MuscleMeat

CUT: minder eten of meer cardio?

stelling luidt zo:

je mag 1 ding kiezen.
of minder eten of meer cardio maar het aantal kcal dat je meer verbruikt dan inneemt is gelijk.

wat kies je en vooral waarom?

Te bereiken:
Eten op niveau sportief, en dan sporten tot je gemiddeld 300-500 meer verbruikt dan je eet.

Minder eten kan ook maar dan moet je ook minder sporten.

Eten moet wel goed boven je rustmetabolisme blijven.

Hoe
Afhankelijk van je uitgangspositie, doelen en mogelijkheden kan het zijn dat je meer of minder moet eten en meer of minder moet sporten.

Bijvoorbeeld, als je nu heel veel sport en heel veel eet, kan je volstaan met minder eten. Als je weinig sport en weinig eet kan je meer eten en tegelijk het verbruik nog meer verhogen. Etcetera.

Als je redelijk sport en genoeg eet kan je volstaan met nog wat meer meer sporten.

Als je uithoudingsvermogen ook belangrijk vindt zal je meer neigen naar extra duurtraining.

cardio is zinloos voor mij... of ik moet moet echt 6x per week 5 kilometer renne en me vrij tijd verspenden...

voor sommige mensen is cardio echt een tegenvaller

de 3 X per week dat ik fitness vind ik ook een soort van cardio omdat ik een redelijk hoge hartslag heb omdat ik intensief sport.

Ik denk dat extra cardio te verwaarlozen valt. maarja das een persoonlijke mening heh

verder ben ik nu bezig met extra veel eiwit en extreem weinig koolhydraten en andere manieren qua eet gedrag en dat gaat zijn gangetje..

cardio is zinloos voor mij... of ik moet moet echt 6x per week 5 kilometer renne en me vrij tijd verspenden...

voor sommige mensen is cardio echt een tegenvaller

de 3 X per week dat ik fitness vind ik ook een soort van cardio omdat ik een redelijk hoge hartslag heb omdat ik intensief sport.

Ik denk dat extra cardio te verwaarlozen valt

Ik denk dat je hier een grove onderschatting maakt. En btw cardio werkt voor iedereen.. dus misschien doe je iets verkeerd

Terug
Naar boven