MuscleMeat

Cutten; Cardio of Laag in kcal.

Bezoekers in dit topic

Necros

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
1.243
Waardering
19
Waar geven jullie de voorkeur aan tijdens het cutten?

500 kcal onder je verbruik zitten of op je verbruik eten en het verschil met cardio maken?

Maakt het eigenlijk uit voor de vetverbranding en spierbehoud?


Zelf eet ik ongeveer 400 kcal onder mijn verbruik. Cardio doe ik zo'n 3 x per week, 15 minuten op de loopband na de krachttraining.
Ik heb zelf het idee dat als ik wat meer kcal eet en meer cardio doe, dat ik dan misschien meer spiermassa kan behouden.
 
Ik eet op onderhoud en maak het verschil met cardio, of dat beter is weet ik niet...

Ik zou iig wel cardio doen, dat boost je metabolisme en versnelt vetverbranding. Als je dan ook nog eens (ver) onder onderhoud eet wordt het verschil mss te groot, waardoor je mss meer spiermassa zal verliezen...
 
Dit wil ik ook weten. Ik ben van plan om beide te doen. Onder mijn onderhoud eten en 5 km gaan joggen.
 
Dit wil ik ook weten. Ik ben van plan om beide te doen. Onder mijn onderhoud eten en 5 km gaan joggen.

Dan zal je snel en veel afvallen. Voor spierbehoud zou ik een keuze maken. Of onder je onderhoud eten of op onderhoud en het verschil met cardio maken.
 
Maar ga ik dan ook kwa spier afvallen?

Ja, cutten gaat altijd gepaard met spierverlies.
Je kan dit wel beperken door je voeding schema goed af te stellen en net onder je verbruik gaan zitten.
 
ik zou gaan (ik ga) voor cardio, je wordt er namelijk ook fitter van, je conditie verbeterd, lekker zweten en je kunt alles binnen krijgen wat je nodig hebt voor spierherstel en toch onder je onderhoud komen.. (ten opzichte van (te) weinig eten)
 
Ik ben nu bezig met het lezen van het boek burn the fat, feed the muscle. Kijken of ik daar iets wijzer van wordt.
 
en weet je t al?
 
Zeker weten op of net iets onder je onderhoud eten en het verschil maken met cardio (tot ongeveer 20% onder je behoefte, met cardio mag dat zelfs meer). Je stofwisseling blijft erdoor op peil (in tegenstelling tot alleen minder eten) en je zult nauwelijks spiermassa verliezen, of zelfs wat winnen (zie hier)
 
Ik eet 500 kcal onder onderhoud en doe post workout cardio

Beter als je op onderhoud eet en cardio erbij doet want dan is je metabolisme zo'n 24 uur versnelt en zul je meer verbranden in totaal dan gewoon onder je kcal te eten.
 
Ik eet 500 kcal onder onderhoud en doe post workout cardio

Beter als je op onderhoud eet en cardio erbij doet want dan is je metabolisme zo'n 24 uur versnelt en zul je meer verbranden in totaal dan gewoon onder je kcal te eten.

Waarom doe je hetzelf niet dan?
 
Omdat ik onder 8% aant cutten ben, en iets sneller resultaat wil..
 
Back
Naar boven