XXL Nutrition

Cruise/blast-on/off

Wat vind je van het idee om tijdens een blast de dosis telkens na x weken (2 of 4 of 6) te verhogen om de drang van het lichaam naar homeostase (en de stijging van cortisol en andere catabole processen) te counteren?

Ik weet niet welke AAS jij neemt, maar bij mij is er doorgaans een lichte daling van de cortisol ;) Dosis moet je niet aanpassen over de duur van je blast, integendeel, hoe sneller je dosis stabiel wordt hoe beter, omdat schommelingen in metabolisme doorgaans de grootste oorzaken van ongemakken en sides zijn. Zeker met iets als tren merk je dat eens je dosis levelt, de sides milderen of verdwijnen.

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Goeie, daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik ben er eigenlijk zelf nog niet aan uit. Die dingen blijven populair, maar ik moet tussen al die mensen nog de eerste tegenkomen waar ik er een zichtbare verbetering van merkte die het prijskaartje verantwoord. In correcte dosis zijn mecasermin en mecasermin rinfabate (IGF-1 en IGF-1/IGF-BP3) wel veelbelovend. Maar deze twee producten zie je dan weer zeer weinig op de zwarte markt. Worden wel lustig gebruikt in de athletiek naar het schijnt. Maar als je dan ziet dat mensen klooien met 50µg per dag van LR3-IGF1 wat eigenlijk zwakker is, en dat de werkzame dosissen van mecasermin 120 µg/kg 2x per dag zijn, dan denk ik niet dat we het ooit in de correcte dosis gebruikt gaan zien. En dat het voor de niet prof betaalbaar zal worden in ons leven ook niet.

GH en insuline blijven vooralsnog de vaste waardes op dat vlak.

Ik weet niet welke AAS jij neemt, maar bij mij is er doorgaans een lichte daling van de cortisol ;) Dosis moet je niet aanpassen over de duur van je blast, integendeel, hoe sneller je dosis stabiel wordt hoe beter, omdat schommelingen in metabolisme doorgaans de grootste oorzaken van ongemakken en sides zijn. Zeker met iets als tren merk je dat eens je dosis levelt, de sides milderen of verdwijnen.

Ja je weet wat ik bedoel :-) Maar los van enige sides (stel dat ik die niet heb) denk je dat er extra groei kan optreden als je na - en dit is louter een voorbeeld - 4 weken van Test/Deca 500/400 nog eens 4 weken doorblast op Test/Deca 1000/800? Of zijn er andere mogelijke nadelen verbonden aan het uppen van de dosis?

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Ik ben er eigenlijk zelf nog niet aan uit. Die dingen blijven populair, maar ik moet tussen al die mensen nog de eerste tegenkomen waar ik er een zichtbare verbetering van merkte die het prijskaartje verantwoord. In correcte dosis zijn mecasermin en mecasermin rinfabate (IGF-1 en IGF-1/IGF-BP3) wel veelbelovend. Maar deze twee producten zie je dan weer zeer weinig op de zwarte markt. Worden wel lustig gebruikt in de athletiek naar het schijnt. Maar als je dan ziet dat mensen klooien met 50µg per dag van LR3-IGF1 wat eigenlijk zwakker is, en dat de werkzame dosissen van mecasermin 120 µg/kg 2x per dag zijn, dan denk ik niet dat we het ooit in de correcte dosis gebruikt gaan zien. En dat het voor de niet prof betaalbaar zal worden in ons leven ook niet.

GH en insuline blijven vooralsnog de vaste waardes op dat vlak.

Wat vind je van het "cyclen" van insuline, zijnde bv 4 weken wél, 4 weken niet?

Ja je weet wat ik bedoel :-) Maar los van enige sides (stel dat ik die niet heb) denk je dat er extra groei kan optreden als je na - en dit is louter een voorbeeld - 4 weken van Test/Deca 500/400 nog eens 4 weken doorblast op Test/Deca 1000/800? Of zijn er andere mogelijke nadelen verbonden aan het uppen van de dosis?

Nee, er zijn er wel meer verbonden aan gewoon de hele tijd 1000/800 ;)

Wat vind je van het "cyclen" van insuline, zijnde bv 4 weken wél, 4 weken niet?

Ik denk dat als je aan de GH dosis zit waar je insuline nodig hebt, dat je eigenlijk wel de voorkeur gaat geven aan elke dag gebruiken, omdat de impact van GH op je insuline nogal drastisch kan zijn aan die dosissen. Mss als je tussenin je GH verlaagt. Maar er is geen bepaald voor-of nadeel aan verbonden.

Nee, er zijn er wel meer verbonden aan gewoon de hele tijd 1000/800 ;)

Dus eigenlijk hoe hoger de dosis, hoe minder lang om het "gezond" te houden?

Ik denk dat als je aan de GH dosis zit waar je insuline nodig hebt, dat je eigenlijk wel de voorkeur gaat geven aan elke dag gebruiken, omdat de impact van GH op je insuline nogal drastisch kan zijn aan die dosissen. Mss als je tussenin je GH verlaagt. Maar er is geen bepaald voor-of nadeel aan verbonden.

Welke hoeveelheid GH beschouw jij als hebbende een impact op insuline?

Thx voor je input trouwens! :-)

Van 8 weken of meer op zo'n hoge dosis heb je dus meer nadelen dan wanneer je tussentijds verhoogt?
Of lees ik het nu verkeerd?

en meer voordelen. Hoe gevoelig je bent aan de nadelen zal dan weer bepalen of dat een goed idee of niet is. 1000 is echt wel een max aan test voor mij en ik zou er eigenlijk geen deca bij runnen dan (nu ja IK zou er NOOIT deca bij runnen, maar ik spreek algemener). Maar in een minder "natte" blast denk ik dat de voordelen zeker opwegen tegen de nadelen.

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

Dus eigenlijk hoe hoger de dosis, hoe minder lang om het "gezond" te houden?

nee, hangt af van de persoon, de producten en de dosis. Voor de een is 800 mg tren voor 12 weken voldoende omdat ze zich er niet goed bij voelen, voor anderen is 1400 mg voor 16-20 weken blijkbaar geen probleem, maar goed mogelijk dat voor die persoon dan 1000 deca alweer teveel zou zijn. Zoals ik al aangaf, alles valt relatief goed te monitoren, als je dat ook doet, en wat naar je lichaam luistert, dan leer je wel snel wat beter is voor jou.

Welke hoeveelheid GH beschouw jij als hebbende een impact op insuline?

6-8 IU en hoger. Pharm grade uiteraard.

en meer voordelen. Hoe gevoelig je bent aan de nadelen zal dan weer bepalen of dat een goed idee of niet is. 1000 is echt wel een max aan test voor mij en ik zou er eigenlijk geen deca bij runnen dan (nu ja IK zou er NOOIT deca bij runnen, maar ik spreek algemener). Maar in een minder "natte" blast denk ik dat de voordelen zeker opwegen tegen de nadelen.

Met nadelen bedoel je dan de gevolgen van de extra hormoonschommeling en met voordelen de boost dat je lichaam krijg omdat hij weer meer gear binnen krijgt?

Als je dan bijvoorbeeld bold pakt.

week 1 - 8
500mg test e
400mg bold

Week 9 - 16
750mg test e
600mg bold

Zou iets als dit dan een mooie indeling zijn?

@Big Cat Fantastisch dat je weer actief bent op het forum!:thumbs: Hopelijk blijf je weer een beetje hangen hier.;)

Heb de discussie hier niet gevolgd heb even snel 2 pagina's terug gelezen en waarschijnlijk geheel offtopic heb ik een vraag wat hier recent speelde en niemand daar het zekere overweet.
Weet jij hoe het zit omtrent carbs inname rond het zetten van hgh? Is dit een nono? Eventueel antwoord via pm ook goed hoor als ik nu teveel van het onderwerp hier afwijk.

Met nadelen bedoel je dan de gevolgen van de extra hormoonschommeling en met voordelen de boost dat je lichaam krijg omdat hij weer meer gear binnen krijgt?

Als je dan bijvoorbeeld bold pakt.

week 1 - 8
500mg test e
400mg bold

Week 9 - 16
750mg test e
600mg bold

Zou iets als dit dan een mooie indeling zijn?

Nee, zoals ik al eerder zei zou je veel beter meteen 16 weken op de hoogste dosis doen dan.

Ik zie nu dat ik het net verkeerd gelezen heb :o

@Big Cat Fantastisch dat je weer actief bent op het forum!:thumbs: Hopelijk blijf je weer een beetje hangen hier.;)

Ik hoop het ook, maar ik ben in elk geval weer gemotiveerd met de materie bezig ;)

Heb de discussie hier niet gevolgd heb even snel 2 pagina's terug gelezen en waarschijnlijk geheel offtopic heb ik een vraag wat hier recent speelde en niemand daar het zekere overweet.
Weet jij hoe het zit omtrent carbs inname rond het zetten van hgh? Is dit een nono? Eventueel antwoord via pm ook goed hoor als ik nu teveel van het onderwerp hier afwijk.

Het is hier toch al vragenuurtje. Denk dat je met 100 vragen nog niet zoveel van het topic afwijkt als een halve post van Cools ;) Zal veel van dosis en individuele gevoeligheid afhangen, en of je al dan niet je insuline dicht bij je GH zet of niet. Ik denk als je 10 IU GH zet en er redelijk gevoelig aan bent dat je dan hoge carbs vermijd, of best je insuline samen zet met je GH.

Als ik voorbeelden ga geven dan ga ik uiteraard veel spelen op mijn ervaringen en voorkeuren, terwijl er mogelijkheden legio zijn. Bv Deca vind ik smerig spul, is absoluut te vermijden als je cycles doet, en erg oncontroleerbaar. Maar tijdens blast/cruise is er weinig mis mee en als je het graag gebruikt en je ondervind geen last whatsoever, dan kun je dat altijd doen, maar bij een voorbeeld ga je me dus nooit Deca zien gebruiken. Binnenkort moet ik men eigen bijbel schrijven zoals GH 15 :p

Ikzelf heb een voorkeur voor 12/8 blasten/cruisen. Dit is enkel een voorkeur. Zolang je gezondheid niet in het gedrang komt kan je langer blasten, korter cruisen, enz. Uiteraard voor elk beetje meer risico dat je neemt moet je je meer verzekeren van je eigen gezondheid door regelmatige check-ups. Eens checken bij de cardioloog voor je begint en als je ouder dan 40 bent regelmatig je uroloog en cardioloog consulteren. Uiteraard leer je na een tijd je lichaam kennen en weet je ook wel als je blasts weinig veranderen en de vorige 3 keren had je geen last van 5 weken dbol, dat kans klein is dat het de vierde keer wel prijs is, maar uitzondering buiten beschouwing gelaten is voorzichtigheid hier geboden. beter een vialtje minder test zetten en je bloed laten checken indien nodig als dat wat nodig is om het te betalen.

Grootste probleem bij blasten/cruisen is dat je op een gegeven moment, zeker met hogere doses, tegen redelijk wat hematocriet aankijkt. De beste en gezondste manier om dit op te lossen is bloed geven. Dat mag tot 3x per jaar en je helpt er mensen mee. Zeker doen dus. Helpt ook enigzins met bloeddruk. Daarnaast zijn cholesterol en prostaat de grootste issues. Zeker op latere leeftijd. Langere en/of lagere cruises, al dan niet in combinatie met raloxifene kunnen uitkomts bieden voor de prostaat.

Cruisen : test only. Kun je meer verdragen, heb je reden om iets erbij te nemen, ok, maar weeg het af en beschouw het niet als een echte cruise. Als je dingen moet gaan toevoegen op een cruise dan is het teken dat je lichaam waarschijnlijk minder zwaar belast moet worden. Dan heb ik het over andere AAS, anti-estrogenen en wat nog allemaal.

Een voorbeeld dat ik goed vond is er eentje dat ik nog met twee mensen onlangs besprak, let wel dit is al geen dosis voor iemand die een eerste keer begint, dan houd je je best aan een gram max of zo.

Week 1-12 : 500 mg Test, 800mg tren, 400 mg Mast
Week 13-20 : 500 mg test (lager indien deze dosis probs geeft)
en dan herhalen. Je kan best telkens dezelfde blast en cruise doen, maar veelal ga je die aanpassen aan voorkeur, behoefte, doel etc.

Ik ben geen voorstander van orals. naast de levertoxiciteit zijn er gewoon weinig goede orals. Daarmee bedoel ik diegene waarvoor ik niet gewoon beter wat extra injecteerbare AAS koop. Var, Winny, Primo zijn slappe bucht. Als je uitrekent wat je moet nemen om resultaat te boeken, en wat ze kosten, kom je al gauw tot de conclusie dat je vaak voor 5 tot 10 maal minder een ml extra test of tren kan zetten en meer resultaat boeken. Dbol is goed. Heel goed. Maar verandert je na 2 dagen in een waterkruik. Naast het feit dat dit niet mooi is, betekent dit in meeste gyms dat je evengoed in het midden kan gaan staan en luidop roepen dat je aan de anabolen zit. Iemand die aan dbol begint herken je van ver. Nuja, ik haal alle gebruikers er niet alleen uit, ik kan je perfect zeggen wanneer ze begonnen zijn met een kuur/blast en wanneer ze net een week off zijn, maar iedereen die er IETS van kent haalt een dbol gebruiker er uit. Oxymetholone heeft zen nut, maar in tegenstelling tot wat je zou denken niet als bulkmiddel. Daarvoor levert het niet genoeg echte gains op en is de hypertensie niet iets wat je erbij wil. Wel bijzonder geschikt als contest-prep voor de laatste vier weken. Van de nieuwe designer orals vind ik M1T en SD te giftig. Je kan ze slechts in lage dosis voor korte tijd lopen, en nog altijd risico lopen, en dan moet je besluiten dat er gewoon beter is en tevens veiliger. Epistane hoort zeer goed te zijn, maar ook in doses van 80-100 mg. Weliswaar goedkoper dan Var en cleaner dan winny, maar opnieuw niet echt best naar prijs-kwaliteit. Voor echte pheraplex zou ik mss nog eens een uitzondering maken. Halo is geen AAS, maar een anti-glucocorticoid. Het is zwak anabool en androgeen, maar heel sterk anti-cortisol met alle gevolgen van dien : bloedsuiker dips, daling van uithouding, agressie ...

Val aub niet in de candyshop mentaliteit. AAS zijn geen snoepjes in een snoepwinkel met allemaal verschillende smaken en kleuren. Buiten test, tren, Halo en mss Oxymetholone, werken meeste AAS in grote lijnen op dezelfde manier. Bepaalde nuances die mensen aan producten toeschrijven zijn naast omstandigheid en persoonlijke bias, vaak gewoon het gevolg van een andere potentie. 100 mg Var heet mild te zijn, maar is dat alleen omdat het ook gewoon ZWAK is. Androgenen die niet anders metaboliseren in de verschillende weefsels van het lichaam zullen weinig of geen anabole androgene dissociatie tonen. Vergeet niet dat test mg voor mg, zeker tot aan de eerste gram, het sterkste, goedkoopste, veiligste en effectiefste middel is, en als dat goed genoeg is dat je echt geen nut hebt voor het slapste van het slapste.

Als je toch off gaat, maar dat kan nooit je bedoeling zijn eens je begint, en je hebt geen HCG genomen heel die tijd (mensen die geen kids meer wensen hebben er weinig baat bij) dan kan je best HCG beginnen blasten van 4 maand op voorhand. Er is een hele mooie studie over HPTA herstel bij een bodybuilder met HCG en HMG. De auteurs moesten bekennen dat ze het nut van de HMG niet echt konden aantonen, en in mijn mening ook niet nodig. Maar voor de rest is het protocol in die studie uitstekend. Beginnen bij 10.000 en dan afbouwen. De bottleneck bij herstel zijn de testikels, dus heeft geen nut van off te komen voor die weer op grootte zijn. Daarna ga je uiteraard als volgt. Als je toch raloxifene/bazedoxifene hebt, gebruik die dan, gewoon op dosis. Anders tamoxifen uiteraard.

Dingen die helpen : T3, GH en insuline uiteraard. Hoge dosis GH en insuline doe je best niet als je doel niet is om echt op niveau te gaan bodybuilden. Risico, prijs etc, en eens je die grens over gaat en je gut groeit, kom je er nooit echt van terug. Maar zowel qua T3 als GH ben ik van zelfde mening : moest geld het toelaten, de boel ook constant gebruiken. T3 op 25 µg en nooit hoger dan 50 (T3 houd weinig risico in als je AAS gebruikt, maar hogere doses voor langere tijd beinvloeden linkerventrikel hypertrofie, als je ooit hoger gaat dan 25, opnieuw, zeker op latere leeftijd, geen overbodige luxe van om de zoveel tijd de cardioloog eens te laten checken. GH op lage dosis, zo'n 3IU pharm grade. GH op zich helpt je NIET groeien. Het verbrand ook niet actief vet. Als je dat denkt, verdoe er dan aub geen duizend euro aan. Het houdt wel het vet ervan en geeft je een bepaalde 3D look. Onderschat voor de rest niet hoeveel afhangt van de AAS, en als het niet je bedoeling is wedstrijden op hoog niveau te gaan doen, dat je met een beetje wilskracht en ervaring geen absolute nood hebt aan GH, laat staan insuline. Als je dit doet draag je een bepaalde levensstijl uit. Toon dan ook je verantwoordelijkheid en geef altijd het goede voorbeeld.

Qua absoluut nodige supplementen beperk ik me tot B-vitaminen en zinc. Zink potentieert alles en zorgt ervoor dat je meer en efficienter calorien uit je voeding opneemt. Uiteraard geen bezwaar als je voor de rest bewezen producten als creatine en betaine en zo gebruikt, maar zoals veel mensen zeggen, weeg ook hier kost af tegen efficientie. Creatine is cheap, maar al de rest moet je al gaan vergelijken met een extra vial voor dezelfde prijs.

Pff, eigenlijk zou ik beter gewoon een bijbel schrijven :p hopelijk heeft iemand hier iets aan :p

Top post!

Het wordt gewaardeerd. Oxy laatste 4 weken, net zoals GH15 dus:p

Ok ik smijt er dan ook maar een vraagje bij voor de grote kat :D
Louter vanuit economisch/financieel perspectief: vanaf welke hoeveelheden AAS wordt het interessanter om met HGH te beginnen (ook al is pakweg een gram test niet te vergelijken met een gram tren).
Dus zeg maar dat je vanaf een x hoeveelheid aan AAS je je centen beter aan degelijke HGH kan uitgeven. (los van het de vraag op je met enkel AAS ook nog zou kunnen gainen, ervaringsniveau etc ..)

Zeer zeer goeie posts Big Cat.

Ik zeg kom maar hier met die bijbel ;) Zouden veel mensen baat bij hebben. Kan je zelf hoogst waarschijnlijk ook weer iets moois voor jezelf uit halen.

Top post!

Het wordt gewaardeerd. Oxy laatste 4 weken, net zoals GH15 dus:p

Inderdaad. Heb ik ook van daar. Maar ik weet ook waarom het zo is ;)

Het is raar dat niemand er eerder op kwam, maar dat is omdat anadrol verkeerdelijk de indruk geeft een "wet" compound te zijn, en zwaar estrogeen. Maar dat is het eigenlijk niet. Het water dat je ophoud is vooral te wijten aan de verhoogde bloeddruk, en terwijk oxy wel degelijk estrogeen is, is het niet estrogeen op een manier die typische estrogene neveneffecten veroorzaakt, in tegendeel eigenlijk. Het belangrijkste metaboliet van oxy is mestanolone (methyl-DHT) en dat zet zich snel om in een 3alpha-hydroxy vorm (die niet actief is) en een 3beta-hydroxy vorm die een specifiek estrogen receptor beta agonist is. De ERbeta heeft een negatieve werking op ERalpha in die concentraties. Net als mestanolone maakt het je juist harder, sterker en de spier denser. Maar uiteraard gaat het een heel ander beeld geven als je dat bovenop een bulk dieet gooit en echt "wet" compounds dan wanneer je het gebruikt op laag BF met droge compounds.

Dus Oxy icm Mast en Tren = win? Had ik dat nou maar eerder geweten :(

Re: blast-cruise vs cycle on/off

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

nee, hangt af van de persoon, de producten en de dosis. Voor de een is 800 mg tren voor 12 weken voldoende omdat ze zich er niet goed bij voelen, voor anderen is 1400 mg voor 16-20 weken blijkbaar geen probleem, maar goed mogelijk dat voor die persoon dan 1000 deca alweer teveel zou zijn. Zoals ik al aangaf, alles valt relatief goed te monitoren, als je dat ook doet, en wat naar je lichaam luistert, dan leer je wel snel wat beter is voor jou.

6-8 IU en hoger. Pharm grade uiteraard.

Thx! AAS-topic van het jaar als je mij vraagt :thumbup::thumbup::thumbup:

(Al ben ik zelf wel fan van dien natte test/deca zooi)

Ok ik smijt er dan ook maar een vraagje bij voor de grote kat :D
Louter vanuit economisch/financieel perspectief: vanaf welke hoeveelheden AAS wordt het interessanter om met HGH te beginnen (ook al is pakweg een gram test niet te vergelijken met een gram tren).
Dus zeg maar dat je vanaf een x hoeveelheid aan AAS je je centen beter aan degelijke HGH kan uitgeven. (los van het de vraag op je met enkel AAS ook nog zou kunnen gainen, ervaringsniveau etc ..)

Ze zeggen dat als je het met 3.5-4g AAS niet haalt als prof, dan ga je het ook niet halen. Dus als je meer dan 4g nodig hebt, dan moet je wel eens gaan overwegen om GH/slin toe te voegen. Ik heb ooit ook eens een berekening gelezen ergens van de BMI's van bodybuilders op wedstrijdgewicht. Natuurlijk haalden die een BMI van 26-27, met AAS 31-32 en met insuline/GH 36-37 met pieken zo hoog als 40-41 bij gasten als coleman, cutler of Ruhl. Dus alternatief, als je BMI 32 bereikt met een vetpercentage van 5%, dan is het ook waarschijnlijk niet nuttig meer AAS te nemen, maar te beginnen met GH en insuline erbij.

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Zeer zeer goeie posts Big Cat.

Ik zeg kom maar hier met die bijbel ;) Zouden veel mensen baat bij hebben. Kan je zelf hoogst waarschijnlijk ook weer iets moois voor jezelf uit halen.

Ik moet er ooit eens iets uithalen om wat projecten te bekostigen, maar er is letterlijk niks waar ik mensen geld voor durf vragen :p Ik ben nogal soft op dat vlak.

Terug
Naar boven