MuscleMeat

Cutlog, van dikke pad naar ...?

• Topic Starter Topic Starter
Ben wel erg bang dat ik te snel weer vetmassa ga aanzetten, dat is waar ik bang voor ben. Ik blijf ongeveer op gewicht als ik rond de 2200/2300kcal eet.

Ik ga het toch proberen om te cleanbulken. Het lijkt me niet dat ik meteen van de ene op de andere dag mijn kcal omhoog kan gooien, maar bv elke dag 50 kcal meer tot ik op het gewenste aantal zit?

Ben wel erg bang dat ik te snel weer vetmassa ga aanzetten, dat is waar ik bang voor ben. Ik blijf ongeveer op gewicht als ik rond de 2200/2300kcal eet.

Ik ga het toch proberen om te cleanbulken. Het lijkt me niet dat ik meteen van de ene op de andere dag mijn kcal omhoog kan gooien, maar bv elke dag 50 kcal meer tot ik op het gewenste aantal zit?

Het is proberen. Ik zelf zet ook heel erg snel vetmassa aan. JE kan het gewoon elke dag dus wat gaan verhogen tot je voor jou op zo'n 2800 kcal zit. Groei je hierop(wat je dus niet in een op andere dag ziet) dan weet je dat dit goed voor jouw is. Misschien moet je er gewoon elke dag wat cardio bij doen.

MAar aankomen in massa is gewoon eerst kwestie van meer eten. Hoe graag je ook niet zwaarder wilt worden, t zal toch moeten, en denk maar zo; krijg je meer spier, dan verbrand je ook meer.

Cardio doe ik sowieso bijna elk dag. Vanavond maar eens beginnen met het opstellen van een schema.

Er staan een aantal lege schema's op de site. Kies een product met het gewicht ervan, en je weet al veel meer. Dan kunnen wij je nog altijd helpen. Begrijp je wel een beetje hoe de cleanbulk in elkaar zit.

Hoeveel maaltijden neem je nu ook alweer op een dag?

Rond de 6/7. Denk dat ik dezelfde producten aanhoudt welke ik al eet, en dan langzaam de hoeveelheid vermeerder. Ik at al alleen schone dingen met 40/40/20 verhoudingen :). Ik merk trouwens datik op kracht vrijwel geen progressie boek, dus dit is een goed moment.

Rond de 6/7. Denk dat ik dezelfde producten aanhoudt welke ik al eet, en dan langzaam de hoeveelheid vermeerder. Ik at al alleen schone dingen met 40/40/20 verhoudingen :). Ik merk trouwens datik op kracht vrijwel geen progressie boek, dus dit is een goed moment.

Je moet je KH inname verhogen. Dit geeft namelijk meer energie! EN dan kan je meer verzetten.
Als je wilt afvallen, dan moet je juist je KH inname verhogen. je moet dus wel echt je schema gaan aanpassen.
Maar je komt er wel, als je maar je bes t doet!

Laatst bewerkt:
Doorzettingsvermogen is er 200%, ben al een heel jaar streng aan het cutten. Nu is het voor mij een kwestie van de knop omzetten, want in mijn achterhoofd hoor ik steeds dat stemmetje: niet te veel eten, want dan wordt je weer vet zoals vroeger. En die knop is best lastig om te zetten voor mij.

Doorzettingsvermogen is er 200%, ben al een heel jaar streng aan het cutten. Nu is het voor mij een kwestie van de knop omzetten, want in mijn achterhoofd hoor ik steeds dat stemmetje: niet te veel eten, want dan wordt je weer vet zoals vroeger. En die knop is best lastig om te zetten voor mij.

JA, tuurlijk ben je goed bezig, maar je moet gewoon langzaam verhogen. Geniet van het eten. Waarom wil je gespierder worden? JE weet van jezelf wel dat je niet sterk bent, dus waarom er niets aan doen. Een beetje cardio kan iedereen wel. Ik vind het super dat je al zo ver bent, maar nu niet gaan opgeven. Je kan het!

maak voor jezelf anders een schema. Zet allesop papier.

Ik heb vandaag dit en dit gegeten en vergeleken gister is dat zoveel gram meer. En zoveel kcal meer! Laat je vet % elke week meten, en zorg ervoor dat je gewicht stijgt, maar niet erg hard. Blijf nadenken. Kom je ineens in 2 weken 5 kilo aan?Dan klopt er iets niet toch!

Je kunt het! Dat weet ik zeker!

Echt een topprestatie. Zelf ben ik ook begonnen met jouw beginlichaam ongeveer (misschien net iets minder vet, maar scheelt niet veel). Je hebt nu minder vet dan ik op dit moment. Bij mij is er ook al een hoop af, maar bij jou ziet het er nog droger uit. Staat wel tegenover dat ik wel meer spiermassa op heb gebouwd omdat ik ook periodes op of iets boven onderhoud gegeten heb.

Maar echt super netjes, complimenten! Ik weet hoe lastig het is om zoveel vet eraf te krijgen.

Ik denk dat je wel klaar bent voor een goede clean bulk hoor. Zoals eerder gezegd, meer spiermassa verhoogd je kcalverbruik per dag en uiteindelijk ga je er dan dus nog een stuk beter uitzien. Want als je nu nog blijft cutten moet je echt naar de 63 kg bij 1,78 en dat is niet goed natuurlijk.

Ik weet hoe het is als je dik geweest bent, in jouw hoofd ben je misschien nog wel dik, maar je hebt nu een droger lichaam dan 80% van de 'normale' mannen hoor.

Laatst bewerkt:
Mooie proggresie! Zwembandjes raak je nie zo snel kwijt eigenlijk maar ga gewoon eerst clean bulken, dan wordt dat vanzelf recht getrokken namaten je, je lichaam traind. Je hebt een mooie begin basis nu. En wees niet bang voor weer aan te komen. Ik ben nu aan het bulken en ben pas sinds maand of 3 aan het genezen van anorexia. ik heb nog wel wat los vel maar naarmate je rug groeid, word dat zoiezo wat strakker getrokken. eet gewoon 2500 zoiezo je at gewoon veelste vet heeft niks te maken met aanleg voor dik te zijn of iets. + skinny is lelijk... PUNT! Skinny is voor chicks en beachboys die niet het verstand hebben een echte six pack te kweken. Je zult versteld staan hoesnel bigorexia kan komen als je strx ziet dat je armen zo dun zijn als een spaggheti sliertje. Ga gewoon gelijdelijk aan hoger in je calorieen zitten je zult versteld staan hoe weinig je zult aankomen tot niks als je dat doet. En als je aankomt op 2500-2600 cal zal da betekenen dat je lichaam hersteld naar een natuurlijker gewicht.

Laatst bewerkt:
Vanaf vrijdag eet ik al meer, zit nu op de 2500 kcal. Gister ging de training superlekker trouwens, merk toch dat ik meer energie heb. Deze week blijf ik 2500 kcal per dag eten, kijken hoe ik daarop reageer.

Erg netjes gedaan! Complimenten! Nu inderdaad op onderhoud gaan eten en rustig aan die massa erbij pakken :)

Haha, heb me gister en eergister wel ernstig misdragen, allemaal bier en pinda's maar vanaf vandaag eet ik netjes 2500 aan schone voeding. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minimaal vet aanzet?

Vandaag staan borst, schouders en trixeps weer op de planning!

Haha, heb me gister en eergister wel ernstig misdragen, allemaal bier en pinda's maar vanaf vandaag eet ik netjes 2500 aan schone voeding. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minimaal vet aanzet?

Vandaag staan borst, schouders en trixeps weer op de planning!
2500 is hopelijk het begin van je cleanbulk, en je gaat je omhoog werken naar minimaal 2800 hoop ik ?

Minimaal vet aanzetten is vaker eten! En nog wat cardio erbij.

Ja, deze week op 2500 kcal, kijken hoe het dan gaat, volgende week anders meer.

Training ging weer lekker! Merk echt dat ik veel meer energie heb, de sets gaan veel beter. Kan ook zijn dat ik nog erg veel suiker van gister in mijn lichaam had.

Ik heb trouwens een zittend beroep, moet ik dan die 2500 kcal ongeveer gelijk spreiden bij elke maaltijd (2500/6 = 416 kcal per maaltijd), of kan ik tijdens werk de maaltijden iets lager houden omdat ik dan toch vrijwel niet beweeg en dan later voor en na de training meer kcal pakken. Heeft dit invloed ergens op?

mooie progressie, respect
hoeveel vetpercentage heb je nu? of kan iemand het schatten
edit; merk net op dat je geen hangend vel hebt, van hoeveel kg kom je?

Laatst bewerkt:
Ja, deze week op 2500 kcal, kijken hoe het dan gaat, volgende week anders meer.

Training ging weer lekker! Merk echt dat ik veel meer energie heb, de sets gaan veel beter. Kan ook zijn dat ik nog erg veel suiker van gister in mijn lichaam had.

Ik heb trouwens een zittend beroep, moet ik dan die 2500 kcal ongeveer gelijk spreiden bij elke maaltijd (2500/6 = 416 kcal per maaltijd), of kan ik tijdens werk de maaltijden iets lager houden omdat ik dan toch vrijwel niet beweeg en dan later voor en na de training meer kcal pakken. Heeft dit invloed ergens op?

Het is zelfs zo dat als je sport, je lichaam dan even niets uit je maag aan het verbranden is. Eet dus gewoon 6 maaltijden! Maar je mag er ook 12 van maken of 5 minimaal! Als jij dat lekker vindt!

mooie progressie, respect
hoeveel vetpercentage heb je nu? of kan iemand het schatten
edit; merk net op dat je geen hangend vel hebt, van hoeveel kg kom je?
Tnx :). om van 93 kg vet, totaal geen conditie. Maar heb er dan ook 10 maanden over gedaan ;).

Het is zelfs zo dat als je sport, je lichaam dan even niets uit je maag aan het verbranden is. Eet dus gewoon 6 maaltijden! Maar je mag er ook 12 van maken of 5 minimaal! Als jij dat lekker vindt!
Haha, kan de hele dag door eten, maar dan wel de goede dingen. Tegenwoordig vind ik de gerookte kip van de ah (22g eiwitten / 100g) echt goed te eten, veel lekkerder dan gebakken uit de pan of gegrilld uit de oven :D.

Vind het ongeloofwaardig, dat degene van foto1 en foto2 dezelfde persoon is.
Ik loop al wat jaartjes mee. ;)

Deze reactie stond op pagina 1.
Ik moet zeggen dat ik deze reactie wel een beetje begrijp. Zelf train ik namelijk al een stuk langer en kom zoals gezegd van een vergelijkbaar begin lichaam af (wel iets minder zwaar, maar ook veel vet, heel weinig spier). Ik geef toe dat ik niet 100% hardcore eet en train, maar doe toch ook aardig mijn best.

In 10 maanden van zo dik naar zo droog en strak is inderdaad wel erg snel als ik kijk hoe lang het bij mij duurde/duurt. Zijn het echt 10 maanden of niet? Zelf trainde ik het 1e jaar ook op een manier die nergens op sloeg, maar ik tel het wel altijd mee als ik mijn trainingstijd noem.

Aan de andere kant, waarom zou de topicstarter liegen? Ik geef je dus het voordeel van de twijfel en ik vind het dan ook een zeer knappe prestatie.

Bijna elke avond ging ik 6 km hardlopen, at koolvis/ kipfilet, broccoli, en had vrijwel geen cheatdagen in die 10 maanden. Was echt afzien :P.

Terug
Naar boven