MuscleMeat

Cruise/blast-on/off

mijn volgende kuur is cruise-blast van 9 maand.

8 weken blast
6 weken cruise
8 weken blast
6 weken cruise
12 weken blast
PCT

Vind je dat niet een beetje riskant om 9 maanden on te gaan op je leeftijd? Begrijp me niet verkeerd hoor, vind je geen oude lul maar het risico wordt natuurlijk wel steeds groter naarmate je ouder wordt en als ik me goed herinner was je vorige keer ook vrij lang on?

Je cycle lijkt trouwens een beetje op run-n-gun cycling;
http://www.steroidology.com/forum/a...g-power-approach-success-oldschoollifter.html

En mensen die bij mij willen kuren willen het zo gezond mogelijk doen. Los van haarverlies of andere oppervlakkige side's.

Ook genoeg mensen die verschillende side's moe worden telkens.

Mensen die groeien tijdens aas en nadien op TRT moeten of meeste verliezen wat ze in al die jaren opgebouwd hebben.

Ken er ook genoeg met gezondheidsproblemen hierdoor (maar meeste komen hiervoor niet uit).

Als je tevreden bent op lage dosering en telkens paar kilo spiermassa kan pakken, wat is het probleem dan?

Denk dat het probleem is dat anderen kuren op hoge dosering met verschillende side's en niet willen dat andere kuren zonder side's. Is iets mens eigen.

Laatst bewerkt:
Werk je met trage esters in die 8 weekse blasts?

Zoja, gaan deze eruit in de cruise? (op Test E+?? na iig)

Als de compounds steeds wisselen lijkt 8 weken best kort voor trage esters?

mijn volgende kuur is cruise-blast van 9 maand.

8 weken blast
6 weken cruise
8 weken blast
6 weken cruise
12 weken blast
PCT

Heb vorige keer ook gecruisd op 6 weken (125mg Test E e5d) maar met langere blasts (14-16weken). Ga nu korter blasten maar met hogere hoeveelheden.

@Cools: ik kan je niet taxeren op je vakkennis want ik schat je wat dat betreft hoger in dan mezelf, maar, los van het feit dat ik altijd achterdochtig word wanneer mensen terugplooien op overdreven moeilijke woorden wanneer ze hun gelijk proberen te halen (no offense getXXL, maar daar kan jij ook wat van), denk ik dat de mensen die jouw mening willen horen en jouw kuurvoorstellen volgen, mensen zijn die wel aan de AAS willen maar er de nadelen van kuren niet bij willen nemen. Maw in mijn ogen mensen die er beter van af zouden blijven omdat ze er niet klaar voor zijn. Hoeveel haar-topics passeren er zo jaarlijks niet het revue? Internetfora en online dealen zorgen voor betere en correctere info voor de gebruiker enerzijds maar ook voor een grotere en gemakkelijkere verspreiding van AAS anderzijds. Dat laatste zorgt ervoor dat er vaak AAS gebruikt worden door mensen die niet hardcore trainen. Onder het motto van "als je het dan toch doet doe het dan goed" en "iets wat al 50 jaar bestaat zomaar heruitvinden op 1-2-3 kan niet" moet ik in deze overigens zeer leuke, geanimeerde en wetenschappelijk onderbouwde discussie de zijde van BigCat kiezen. Die laatste moet wel oppassen dat ie beleefd blijft :D

Werk je met trage esters in die 8 weekse blasts?

Zoja, gaan deze eruit in de cruise? (op Test E+?? na iig)

Als de compounds steeds wisselen lijkt 8 weken best kort voor trage esters?

ben van plan te blasten op combi trage-lange esters

zo bv eerste blast

1gr Sus + 600 Nandrolon (deca + npp)

tweede blast iets in de trand van:

500 Test E + 600 Tren (Enanthaat + Ace)

laatste blast (12weken) wordt trage esters

250 Test E + 800mg primo

De Test E base blijft dus doorlopen (125mg e5d tijdens cruise)

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Vind je dat niet een beetje riskant om 9 maanden on te gaan op je leeftijd? Begrijp me niet verkeerd hoor, vind je geen oude lul maar het risico wordt natuurlijk wel steeds groter naarmate je ouder wordt en als ik me goed herinner was je vorige keer ook vrij lang on?

Je cycle lijkt trouwens een beetje op run-n-gun cycling;
http://www.steroidology.com/forum/a...g-power-approach-success-oldschoollifter.html

Thx bra, voel me opa nu :-)

Ja ik kuur al 2 jaar tussen de 6-9 maand per jaar en ga daarna off. Mijn bloedwaarden zijn prima, ik herstel vlot na pct van 8 weken. De dip neem ik bij, die valt reuze mee. Is vooral een mentale kwestie als je het mij vraagt (op voorwaarde dat je natty test terug op peil komt uiteraard)

thx voor de link trouwens

EDIT: in die link wordt wel nog korter geblast (6 weken) en hoger gecruisd (200a300mg ew) en komen ook nog orals aan te pas.
Ik denk dat blasten op +1gr AAS met trage esters voor 8 weken goed te doen is. (6 weken lijkt me te kort voor enkel lange esters)

Laatst bewerkt:
Haha sorry :) Denk dat je beter de lange esters er helemaal uit kunt laten zoals er ook in dat artikel staat. Als je 8 weken met enanthaat of erger nog decanoate gaat cyclen dan is je cruise daarna eigenlijk +- 2 weken korter daar het nog even duurt voordat het afbouwt.

Haha sorry :) Denk dat je beter de lange esters er helemaal uit kunt laten zoals er ook in dat artikel staat. Als je 8 weken met enanthaat of erger nog decanoate gaat cyclen dan is je cruise daarna eigenlijk +- 2 weken korter daar het nog even duurt voordat het afbouwt.

klopt. dus kan je het ook zien als een blast van 10w en een cruise van 4 :)

wat bedoelde je overigens met "risico" wat betreft lange kuren op mijn leeftijd?

klopt. dus kan je het ook zien als een blast van 10w en een cruise van 4 :)

wat bedoelde je overigens met "risico" wat betreft lange kuren op mijn leeftijd?

Waarsch dat je eigen productie wat moeilijker op gang komt?

Heb er momenteel ook last van, ben ook al bijna 30 :)

Heb het specifiek dan over belasting van de lever en remming metabolisatie van andere stoffen door specifieke CYP enzymen (heb pdf toegevoegd).

Inhibitors verminderen de activiteit van deze enzymen en substraten bezetten ze (hierdoor wordt de verwerking van andere stoffen ook verhinderd). Maar inhibitors zijn dubbel op (vrijwel alle schimmel medicatie zijn inhibitors van verschillende cyp enzymen en staan bekend voor hun leverbelasting).

Plus vermindering van galaanmaak verminderd de bescherming van levercellen en en afvoer stoffen. Dit alles zorgt voor een grotere belasting van de lever (meteen ook de reden waarom alle aas leverbelastend zijn, de ene wat meer dan de ander natuurlijk).

17aa middelen zijn weer een extra belasting. Maar belasting van de lever gebeurd door alle aas.

Ok, maar je moet het dan toch hebben over bepaalde stoffen waarvan je een remming van metabolisatie enige problemen mee zou veroorzaken. Bij lange duur en hoge dosis treden nog steeds geen leverafwijkingen af bij producten die niet rechstreeks toxisch zijn voor de lever. Dat kan zowat elke bodybuilder die zen zout waard is sinds 1960 en elke arts die er ooit bloed van nam bevestigen.

HPTA herstel is wat anders natuurlijk. Maar er zijn verschillende factoren die erin meespelen tot herstel van deze zoals je waarschijnlijk weet.

Als dosis en lengte nu niet uitmaakte zou je zoveel kunnen zetten als je wil gezien herstel zelfde is. Maar hoe langer en meer je zet, hoe moeilijker het herstel. En in bepaalde gevallen geen herstel meer.

Opnieuw, compleet uit de lucht gegrepen. Herstel wordt weliswaar bemoeilijkt en op natuurlijk wijze zonder hulp van HCG niet mogelijk, maar er is niet alleen geen enkel gedocumenteerd geval van iemand waar herstel niet optrad, er zijn wel talloze gevallen van herstel na langdurig gebruik in de literatuur. De bottleneck is weliswaar de testiculair stimulus, waardoor die uiteraard weer voldoende moeten werken vooraleer herstel hervat, maar het herstelt wel met de nodige hulp.

---------- Toegevoegd om 00:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Nou het zijn geen moeilijke woorden dat ik gebruik. De termen die ik gebruik zijn heel makkelijk op te zoeken via google en sta altijd open om ze beter uit te leggen op vraag.

Ok laat ons dan heel duidelijk zijn. Refereer naar een studie met naam en datum alleen als dat nodig, voor de rest, antwoord gewoon duidelijk. Want je draait nog altijd rond de pot en je toont alleen hoe langer hoe meer dat je maar links en studies post waar je geen snars van verstaat en waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt. De eerste studie alleen al was een studie over ratten die 200mg/kg (zo'n 20 GRAM dus voor iemand van 100 kg) tamoxifen kregen (wie the **** had het hier over tamoxifen trouwens ?) en dan ga je op basis van de enzymatische veranderingen die dat teweeg brengt wilde speculaties gaan maken dat het een risico zijn OMDAT HET VERANDERINGEN TEWEEG BRENGT ? Zie je nu zelf niet in hoe je uit je nek lult of snap je nog altijd niet dat ik niet een van die idioten ben die je op Primo zet ?

Heel simpel :

- Toon mij een studie dat testosterone (niet tamoxifen, niet winny, niet bruin brood - TESTOSTERONE) op hoge dosis en/of lange duur leverschade teweeg brengt.

OF

-Toon mij dat de enzymatische veranderingen die je zegt dat testosterone heeft (en dan uiteraard op een dosis die een bodybuilder zou gebruiken dus 500-4000 mg en niet 50gram graag) rechstreeks een nefast effect zou hebben op een gezonde mens die sport en goed eet, geen drugs neemt en zen verstand gebruikt.

Neem anders je CYP enzymen en steek ze waar de zon niet schijnt, want dan DOEN ZE ER GEWOON NIET TOE. Dan zit je hier maar veranderingen op te noemen die al dan niet gebeuren, en geloof me er zijn er duizenden of meer, maar compleet geen belang hebben op onze gezondheid, en dus niet relevant zijn voor deze discussie.

Punt, andere lijn.

Integendeel, hoe ouder je bent hoe meer reden om permanent op TRT te gaan. Op dat moment heeft je gezondheid er alle baat bij trouwens. Het is "off" gaan die op die leeftijd risico's inhoud.

Ok, maar je moet het dan toch hebben over bepaalde stoffen waarvan je een remming van metabolisatie enige problemen mee zou veroorzaken. Bij lange duur en hoge dosis treden nog steeds geen leverafwijkingen af bij producten die niet rechstreeks toxisch zijn voor de lever. Dat kan zowat elke bodybuilder die zen zout waard is sinds 1960 en elke arts die er ooit bloed van nam bevestigen.

Opnieuw, compleet uit de lucht gegrepen. Herstel wordt weliswaar bemoeilijkt en op natuurlijk wijze zonder hulp van HCG niet mogelijk, maar er is niet alleen geen enkel gedocumenteerd geval van iemand waar herstel niet optrad, er zijn wel talloze gevallen van herstel na langdurig gebruik in de literatuur. De bottleneck is weliswaar de testiculair stimulus, waardoor die uiteraard weer voldoende moeten werken vooraleer herstel hervat, maar het herstelt wel met de nodige hulp.

---------- Toegevoegd om 00:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Ok laat ons dan heel duidelijk zijn. Refereer naar een studie met naam en datum alleen als dat nodig, voor de rest, antwoord gewoon duidelijk. Want je draait nog altijd rond de pot en je toont alleen hoe langer hoe meer dat je maar links en studies post waar je geen snars van verstaat en waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt. De eerste studie alleen al was een studie over ratten die 200mg/kg (zo'n 20 GRAM dus voor iemand van 100 kg) tamoxifen kregen (wie the **** had het hier over tamoxifen trouwens ?) en dan ga je op basis van de enzymatische veranderingen die dat teweeg brengt wilde speculaties gaan maken dat het een risico zijn OMDAT HET VERANDERINGEN TEWEEG BRENGT ? Zie je nu zelf niet in hoe je uit je nek lult of snap je nog altijd niet dat ik niet een van die idioten ben die je op Primo zet ?

Heel simpel :

- Toon mij een studie dat testosterone (niet tamoxifen, niet winny, niet bruin brood - TESTOSTERONE) op hoge dosis en/of lange duur leverschade teweeg brengt.

OF

-Toon mij dat de enzymatische veranderingen die je zegt dat testosterone heeft (en dan uiteraard op een dosis die een bodybuilder zou gebruiken dus 500-4000 mg en niet 50gram graag) rechstreeks een nefast effect zou hebben op een gezonde mens die sport en goed eet, geen drugs neemt en zen verstand gebruikt.

Neem anders je CYP enzymen en steek ze waar de zon niet schijnt, want dan DOEN ZE ER GEWOON NIET TOE. Dan zit je hier maar veranderingen op te noemen die al dan niet gebeuren, en geloof me er zijn er duizenden of meer, maar compleet geen belang hebben op onze gezondheid, en dus niet relevant zijn voor deze discussie.

Punt, andere lijn..

Als jij een studie post van dat primo een zwak anabool is dan ga ik op de rest verder in ;)

En als je het belang van CYP enzymen niet inziet en begrijpt is dit een nutteloos gesprek. Dan begrijp je ook niet hoe belasting van de lever werkt door endogene en exogene stoffen. Ga eens met een apotheker praten, die zijn kennis is uitgebreidste ivm dit onderwerp.

Het is niet omdat je een endogeen hormoon gebruikt zonder alkylatie dat het de lever niet belast.

Genoeg stoffen in de farmaceutica die niet direct toxisch zijn maar wel belastend voor de lever ;) Het heeft allemaal en alleen te maken met inhibitie van cytochroom p450 enzymen. Niets anders.

Weet ook niet waarom je focust op die studie van tamoxifen die ik er tussen plaatste als voorbeeld hoe stoffen invloed kunnen hebben op deze enzymen (was zelf niet aan jou gericht die post).

Trouwens tamoxifen heeft in welke dosis dan ook een remming op bepaalde cyp enzymen. Elk molecuul tamoxifen moet eerst langs deze enzymen om gemetaboliseerd te worden. En elke molecuul is een inhibitor, substraat of inductor voor elk enzym waar het langs gaat. Dus de dosis die ze gebruiken doet er niet toe.

En voor testosteron begrijp je toch als je stukken meer gebruikt dan eigen aanmaak dat je lever harder moet werken. En de werking van je lever steunt op cyp enzymen. Zonder CYP7A1 heb je geen galzuren en zouden je levercellen snel beschadigd worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_metabolism
http://www.nottingham.ac.uk/nmp/sonet/rlos/bioproc/liverdrug/index.html
[Link niet meer beschikbaar]

Integendeel, hoe ouder je bent hoe meer reden om permanent op TRT te gaan. Op dat moment heeft je gezondheid er alle baat bij trouwens. Het is "off" gaan die op die leeftijd risico's inhoud.

Dat is ook precies wat ik bedoel. Je zult moeilijker herstellen naarmate je ouder wordt (=groter risico in mijn optiek) en dat is dubbel op zodra je lang plat ligt. Dan is inderdaad TRT iets om te overwegen.

Re: blast-cruise vs cycle on/off

Dat is ook precies wat ik bedoel. Je zult moeilijker herstellen naarmate je ouder wordt (=groter risico in mijn optiek) en dat is dubbel op zodra je lang plat ligt. Dan is inderdaad TRT iets om te overwegen.

Zolang ik vlot genoeg herstel van lange kuren (en het verlies dus beperkt blijft) overweeg ik nog geen trt. Maar ik heb dan ook geen wedstrijdambities of dergelijke.

No offence Cools, mooie informatie.
Maar tijdens mijn test-e kuur op 500mg per week heb ik leverwaardes geprikt die niets minder dan perfect waren.

Edit: misschien is het een leuk idee dat we een pot maken, iedereen wat doneert en vervolgens wat standaard kuurtjes kunnen testen op personen. Met dit geld bloedtesten doen tijdens en na de kuur om dit soort dingen te bevestigen/ontkrachten.

Laatst bewerkt:
Zolang ik vlot genoeg herstel van lange kuren (en het verlies dus beperkt blijft) overweeg ik nog geen trt. Maar ik heb dan ook geen wedstrijdambities of dergelijke.

Waarom frontload je je blasts niet?

Dan kun je prima 8 weken met lange esters.

Waarom frontload je je blasts niet?

Dan kun je prima 8 weken met lange esters.

Waarschijnlijk omdat hogere dosis op het begin alleen maar voor een snellere stijging van myostatin zorgt....
Met andere woorden sta je nog sneller stil. Beter andersom doen.... Laag beginnen, hoog eindigen. Ook minder sides.

Waarschijnlijk omdat hogere dosis op het begin alleen maar voor een snellere stijging van myostatin zorgt....
Met andere woorden sta je nog sneller stil. Beter andersom doen.... Laag beginnen, hoog eindigen. Ook minder sides.

Maar als je toch maar 8 weken pakt maakt t niet uit dat je sneller stil staat toch?

Anders pakt hij toch korte esters wat het laag beginnen hoog eindigen weer teniet doet.

Maar als je toch maar 8 weken pakt maakt t niet uit dat je sneller stil staat toch?

Anders pakt hij toch korte esters wat het laag beginnen hoog eindigen weer teniet doet.

Hoe kom je daarbij? Verhogen kan altijd goed werken, of je nu kort of langwerkende esters gebruikt maakt niets uit in deze.

Lang na elke 4-5 weken, kort na elke 2-3 weken idd.

Als jij een studie post van dat primo een zwak anabool is dan ga ik op de rest verder in ;)

Mijn stelling bevestigt echter de de huidige stelling, terwijl de jouwe er rechtstreeks tegenin gaat.

En als je het belang van CYP enzymen niet inziet en begrijpt is dit een nutteloos gesprek. Dan begrijp je ook niet hoe belasting van de lever werkt door endogene en exogene stoffen. Ga eens met een apotheker praten, die zijn kennis is uitgebreidste ivm dit onderwerp.

Lol. het gedacht dat je denkt dat een apotheker meer weet over biochemie dan een biochemicus is lichtjes verontrustend. En ik snap zeer goed het belang van CYP enzymen. Je toont hier echter geen probleem aan. AAS in hogere dosis of langere duur, tenzij specifiek hepatoxisch LEIDEN NIET TOT LEVERSCHADE, zelfs als het over jaren gaat.

Wat jij zegt is dat AAS CYP enzymen beinvloeden. Heel leuk. Maar welk probleem wil je hier mee aankaarten dat een aantoonbaar probleem is van AAS gebruik ? Zoals ik al zei, AAS beinvloeden honderden duizende processen, net als meeste bioactieve stoffen, maar veroorzaken daarom geen probleem.

Snap je het concept homeostase ? Dat het lichaam zo goed en zo kwaad mogelijk pusht om alles hetzelfde te houden ? Dus als jij zorgt dat je hoeveelheid testosterone drastisch verhoogt, dan brengt dat dingen teweeg in je lichaam, dat is onmiskenbaar, maar dat is niet noodzakelijk een probleem. Jij wil een probleem verzinnen waar er gene is.

Het is niet omdat je een endogeen hormoon gebruikt zonder alkylatie dat het de lever niet belast.

Ok, bewijs maar dan. honderduizende bodybuilders van de jaren '50 tot nu die nooit leverproblemen hadden en al hun dokters die die verborgen leverproblemen over het hoofd gezien hebben zullen zich wel vergissen dan zeker ?

Genoeg stoffen in de farmaceutica die niet direct toxisch zijn maar wel belastend voor de lever ;) Het heeft allemaal en alleen te maken met inhibitie van cytochroom p450 enzymen. Niets anders.

Tuurlijk, maar die belasting is ook duidelijk aantoonbaar met een bloedtest. Dus kom op, bewijzen maar.

Weet ook niet waarom je focust op die studie van tamoxifen die ik er tussen plaatste als voorbeeld hoe stoffen invloed kunnen hebben op deze enzymen (was zelf niet aan jou gericht die post).

Omdat ie er tussen zit en je hem als eerste plaatst. Dit is nu wat je altijd doet, je haalt er maar wat bij om zo veel mogelijk mensen te verwarren en te doen geloven dat je snapt waar je mee bezig bent, en dat lukt waarschijnlijk aardig als ze die studies niet snappen, maar dat pakt niet met iemand die er meer verstand van heeft dan jou. Snap je dat nu nog niet ? Ik vraag je duidelijk om iets te bewijzen en jij komt af met een waslijst van links, waarvan het merendeel geen snars te maken heeft met waarover we bezig zijn. FOCUS MAN ! of geef het gewoon op. Maakt mij niet uit.

Van mij mag jij de grote jan uithangen en doen alsof je een wetenschapper bent. Maar niet als je met mensen hun gezondheid speelt.

Trouwens tamoxifen heeft in welke dosis dan ook een remming op bepaalde cyp enzymen. Elk molecuul tamoxifen moet eerst langs deze enzymen om gemetaboliseerd te worden. En elke molecuul is een inhibitor, substraat of inductor voor elk enzym waar het langs gaat. Dus de dosis die ze gebruiken doet er niet toe.

Opnieuw heel leuk maar :
A.niemand had het over tamoxifen
B.Het feit dat iets een invloed heeft op iets leidt niet tot gezondheidsproblemen

En voor testosteron begrijp je toch als je stukken meer gebruikt dan eigen aanmaak dat je lever harder moet werken. En de werking van je lever steunt op cyp enzymen. Zonder CYP7A1 heb je geen galzuren en zouden je levercellen snel beschadigd worden.

Heel leuke theorie. Toon mij nu maar eens waar mensen die lang en hoog AAS gebruiken leverschade hebben en geen galzuren meer aanmaken.

Denk dat je zelf beter eens wat meer zou lezen. Hoe dom ben je nu juist ?

Welk belang heeft het effect op de CYP enzymen als er geen aantoonbaar probleem is ?

Terug
Naar boven