Fitness Seller

Cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

bjaytee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
103
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Ik ben nu ongeveer 3/4 maand bezig, en direct begonnen met cut. Ik kom van +/-73kg (24%BF) tot nu 65 kg (ben 175 cm), maar heb nog steeds een vetpercentage van rond de 17%.

Ik ben sinds begin deze week begonnen met clean bulk, omdat het cutten niet echt meer wou vlotten (en omdat 65 kg nogal laag is). Goed idee, volgens jullie, of toch maar verder cutten?

Nogal een onnozele pose, maar met een digitale reflexcamera lukt het niet zo goed deftige foto's te nemen ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik zou eerst nog effe wat spiermassa kweken, voordat je gaat cutten.
Maar let wel op je vet%.
Succes ermee.
 
Ga maar eerst flink trainen en gewoon goed eten... Zoveel spiermassa heb je niet, dus eerst wat spiermassa winnen en dan cutten om je vet% te verlagen :)

Let wel goed op je voeding!
 
ik zou zowiezo eens naar je voeding gaan kijken.

En daarop verder bouwen.
 
Goede kans dat je in BF% wat zal zakken als je nu gewoon keihard traint.
 
op 17% adviseer ik cutten.

Maar omdat je al komt van 24% en het even niet meer wil is een rustpauze of een korte clean bulk niet verkeerd. Cutten moet je niet TE lang achter elkaar doen. Maar goed daarna (en dus voor de zomer) wel gewoon netjes cutten naar zeg 10%.
 
op 17% adviseer ik cutten.

Maar omdat je al komt van 24% en het even niet meer wil is een rustpauze of een korte clean bulk niet verkeerd. Cutten moet je niet TE lang achter elkaar doen. Maar goed daarna (en dus voor de zomer) wel gewoon netjes cutten naar zeg 10%.
Moest dat kunnen (nog cutten tot 10% voor de zomer), ik zou een zéér tevreden man zijn. Ik was nu van plan een zes à achttal weken te clean bulken. Ben namelijk ook eens benieuwd hoe meer gewicht ik dan aankan...
 
Tja tis maar wat je wilt, persoonlijk zou ik eerst even door gaan cutten tot ~12% om vervolgens clean te gaan bulken en dan kan je vlak voor de zomer eventueel nog naar 10 % zonder al te lang te cutten
 
Nu gewoon clean bulken en voor de zomer de cut erin.
 
Nu gewoon clean bulken en voor de zomer de cut erin.
Volledig mee akkoord, nu volop spiermassa kweken zodat je binnen paar maand met cut er nog beter uitziet
 
Wat is het toch met dan ''clean'' bulken daar word je niet groot en sterk van ga gewoon eten als een malle.
 
Wat is het toch met dan ''clean'' bulken daar word je niet groot en sterk van ga gewoon eten als een malle.
Niet vergeten dat ik nu nog een BF van 17% heb. Daarmee kan ik volgens mij niet echt beginnen eten "als een malle" ;).
 
Wat is het toch met dan ''clean'' bulken daar word je niet groot en sterk van ga gewoon eten als een malle.

Hoe meer posts ik lees van je hoe meer ik het idee krijg dat je het iq van een tuinhek hebt.

@TS: zeker niet gaan eten als een malle, dat zou helemaal niemand moeten gaan doen, omdat het 1) veel nutteloze vetmassa aanzet, beter ga je wat langzamer in gewicht en net zo snel/bijna net zo snel in vvm. 2) het is ongezond, je hebt bijvoorbeeld mensen die elke dag 1 liter chocomel gaan zuipen, je kan mij niet vertellend dat die 130 gram klare suiker die in de chocomel zit niet slecht voor je is.

Ik zou iets boven je onderhoud eten, en clean, zodat je sws spiermassa aanzet en misschien zelfs wel wat vet verliest, waar niet even niet automatisch van uit moet gaan. Maar het is mogelijk, vooral als je activiteisniveau heel hoog ligt.

Daarna idd ervoor zorgen dat je voor de zomer op 10 % staat, daarna nooit meer boven (bijvoorbeeld) 15% uitkomen.

Succes.
 
17 procent is wel wat hoog maar ik zou nu zeker gewoon hard gaan trainen en niet meer proberen gewicht te verliezen, mooi dat je al zoveel bent afgevallen!

good luk!:cool:
 
Wat is het toch met dan ''clean'' bulken daar word je niet groot en sterk van ga gewoon eten als een malle.

niet iedereen heeft powerlift doeleinden;)
 
Back
Naar boven