XXL Nutrition

Cut-log

Redmuscle

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
97kg
Hoi allemaal,

Ik ben 5 weken geleden begonnen met cutten. Ik woog toen 105kg, met een vetpercentage van 26%.. Ik ben dus niet in een goede conditie.
Na 5 weken zit ik nu op 97,6kg (vet percentage onbekend). Het is allemaal vrij geleidelijk gegaan met zo'n 1,5kg per week.

Ik gebruik geen supps, gebruik alleen whey hydrolisaat van body&fit shop. Ik neem iedere morgen en avond een shake.

Mijn voedingsschema heb ik gekregen van een vriend van mij. Het is gebaseerd op koolhydraten en ziet er als volgt uit:

Mijn week bestaad uit High- en Low-days.
Op de low dagen staat het vast wat ik eet, smorgens een banaan, smiddags 3 boterhammen met rookvlees en 's avonds 500g groenten(meestal broccoli) met 250g kipfilet.
En dan 's morgens en 's avonds een whey shake.
Ik krijg dan binnen:

Protein(g): 167
Fats(g): 24
Carbs(g): 107

Op hoge dagen staat het deels vast, smorgens een banaan, 's middags 4 boterhammen met beleg naar keuze (pindakaas, ham, ardennerham, boterhamworst). 's avonds gewoon warm avond eten, is altijd anders. Dan eet ik gewoon thuis mee. Denk aan een stuk vlees met groenten, of soms spaghetti.. Tja dat kan alles zijn.
Ook hier 's morgens en 's avonds een whey shake.
Wat ik binnen krijg op een hoge dat staat dus niet geheel vast.

Maandag: high-day
Dinsdag: low-day
Woensdag: high-day
Donderdag: low-day
Vrijdag: low-day
Zaterdag: high-day
Zondag: low-day

Ik train op maandag, woensdag en vrijdag. Ik doe dan 45min tot een uur krachttraining en daarna 10 min HIIT en dan nog 10 minuten 'rustig' cardio.

Tot nu toe blijkt dit schema erg goed voor mij te werken.
Ik doe (veel) krachttraining en krijg ook genoeg eiwitten binnen, waardoor ik er van uitga dat het geen spieren zijn die ik verbrand, maar toch zeker wel vet.

Mijn doel is om nu naar de 90kg te gaan.
Als iemand opmerkingen heeft of verbeterpunten hoor ik het graag.

Succes! 90 kg moet wel haalbaar zijn voor de zomer ;)

Je gebruikt geen supps maar wel whey... Dan drink ik geen alcohol alleen maar bier:D
Ik zou als ik jou was whey idd smorgens maar ipv savonds ná de training nemen.

Als dit je voeding is:
smorgens een banaan, 's middags 4 boterhammen met beleg naar keuze (pindakaas, ham, ardennerham, boterhamworst). 's avonds gewoon warm avond eten, is altijd anders. Dan eet ik gewoon thuis mee. Denk aan een stuk vlees met groenten, of soms spaghetti.. Tja dat kan alles zijn.

Dan zou ik dit drastisch gaan veranderen. Hoe kun tot de middag teren op een banaantje met je 1.90 en 100 kg ???
Lees de stickies goed door want voeding is de key, en je zegt wel dat je geen spier verliest maar dit is wel het geval als voeding zo blijft.

• Topic Starter Topic Starter
haha, ja ik gebruik dan idd wel supps, maar ik bedoelde eigenlijk geen fatburners..

Maar is dat zo weinig dan? want ik moet zeggen dat geen honger heb ofzo.. Mocht ik toch honger hebben dan vul ik dat met komkommer of sla.. Maar dit is eigenlijk nooit het geval..

Ik zal de stickies is even goed doorlezen..

komkommer of sla... dat zal je inderdaad echt beschermen tegen spierverbranding...
Doe er dan gewoon 200gr kip of tonijn bij

niet slecht gedaan die 7a8 kg in 5weekjes.

gaat je lukken succes!!

Als je vaker eet op een dag, verbrand je ook meer. Je zit nu misschien op zo'n 1800 kcal. terwijl je ongeveer 2600 nodig hebt. Als je meer maaltijden hebt, krijg je geen honger, en wordt je metabolisme ook verhoogt.

Even simpel;

's morgens brinta met whey en water(!)
Omdat je water gerbruikt, is het net weer even wat kh kwijt, maar krijg je wel genoeg eiwitten

10 uur
2 sneetjes brood

12 uur
2 sneetjes brood

14 uur
2 sneetjes brood

16 uur
2 sneetjes brood.

18 uur
avond eten. Wat de pot schaft, geen toetje

20 uur
2 sneetjes brood

22.30 uur
500 gram magere kwark.

Natuurlijk doe je wel beleg op je brood.
Je zit met bovenstaand schema nog redelijk hoog in carbs, dus er valt wat aan te knutselen.

Voorderest goed bezig.
Maar als je zo doorgaat verlies je op een gegeven moment bijna niets meer in de week, krijg je honger, en verlies je spier.

Voorderest succes!
Ik denk persoonlijk dat je eind juni wel een kilo of 5 of zelfs meer kwijt kunt zijn!
Mits je goed eet en genoeg sport ;)

• Topic Starter Topic Starter
Even een update, heb een lange tijd niet goed opgelet, door onder andere paaspop (evenement bij ons in het dorp), koninginnedag, verjaardagen...

Ben nu dus blijven hangen op 98kg (afgelopen woensdag gewogen). Ga nu weer streng aan de gang, no excuses.. Zal mezelf iedere woensdag wegen en hier de resultaten plaatsen.

Even een update, heb een lange tijd niet goed opgelet, door onder andere paaspop (evenement bij ons in het dorp), koninginnedag, verjaardagen...

Ben nu dus blijven hangen op 98kg (afgelopen woensdag gewogen). Ga nu weer streng aan de gang, no excuses.. Zal mezelf iedere woensdag wegen en hier de resultaten plaatsen.

Heb je al een goed schema gemaakt dan?

Een eetschema?

@ Maarten: Je metabolisme verhoogt niet door je eten te spreiden over meer maaltijden hoor. Maar inderdaad zorgt vast voedsel voor een stijging van het metabolisme.

Nee, dat zeggen wel meer. Ik doe het zelf nog altijd wel. Ook is het dan makkelijker om te eten! in 1 keer alles naar binnen proppen is ook wat moeilijk!

Nee, dat zeggen wel meer. Ik doe het zelf nog altijd wel. Ook is het dan makkelijker om te eten! in 1 keer alles naar binnen proppen is ook wat moeilijk!

Je kan het ook ofcourse in 3 keer doen. En als je aan het cutten bent is dat heus niet zo veel :P
Maar idd, toch beter 6 maaltijden :)

Gelukkig maar dit schema is meer een crashdieet, je valt er zeker vanaf maar niet op de goede manier.

Terug
Naar boven