XXL Nutrition

Criminalmindz Log, from ecto to monster

Hey, succes met je log en of doelen maat :cool:

abbo!

Altijd leuk om te zien hoe een ecto zich opbouwt tot een buffel, zo'n spiegelwereld (me: nijlpaard tot buffel :p ).

Een opmerking bij je oefeningen:

De uitvoering van de Deadlift is gevaarlijk verkeerd. Je begint de oefening in één beweging zonder je rug onder spanning te zetten en je knie houding op dat moment is verkeerd. Nu is dat geen probleem met het lichte gewicht maar met zwaardere gewichten heb je kans op serieuze blessures.

Hier een link hoe je de Deadlift beter kan uitvoeren:
http://www.youtube.com/watch?v=1nRRlk6264

In!

Pfeiffer kan in veel varianten komen.. heb zelf ook veel last ervan gehad en dat zonder dat ik het wist. Ook combi met allerlei andere dingen. Ik weet wat het doet. Je kan er echt bovenop komen en dit is een super start die je maakt! succes.

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal bedankt, karma is gegeven!
Volgende week weer een frisse start met opnieuw een filmpje van de oefeningen die wat minder gingen.

Tevens zal ik even een foto maken hoe ik er bij sta.

Krael je link werkt niet en wat bedoel je met de knieen?
Ik vind alleen dat mijn knieen iets te ver over de barbell buigen.

Laatst bewerkt:
Ga deze ook volgen, ik had begin 2013 zowat dezelfde stats (63kg op 1m84) en volg een gelijkaardig programma (stronglifts 5x5), dus wel benieuwd naar je progressie :)

Ga deze ook volgen, ik had begin 2013 zowat dezelfde stats (63kg op 1m84) en volg een gelijkaardig programma (stronglifts 5x5), dus wel benieuwd naar je progressie :)

Thanks!
Karma heb je binnen.

Enige waar ik even mee zit is met eten, door mijn dochter zit er best nog wel wat tegen.

Dus eten is nog onregelmatig en dat merk ik wel qua gewicht, echt aankomen doe ik nog niet, dus nog meer gaan eten.

Er zijn echt nog wel momenten waarop je wat kan pakken hoor.
Het is misschien wat plannen maar het kan echt.

Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is, ik zeg alleen dat het niet gebeurd.
Tevens ook te maken met spanning de afgelopen tijd, veel gedoe met m'n dochtertje en m'n hond die gecastreerd is, dus ook die moet ik ff in de gaten houden deze week.

Al met al ga ik even een rotweek tegemoet, maar daarna weer volop knallen en eten!

Maar wat houdt je tegen om deze week ook goed te eten? waarom zou je juist als je een rotweek hebt minder eten? want dat is wat je zegt. Ik zou zeggen juist een rotweek kost meer energie en ik ga proberen dus meer te pakken.

Je moet je vasthouden aan je doel! dat kan lastig zijn maar dan kan je het wel bereiken. Want je hebt er niets aan te gaan trainen en niet genoeg te eten want dan breek je je spieren toch weer af. Dan hoef je ook niet te trainen...

Je geeft ook aan meer eten is wel mogelijk.. maar wat weerhoudt je ervan het ook te doen?

Ik snap dat het lastig is. Geloof me ik kom van heel ver.. maar als jij echt een doel hebt en ervoor gaat dan kan het ook in klote tijden lukken. Echt!

Dus probeer een beetje rustig te blijven onder de omstandigheden en zet je schouders eronder met eten!
Want onthou.. als jij tijd hebt om te trainen dan kan je daar ook 5 minuten vanaf halen om een paar boterhammen erbij te leggen en weg te happen.

Ga ervoor! en sterkte deze week.

Daar heb je gelijk in!
Bedankt voor deze peptalk.

Zal proberen wat dikke caloriebommen te maken, gezien ik deze week erg druk ben en voor eten dus weinig tijd heb.
Vanavond direct een paar maken, lekker handig voor onderweg.

Thats the spirit!
Zal ik je vaker maar even een flinke schop komen geven oke?:D

maak maaltijden gewoon op voorhand klaar. Maak gewoon een paar bakken pasta klaar en vries het in.
Ook makkelijk is chili con carne. maak 1 grote pan en vries het in porties in. Kan je ook 3 dagen in de koelkast bewaren. Bij geen tijd kan je het ook prima koud eten.
Bij geen tijd op de volgende ochtend smeer brood de avond tevoren. Ik ken mensen die smeren gewoon het brood voor 3 dagen en vriezen het in en pakken gewoon alles kant en klaar de volgende dag uit de vriezer.
denk in oplossingen. En ook jij kan dat!

Dat is inderdaad stukken slimmer!
Vooral de zondag heb ik veel vrije tijd, maken we daar gewoon een kookdagje van haha.

Dat is inderdaad stukken slimmer!
Vooral de zondag heb ik veel vrije tijd, maken we daar gewoon een kookdagje van haha.
Helemaal top!
bedenk wat je lekker vind en makkelijk in te vriezen is!
Ben benieuwd wat je allemaal voor lekkers gaat maken!
denk ook aan simpele salades. Ik maak ook vaak koude salades die goedkoop zijn zoals:

maissalade: blik mais, ui, groentes naar keuze (paprika/wortel/tomaat etc) en dan vlees/vis (kan ook beleg of uit blik zijn en knakworsten kan ook best en gezien jij aan moet komen kan je ook denken aan cornedbeef uit blik of cervelaatworst. is ook goedkoop) net wat je hebt erdoor en dan wat dressing op basis vanyoghurt met kruiden en klaar.

Dit kan je ook doen met bruine en witte bonen. Evt een tortilla erbij en je hebt een flinke hap.
Dat is voor mij koken uit de kast als het even snel moet.

ipv mais kan je hier ook gekookte afgekoelde rijst of pasta doorheen kieperen. Om maar even een voorbeeld te geven. en ook dit kan je weer een paar dagen goedhouden.

Kijk anders ook even hier.
www.snelklaar.nl
kan je zoeken op ingredienten en op bereidingstijd.

Bedankt voor de tips!

-Bent over barbell row ziet er heel goed uit
-Military Press ziet er ook goed uit. Je doet er goed aan om boven heel even de stang vast te houden en te strekken.
-Bench Press: Je grip is breed genoeg zo, ik vind een iets smallere grip fijner, maar dit is prima. Ik zou de stang wel iets dieper laten zakken. Meestal laat ik de stang heel even mijn borst aantikken.
-Squat, je kunt eventueel je voetpositie iets aanpassen, het ziet er een beetje onstabiel uit. De diepte is wel goed. Dit filmpje raad ik je daarvoor aan:
http://www.youtube.com/watch?v=VnV7vEi7Sz8

-Deadlift: Hier kan nog aan gewerkt worden. De filmpjes leggen het beter uit dan ik:
http://www.youtube.com/watch?v=WP8lEbeY4LM

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

http://www.youtube.com/watch?v=MX8jgCFXYTU

http://www.youtube.com/watch?v=sP4FwBkuK6o

Hopelijk helpt dit je! Het blijft een kwestie van oefenen, oefenen en oefenen. Je hebt in ieder geval als beginner een betere techniek dan ik toen. Keep it up en post nieuwe filmpjes zodat we het kunnen beoordelen!

Dave

Thanks Dave, vooral de filmpjes over de deadlift heb ik veel aan!
Ik ga vandaag of morgen direct even aan het oefenen met techniek, want aanstaande donderdag staat de Deadlift weer in het programma.

Ik ben van plan binnenkort weer nieuwe eiwitjes te gaan kopen.
Zal ik de Whey Isolaat pakken of de Whey Delicious?

Slechte training achter de rug vandaag, slecht geslapen vannacht door m'n dochter.

Squat:
2 * 5 * BAR
1 * 3 * 30KG
1 * 2 * 40KG
3X5X57,5KG PR!! Begint nu wel zwaar te worden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Standing Military Press:
2 * 5 * BAR
1 * 5 * 25
5X32,5KG
5X32,5KG
3X32,5KG had iets meer rust moeten pakken tussen de tweede en laatste set, dan was het me gelukt, over 4 dagen weer proberen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bent Over Barbell Row:
2 * 5 * BAR
1 * 3 * 30
3X5X45KG PR niet zwaarder gepakt, kreeg wat last van mijn onderrug.
Pull Ups:
2X8XBW
2X6XBW
2X2XBW

Ben benieuwd naar de reacties, zal daarna ook nog even wat foto's posten.
Weet ik tenminste dat er wel interesse in dit topic is haha, doe ik het tenminste niet alleen voor mezelf :D

2 PR's vind ik geen slechte training hoor! :)

Terug
Naar boven