Fitness Seller

Cut of Bulk?

Je wilt er toch niet bijlopen als iemand met obesitas of wel ? en het feit dat je veel langer moet cutten en dus een stuk van je gainz verliest, en het verschil erg klein is als je eerst zou cutten en daarna bulken. Daarbij vereist het ook meer discipline en motivatie.

Verder wil ik eraan toevoegen dat je een nare vent bent.

Als je goed bulkt, krijg je weinig tot geen vet erbij. Als je goed cut, verlies je geen spiermassa.
Met die feiten in gedachte, is het dus aan TS om te beslissen of hij wilt cutten of wilt bulken en niet aan anderen op basis van vetpercentage.

Verder wil ik eraan toevoegen dat jij een nare vrouw bent.

stronteigenwijs :)

Ik vind het eerder beschamend dat OP 3 jaar traint, en zo een vragen moet stellen.
Meningen verschillen vaak, en niemand hoeft het eens met elkaar te zijn, tot ergernis en geruzie aan toe.
Maar komaan, de meeste claimen hier al jaren te trainen, en komen nog steeds af met zo een vragen...
Als je ondertussen je eigen lichaam nog niet kent, doe je echt iets verkeerd.

Vergeet trouwens niet het nadelige effect wat een te hoog vetpercentage heeft op je testosteronproductie alleen daarvoor zou ik al niet over die 18% gaan

Vergeet trouwens niet het nadelige effect wat een te hoog vetpercentage heeft op je testosteronproductie alleen daarvoor zou ik al niet over die 18% gaan

Dit is een stuk meer informatie dan alleen ''voor een bulk is 18% te hoog'' (vorige pagina door iemand anders).
''voor een bulk is 18% te hoog'' vind ik gewoon onzin om te zeggen, zonder verdere informatie over wat voor effecten het heeft. Nu lijkt het net of geen enkel persoon op 18% vet aan het bulken is en je niet mág bulken op 18%.

Daarbij, voor de rest, vraagt TS wat ons het slimste lijkt om te doen, dus volgens mij mag ik ook reageren.
Als iemand met zo'n stellige opmerking komt als ''voor een bulk is 18% te hoog'', dan is een ''dat vind ik bullshit'' ook wel op zijn plaats.

Hopelijk kan TS hier nog een beetje wijs uit en beseft hij dat het niet gaat om wat anderen vinden, maar kijkt naar wat hij zelf wilt (periode, zelfbeeld, eigen gevoel en doelen) en wat de voor- en nadelen zijn (zoals BenscoNL aangeeft, met testosteronproductie).

Er zijn enorm veel verschillende manieren om hier naar te kijken en daarom is het ook goed dat er verschillende kanten worden aangehaald en dat niet alleen ''voor een bulk is 18% te hoog'' de waarheid moet zijn of dat het een richtlijn is binnen het ''bulken of cutten'' probleem.
De een heeft van zichzelf enorm veel discipline om te cutten tijdens een periode van ''er vol voor willen gaan'' met trainen, een ander heeft weer de ervaring dat dit juist een periode is dat bulken handiger is.
Let wel, cutten is niet per se een groot deficit en bulken is niet per se een groot overschot. Je wordt niet altijd vet van bulken en je raakt niet altijd spiermassa kwijt met cutten.

Dat hij de vraag stelt geeft al aan dat hij het belangrijk vindt om er goed uit te zien. Dus moet ie cutten en niet full George leeman gaan.

Beetje dezelfde vraag, of wij zijn haar te lang of te kort vinden. (dit ook zonder foto bij te voegen)
Persoon A, zal zeggen; nee laat maar groeien, je moet doen wat jezelf mooi vindt.
Persoon B, zal zeggen; wtf gek jij! Je haar hangt nu al in je soep, wil je het nog langer hebben ook...

Beetje dezelfde vraag, of wij zijn haar te lang of te kort vinden. (dit ook zonder foto bij te voegen)
Persoon A, zal zeggen; nee laat maar groeien, je moet doen wat jezelf mooi vindt.
Persoon B, zal zeggen; wtf gek jij! Je haar hangt nu al in je soep, wil je het nog langer hebben ook...
Dan krijg je automatisch de discussie welke soep het lekkerst is etc. etc.

Oke dan probeer ik het op een andere manier:
Waarom is bulken als je op 18% staat niet goed? Kom je dan geen spiermassa meer aan of..?
Jij geeft het advies dat het te hoog IS, en ik vraag bij deze dus waarom het zo is, in plaats van dat dat gewoon jouw mening is.

Jeezes Kraaist !
Al dat gezeur over woordkeuze.

Ego is sterker dan het brein blijkbaar

Jeezes Kraaist !
Al dat gezeur over woordkeuze.

Ego is sterker dan het brein blijkbaar

Blijkbaar, want je reageert wel, maar geeft geen antwoord. Goed voorbeeld van een sterker ego ;)
Woordkeuze is belangrijk, we zitten op een forum en niet face to face. Veel mensen die geen verstand hebben van bulken, kunnen zinnen als '18% is te hoog om te bulken' serieus en letterlijk nemen, waardoor ze (nog meer) een obsessie krijgen over hun vetpercentage, in plaats van te onderzoeken waarom het niet verstandig zou zijn (dus niet, dat het te hoog IS) en het zorgt er vooral voor dat zij niet meer kijken naar wat ze zelf willen, omdat ze in de veronderstelling zijn (niet allemaal) dat je boven 18% vetpercentage gewoon nooit mag bulken.

Mijn reacties kunnen worden opgepakt als ego of als zeiken, maar ik probeer duidelijk te maken dat mensen niet zo in hokjes hoeven te denken mbt voeding.

TS vraagt wat het slimste is om te doen. Bulken is niet de slimste opties.

Blijkbaar, want je reageert wel, maar geeft geen antwoord. Goed voorbeeld van een sterker ego ;)
Woordkeuze is belangrijk, we zitten op een forum en niet face to face. Veel mensen die geen verstand hebben van bulken, kunnen zinnen als '18% is te hoog om te bulken' serieus en letterlijk nemen, waardoor ze (nog meer) een obsessie krijgen over hun vetpercentage, in plaats van te onderzoeken waarom het niet verstandig zou zijn (dus niet, dat het te hoog IS) en het zorgt er vooral voor dat zij niet meer kijken naar wat ze zelf willen, omdat ze in de veronderstelling zijn (niet allemaal) dat je boven 18% vetpercentage gewoon nooit mag bulken.

Mijn reacties kunnen worden opgepakt als ego of als zeiken, maar ik probeer duidelijk te maken dat mensen niet zo in hokjes hoeven te denken mbt voeding.

Mooi zo, lekker aandacht krijgen...

Einde discussie

http://www.victormooren.nl/spiermassa-opbouwen-gunstige-vetpercentagezone/

Bottom line is dat een hoog vetpercentage zorgt voor een slechtere "nutrient partionering", waardoor er relatief meer vetopslag plaatsvindt ipv dat er spiermassa wordt aangemaakt. Een hoog vetpercentage zorgt er tevens voor dat het moeilijker wordt om spierweefsel te repareren en om goed te kunnen herstellen.

TS vraagt wat het slimste is om te doen. Bulken is niet de slimste opties.

TS vraagt wat ons (dus ook mij) het slimste lijkt om te doen. Ik mag ook reageren en blijkbaar heb ik een andere mening/kijk erop dan de meeste hier. Dat is prima, zo kan TS meerdere meningen lezen en eruit halen wat voor hem goed is om eruit te halen.
Of bulken de slimste optie is, heeft met meer dingen te maken dan alleen vetpercentage, vandaar dat ik erin sprong om aan te geven dat vetpercentage niet per se dé richtlijn is, om te bepalen of je wel of niet moet bulken.

@Harold1972 komt met onderbouwing, waarom een hoog vetpercentage nadelig kan zijn, wat veel beter en informatief is dan ''18% is te hoog, punt''.

Er zijn ook onderbouwingen om juist een langzame bulk te doen, zoals ik al heb aangegeven. Helaas wordt dit dan meer gezien als ego of aandacht, maar het is niks meer dan gewoon een andere kijk op de vraagstelling dan de meeste hebben.

Mooi zo, lekker aandacht krijgen...

Einde discussie

:roflol:

Dat bepaal jij niet. Als je niet wilt lezen/inzien dat mijn intenties goed zijn, dan is dat aan jou. Wel jammer.

Begin sowieso eerst je voeding on point te krijgen. Op dat moment kan je gericht bulken of cutten. In dit geval lijkt mij bulken sowieso uitgesloten.

Eerst cutten dan bulken. En trouwens: Niet kiezen is nog veel erger, dan doe je eigenlijk net niets: je eet te weinig om te groeien en vreet teveel om vet te lozen. Dan sta je dus stil, wat je nu doet.

Terug
Naar boven