XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

hmm ik snap het ook nog niet helemaal. Twijfels....

Net uitgerekend dat ik met mijn 73 kilo bij 1.72 2198 kcal mag, als ik vet wil verliezen 1758 kcal per dag en bij extreme fat loss 1319 kcal. Normaliter zit ik tussen de 1500 en 1800 per dag. Dus als ik 1800 kcal per dag neem en 4 keer per week 650 kcal eraf train dan zit ik op een gemiddelde trainings/cut dag op bv. 1800-650=1150 en dat houdt in dat ik binnen de catagorie extreme fatloss val? Ik kan in de ochtend een whey shake toevoegen? Maakt het voor mij nog uit welke whey ik kan koop, want ik wil juist vet verbranden en slanker worden en niet mijn dikke benen verstevigen.

Vraagje: Is het de bedoeling dat je tijdens het cutten ook nog je spiergroepen traint?

(of is het alleen eten en cardio?)

Als je cut? Verlies je dan ook vet rond de heupen/billen. Dat is namelijk mijn grootste prioriteit

Ja maar dat zijn meestal de laatste plaatsen waar het weg gaat

Ik heb dus 1 groot probleem met al dat cutten en bulken :) ik ben nog maar 16 en woon dus nog thuis en mijn pa wil geen potje eten appart voor mij klaar maken? sugesties om het anders te doen om hem te overtuigen?

Ik heb dus 1 groot probleem met al dat cutten en bulken :) ik ben nog maar 16 en woon dus nog thuis en mijn pa wil geen potje eten appart voor mij klaar maken? sugesties om het anders te doen om hem te overtuigen?

zelf klaar maken, luie donder.

Gaaf, dat ga ik zeker gebruken de laatste 14 dagen van de Miss Beachproof 2009! Of werkt het voor vrouwen anders?

als groentje hier op het forum wil ik je enorm bedanken voor de uitleg. ben er al een stuk mee geholpen. resultaten laat ik jullie binnekort wel weten.

Ik vraag me af... ik heb nu gemiddeld 30 E, 50 K, 20 V, soms zelfs 20 E, 60 K, 20 V.
Is het verstandig wat meer whey of andere eiwitproducten in mijn schema te proppen, of is dit een prima percentage voor de cut?
Kwark vind ik bijv heerlijk, maar behalve eiwitten zitten hier ook alweer meteen koolhydraten in.

Even een klein vraagje, is het mogelijk om ook gewoon spiermassa op te bouwen tijdens de cut? Of zal dit heel moeilijk gaan aangezien je precies eet wat je per dag nodig hebt?

Het belangrijkste doel tijdens het cutten moet zijn het behouden van je spiermassa. Het is bijna niet te doen om én je spieren te definieren én om spiermassa aan te zetten. Je zal dan zoveel eiwitten moeten eten, dat het slecht voor je is. Niet proberen dus.

Aangezien je nog (maar) 16 bent, is cutten het allerlaatste wat ik zou overwegen. Je lichaam heeft nu alle voeding errug hard nodig. Je kan wel proberen om weinig vet aan te zetten, beetje clean bulken dus. Hoog in je carbs en in je eiwitten.

Vraagje: Is het de bedoeling dat je tijdens het cutten ook nog je spiergroepen traint?

(of is het alleen eten en cardio?)
Je zal ook tijdens het cutten ''gewoon'' je spiergroepn moeten trainen. Je zal alleen de intensiteit moeten aanpassen. In plaats van setjes van 6-8 reps zal je die naar 12-16 moeten gooien. Veel pijn lijden dus. De cardio is puur om je metabolisme sneller te laten werken en je lichaam te leren om vet (wat ook in je spieren zit) aan te spreken als energiebron...

Door een hogere trainingsintensiteit zal je ook meer separatie en definitie in je spiergroepen krijgen, wat uiteindelijk de bedoeling is om ze te kunnen beoordelen...

Zou je wel dan een soort semi cut kunnen overwegen: dus gewoon wel meer eten dan je net nodig hebt maar wel flink veel cardio doen. Dan zou het in princiepe toch wel moeten werken? Aangezien je wel flink eet enzo? Of zit ik er helemaal naast. :p

Terug
Naar boven