mogen zijn maar past nog wel in rack.
Over de volstalen buis 2kapotte stersluitingen 30mm geschoven en het zo vast gelast

Dit is wel een zware challenge:

ja die is sick, denk heel moeilijk om deze te kunnen +progressie op de main lifts+ assistentie :0

@Burrito, ooit eens een schema gevolgd beetje hetzelfde idee alle main lift 10x10 en achter elkaar. Dat was echt kapot gaan :D
Als je dat schema gaat volgen beter in de winter :D

Je bent aardig handig chef, kan je me uitleggen wat het voordeel is van die bar?

• #1.558
Je bent aardig handig chef, kan je me uitleggen wat het voordeel is van die bar?
Een heel zinnige uitleg kan ik niet geven buiten dat het bij deadlift enorm hard de greep traint. Heb op wat strongman filmpjes gezien dat er regelmatig mee getraind word

1. Grip en forearm strength (obvious)
2. Met deadlift liftoff zwaarder want je staat verder van de bar, carry over naar regular DL
3. Bar heeft geen whip/flex wat het zwaarder maakt met o.a DL
4. Minder strain op ellebogen met presses.
5. Dikkere bar -> meer triceps recruitment.
6. Variatie, goed tegen de law of accomodation.

Je log tijd niet gevolgd Chrash maar goed bezig met Wendler en BBB!

Terug
Naar boven