XXL Nutrition

Review Creapure Creatine - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Creatine
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? -Verbetering maximalen in spierkracht 5-15%
    -Maximum range interval training 5-20%
    -Krachtproductie in explosieve kracht tot 30%
    -Training met herhaalde sprints 5-15%
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Neutraal (geen smaak)
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop (5 gram 's ochtends)
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending, volgende dag geleverd, extra samples
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 14.90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, heb dat ondertussen ook al gedaan.
    Het lost makkelijk op, doet ook gewoon wat het moet doen.

Mijn review:

Kenmerken:
-De meest zuivere creatine met de beste werking
-Gepatenteerde en gegarandeerde kwaliteit
-De beste keuze voor krachtsporters
-Je weet zeker dat het werkt
-Vergroot je spierkracht
-Meer vetvrije spiermassa

Smaak en oplosbaarheid:
Hier valt niets op aan te merken! Ik heb het opgelost in fruitsap, even roeren en het was in orde! Je proeft het niet en het doet ook niets af aan de smaak van je fruitsap. Het is ook perfect mogelijk in water op te lossen.
Aan te raden dosering:
Ik heb dit product eerst ingenomen met de aangeraden laadfase, zoals op de website beschreven staat. Dit is 5 dagen lang 15 tot 25 gram per dag nemen. Nu heb ik sommigen al horen zeggen dat dit lang achterhaald is maar daar dit de eerste keer was heb ik gevolgd wat er op de site stond.
De rest van de periode nam ik elke ochtend 1 scoop van 5 gram in een glas fruitsap. (of water)
Pauze?:
Ook hier zijn er voor-en tegenstanders van, maar ik heb na 2 maand Creapure in te nemen even 2 week niets genomen, om dan terug een periode van 2 maand Creapure te gebruiken.
Besluit:
Het is een vaste blijver in mijn collectie, het lost makkelijk op, de smaak valt niets op aan te merken, en ik voel ook de werking van het product. Ik voelde mijn spieren in kracht toe nemen en ik heb in de periode dat ik Creapure heb gebruikt ook mijn VP zien verminderen. Last but not least, de prijs daar moet ik het zeker niet voor laten. Een aanrader dus!

IMG_0038.jpg

Los van het feit dat het bij body en fit weg komt, creapure = creapure toch? Er zijn genoeg grote merken die het aanbieden in hun producten. Als body & fit het bij/via creapure inkoopt, lijkt me dat de kwaliteit klopt. Powersupplements koopt het daar ook en geven aan dat het de beste kwaliteit is. Ik zou wel willen weten waar bijv. xxl bodylab en andere merken het weg halen. dat geeft mij even veel vraagtekens

Ja zoals hun whey bij Volac vandaan komt :p

Tussenin gebeurt en nogal eens wat met het product. Word ingekocht en dan verwerkt en voila dan pas kan jij het kopen.

100% zeker dat er iets aan hun creatine niet klopt. Zal eens zien of ik zin heb om een test te organiseren. Dan is het voor de zoveelste keer weer eens aangetoond.

Tussenin gebeurt en nogal eens wat met het product. Word ingekocht en dan verwerkt en voila dan pas kan jij het kopen.

100% zeker dat er iets aan hun creatine niet klopt. Zal eens zien of ik zin heb om een test te organiseren. Dan is het voor de zoveelste keer weer eens aangetoond.
Hahaha, dat is wel waar. ik dacht al, wat werkt mijn creapure goed. Er zit denk ik 20% anabolen aan toegevoegd :wl:

Last hoef je niet meteen te krijgen. Maar als er teveel zware metalen of andere verontreinigingen inzit dat kan wel voor problemen op termijn zorgen.

Hun vitamine D heeft alvast een slecht productieproces ondergaan gezien de hoeveelheid over de 10% verschil zit. Dus de kans dat er verontreinigingen zijn wordt dan groter. Hoe goedkoper het productieproces, hoe meer kans.

Dus de vraag is dan hoe zit het met deze mogelijke verontreinigingen en de creatine. Sowieso is het vrij dom om daar iets te kopen en dus een risico te nemen. Voor dat kleine verschil (los van de kortingen die je krijgt) in prijs moet je het al niet doen.

Lees maar eens wat voor verontreinigingen er allemaal in je supplementen kunnen zitten.

http://www.supplementlabtest.com/articles/verontreinigingen-supplementen

Bodyenfit maakt die creatine niet he, dat doet alzchem en das gewoon een GMP bedrijf. Over de vitamine D, ik snap niet zozeer de vergelijking tussen een te hoog gedoseerde capsule en verhoogde kans op verontreinigingen. Het klinkt eerder alsof hun vulmachines wellicht een afwijking omhoog hebben.

Bodyenfit maakt die creatine niet he, dat doet alzchem en das gewoon een GMP bedrijf. Over de vitamine D, ik snap niet zozeer de vergelijking tussen een te hoog gedoseerde capsule en verhoogde kans op verontreinigingen. Het klinkt eerder alsof hun vulmachines wellicht een afwijking omhoog hebben.

Ze krijgen de creatine aan -> en dan moet ie nog verpakt worden

Dus tijd genoeg om wat aan te passen.

Bij vitamine D heb je een aantal mg dat je per capsule dat je erin doet -> gewicht capsule icm vulmiddelen.

Je vitamine D is vetoplosbaar en word verwerkt in een olie -> aantal mg/ml

Dan gaat het bij de rest, vulmiddelen en in een gelatine capsule of een tablet. Aan de hand van je totaalgewicht weet je dat je goed zit.

Indien niet pas je het aan. Dus slechte kwaliteitscontrole en gezien er een grens van 10% afwijking is vastgesteld door de EU moet je je daar aan houden. Dan is er de vraag als dat al niet goed gaat hoe zit het dan met de zuiverheid?

Met hun vitaminepillen was er ook vanalles mis heb ik op dit forum gelezen (openbarsten enz...)

Zoals je op consumerlab.com kan lezen kan er vanalles misgaan.
https://www.consumerlab.com/reviews/vitamin_D_supplements_review/Vitamin_D/

Ook met vitamines dus.
https://www.consumerlab.com/reviews/multivitamin_review_comparisons/multivitamins/

Het blijft ook gek dat een creapure-product bewerkt kan worden tot een totaal ander product (indien dit het geval is), maar wel verkocht wordt als creapure creatine. Is hier geen toezicht o.i.d. op?

Het blijft ook gek dat een creapure-product bewerkt kan worden tot een totaal ander product (indien dit het geval is), maar wel verkocht wordt als creapure creatine. Is hier geen toezicht o.i.d. op?

Nein, is op basis van steekproeven dat er producten getest worden. Dus de kans is klein dat je product getest wordt gezien het om ontzettend veel bedrijven en producten gaat.

Heb ik weleens eerder gezegd, maar wat mij is opgevallen is dat de Creapure van Myproteine veel fijner is qua structuur dan de Creapure van B&F. Ik heb nu die van MP en die is echt superklein vergeleken met die van B&F, die laatste was veel en veel zanderiger. Ik heb me ook afgevraagd hoe dat kan..???

Heb je daar een foto van? Vindt namelijk me creapure ook ontzettend fijn, schepje leeg kieperen, paar slokken water en done.

Tijdens het fietsen (wegrit in clubverband, behoorlijk tempo) voel ik af en toe kramp / creatinekramp opkomen. Daarom extra magnesium. (creatine & magnesium van Power Supplements) Met de creatine van B&F kreeg ik nooit of never dat krampgevoel. Was dan ook gestopt met magnesium. Nu heb ik mono van ander merk en ben terug gestart met magnesium..... terug opkomende krampen. Ik denk dat het een "positieve" side is, voor de rest doe ik hier geen uitspraken over wie of wat dan ook.

Tijdens het fietsen (wegrit in clubverband, behoorlijk tempo) voel ik af en toe kramp / creatinekramp opkomen. Daarom extra magnesium. (creatine & magnesium van Power Supplements) Met de creatine van B&F kreeg ik nooit of never dat krampgevoel. Was dan ook gestopt met magnesium. Nu heb ik mono van ander merk en ben terug gestart met magnesium..... terug opkomende krampen. Ik denk dat het een "positieve" side is, voor de rest doe ik hier geen uitspraken over wie of wat dan ook.

Bij duurtraining heb je waarschijnlijk meer baat bij Beta-Alanine. Dit werkt beter tegen verzuring dan bijvoorbeeld Creatine, wat meer voor explosiviteit zou moeten helpen.

Ja, weet ik, maar de creatine neem ik omdat ik ook 4X / week kracht train. Gaat er mij om dat ik met een goede mono krampneiging krijg en met een slechte niet. Nu btw Q&T mono in gebruik, met kramp ..;)

Ja, weet ik, maar de creatine neem ik omdat ik ook 4X / week kracht train. Gaat er mij om dat ik met een goede mono krampneiging krijg en met een slechte niet. Nu btw Q&T mono in gebruik, met kramp ..;)

Wat is Q&T? Heb namelijk nog nooit kramp gehad van deze creatine.

Sinds een tijdje gebruik ik (weer) creapure omdat ik nog een potje had staan. Echter, ik heb echt totaal niet het gevoel dat het werkt, waar ik dit bij andere creatine wel had. Vorige keer dat ik Creapure gebruikte twijfelde ik er niet aan, maar met b&f van nu dus wel. Is er iemand die deze gedachte/ervaring deelt? En is creapure überhaupt wel eens getest?

Inbefore "Is CreaPure, is zuiver".
Nee, de creatine van BodyEnFit is nog niet getest.

Bij creatine kan het wel goed zijn dat je een zogenaamde non-responder bent, oftewel niets merkt van de creatine (of van een bepaalde vorm van creatine).

Inbefore "Is CreaPure, is zuiver". Nee, de creatine van BodyEnFit is nog niet getest. Bij creatine kan het wel goed zijn dat je een zogenaamde non-responder bent, oftewel niets merkt van de creatine (of van een bepaalde vorm van creatine).
We kunnen niet allemaal zoals Stefanovic mirakuleus reageren op B&F producten.

We kunnen niet allemaal zoals Stefanovic mirakuleus reageren op B&F producten.

haha idd, neem m al niet meer serieus vanaf hij de visolie van B&F een 10/10 gaf. anyway...ik vind persoonlijk de creatine van xxl beter werken dan die van B&F. kreeg van die creapure zelfs acne

Hallo even een vraagje,

Ik ga vanaf volgende week ook weer creapure gebruiken. Kan ik 5 gram creatine rond 10:00 sochtends in mijn whey shake nemen of moet ik het apart voor mij shake innemen?? en ik train daarna altijd rond 13:00 en neem voor mijn training pre workout shake (crazy) en na mijn training gebruik whey + vitargo kan ik bij die whey + vitargo ook een schepje 5 gram creatine in doen ?

Hallo even een vraagje,

Ik ga vanaf volgende week ook weer creapure gebruiken. Kan ik 5 gram creatine rond 10:00 sochtends in mijn whey shake nemen of moet ik het apart voor mij shake innemen?? en ik train daarna altijd rond 13:00 en neem voor mijn training pre workout shake (crazy) en na mijn training gebruik whey + vitargo kan ik bij die whey + vitargo ook een schepje 5 gram creatine in doen ?

Dat kan prima allemaal, geen enkel probleem :thumb:

Hallo even een vraagje, Ik ga vanaf volgende week ook weer creapure gebruiken. Kan ik 5 gram creatine rond 10:00 sochtends in mijn whey shake nemen of moet ik het apart voor mij shake innemen?? en ik train daarna altijd rond 13:00 en neem voor mijn training pre workout shake (crazy) en na mijn training gebruik whey + vitargo kan ik bij die whey + vitargo ook een schepje 5 gram creatine in doen ?
Ik zou ze enkel wel bij XXL bestellen.

Terug
Naar boven