XXL Nutrition

Crossfit deadlift

Wat is eigenlijk het nut van je handen ongelijk zetten? Ik heb ze altijd gewoon allebij met de handpalmen naar binnen.

wat is dat crossfit nou precies? heel programma om zogenaamd zoveel mogelijk te liften, vorm maakt niet uit?

Meestal makkelijker qua grip, maar als je het met beide overhands kan is dat beter.

Wat is eigenlijk het nut van je handen ongelijk zetten? Ik heb ze altijd gewoon allebij met de handpalmen naar binnen.

Dat zal wel komen dat je nog niet met echt grote gewichten aan het trainen bent. Maar heel goed als je grip nog niet faalt gewoon pronated blijven liften.

• Topic Starter Topic Starter
Heb jij ooit iemand in een rolstoel zien belanden door upperback rounding?

Nee, je moet m'n comment ook niet letterlijk nemen. Maar als je zo blijft liften, verneuk je hoe dan ook je rug.
Voor een wedstrijd oid. kan het niet erg zijn, omdat dat 1x in de X maanden is.

Maar dit....kom op.

Die kerel met z'n mohawk...whahahahahaha...wat een mongol. De manier waarop hij dat krijt op z'n schouders smeert. Hilarisch!

Die dunne kerel krijgt nog eens een schouderklopje omdat hij er zonlang over deed een deadlift niet te doen lukken. Maakt niet uit voor de crossfitters, want het gaat enkel om de cijfers. Vandaar dat er ook dat belachelijk klokje in beeld kwam op de kijker er op attent te maken hoe lang die gast dat gewicht op z'n knieën kon laten rusten. Stoer.

In dat laatste filmpje, die squats zijn toch niet horrible ofzo of zit ik nou verkeerd? Op 5 minuten die deadlift is wel horrible natuurlijk

Ik denk dat je punt wel duidelijk is Eddine.
Op zich ben ik het wel met je eens over die max effort deadlift. En met dat filmpje wat je daarnet poste is ook niks mis.

Maar ik denk dat de meeste mensen (ik in ieder geval wel) reageerde op de filmpjes die daarna kwamen. Oftewel die gozer die bijna door zijn rechter knie heen zakt. En aan het eind van het filmpje op de achtergrond iemand die bijna zijn nek breekt.
Om nog maar te zwijgen over die filmpjes waarbij er tijdens de oefening even tussendoor van grip wordt gewisseld..

haha dat filmpje wat ik postte was pure retardness ten top, die squats gaan nog wel als je dat gewoon zo ziet maar die presses en deadlifts :roflol:

ik verdedig crossfit overigens niet, maar die deadlift van de OP schokte me niet zo bijzonder erg

haha dat filmpje wat ik postte was pure retardness ten top, die squats gaan nog wel als je dat gewoon zo ziet maar die presses en deadlifts :roflol:

ik verdedig crossfit overigens niet, maar die deadlift van de OP schokte me niet zo bijzonder erg
Ben daar gestopt met het filmpje..
Ik zie nu wat je bedoelt @ 5.00 bijv..

edit/ 2e filmpje van Ove is wel nice vind ik: wat een snelheid zit daar in en ik vind het er dan alsnog heel gecontroleerd uit zien..

eh, ik voel me nou toch wel een pannekoek, maar gelukkig ben ik lekker anoniem op de internetz. Maar als dat lbs zijn die steeds onderin verschijnen dan squaten ze wel even 242, MP 105 en DL ie 292kg. En dat is toch behoorlijk sterk? Hoewel het me verder kneusjes lijken zijn het dan wel heel sterke kneusjes. Spotten kunnen ze ook niet en dat blije om die mislukte DL poging @ 5:00 vind ik dan ook wel vreemd voor mensen waarvan ik dan verwacht dat ze wel beter weten als ze dat soort gewichten verplaatsen.

Kan iemand hier even verder toelichting op geven? begin nu aan mezelf te twijfelen..of ik mis wat... of ik ben zelf een gym idiot :o

Laatst bewerkt:
eh, ik voel me nou toch wel een pannekoek, maar gelukkig ben ik lekker anoniem op de internetz. Maar als dat lbs zijn die steeds onderin verschijnen dan squaten ze wel even 200, MP 105 en DL ie 292kg. En dat is toch behoorlijk sterk? Hoewel het me verder kneusjes lijken zijn het dan wel heel sterke kneusjes. Spotten kunnen ze ook niet en dat blije om die mislukte DL poging @ 5:00 vind ik dan ook wel vreemd voor mensen waarvan ik dan verwacht dat ze wel beter weten als ze dat soort gewichten verplaatsen.

Kan iemand hier even verder toelichting op geven? mis ik wat bij de techniek ofzo?

Zijn zeker niet slap nee, maar een shoulderpress failen en dan nog legdrive geven en schuin drukken etc, deadlifts met een rug waar een banaan jaloers op wordt en toch 20kg erbij gooien. Als dat crossfit training is?

het hypocriete is ook dat sommige nog een belt hebben ook

Zijn zeker niet slap nee, maar een shoulderpress failen en dan nog legdrive geven en schuin drukken etc, deadlifts met een rug waar een banaan jaloers op wordt en toch 20kg erbij gooien. Als dat crossfit training is?

Ja, ok, ik werd al bang :D, dacht dat ik er nog wat anders was :D.
Ik train ook niet in een gym waar verder wedstrijd BB'ers of andere serieus grote jongens komen en moet altijd mezelf corrigeren dus toen je het complete retardedness noemde dacht,,, ow, zo squat ik eigenlijk ook ongeveer :D:o...

Maar zijn die Squats in orde van die ene gast met zn mohawk Eddine? Of is dat technisch wel in orde? (karma is alvast onderweg)

En wat ik ook wel vreemd blijf vinden; hoe kunnen deze gasten zo sterk zijn? Met k*ttechniek raak je toch een keer geblesseerd of dan doe je andere dingen, in je voeding bijvoorbeeld fout. Het lijkt gewoon niet logisch dit. Of hebben die de spuit er in gezet.

Laatst bewerkt:
Mwah zo sterk is het ook weer niet, maar die squats zijn niet lelijk hoewel die mohawk dude wat dieper mag van mij. Vind die kale gast wel goed squatten. Maar de hele sfeer in dat filmpje is lachwekkend :D

Terug
Naar boven