MuscleMeat

Cutten

Bezoekers in dit topic

Ik heb ongeveer hetzelfde eetschema Milou :D
Alleen ik neem nog te vet broodbeleg, kaas enzo...
Maar ik zal eens wat meer kwark en eieren eten! En eet ook te weinig vis... 2200 calorieen is mijn onderhoudsaantal dus als ik op 2000 ga zitten moet ik vet kwijtraken :cool:

heb net gemeten en heb 25.5 vetpercentage... volgens mij best veel! Heb het niet met een huidplooimeter gedaan maar met een berekening waar je taille en gewicht invult.

Dank je wel!!
Da's een behoorlijk onnauwkeurige meting - dat je er alvast maar rekening mee houdt....
Als je 2000 Kcal eet, en zo'n 400 Kcal er af sport (de cardio na KT) dan gaat het goed, en hard!
 
Hmz, ja ik heb niet zo'n huidplooimeter... ik weet dat t niet heel nauwkeurig is.
400 calorien cardio je er wel af in 45 minuten neem ik aan, na KT?
 
Hmz, ja ik heb niet zo'n huidplooimeter... ik weet dat t niet heel nauwkeurig is.
400 calorien cardio je er wel af in 45 minuten neem ik aan, na KT?
Ja, denk het wel (weet niet meer precies wat ik doe / verbrand... hield het wel bij in m'n log)
 
Mijn voedingsschema

Zo, heb ook maar eens een en ander uitgeplozen en heb een kort voedingsschema gemaakt :)

8.30

25 gr wheypoeder, brinta en magere melk
2 mandarijntjes

10.00

2 boterhammen met kip of runderrookvlees

12.00

1 boterham met ei
1 boterham huttenkase
1 boterham tonijn
rauwkost

14.30

bakje yoghurt
handje noten (walnoot of cashew)

17.30

125 gram kip
200 gram roerbakgroente
?? gram rijst of aardappelen

20.00

300 gram kwark

Is dit wat??
 
Ziet er al netjes uit; kun je misschien hoeveelheden toevoegen?
(Hoeveel tonijn, huttekase, yoghurt etc.?)
Eventueel kun je een voedingsschema toevoegen voor totale aantal calorieën, koolhydraten, etc.

Hier (http://forum.dutchbodybuilding.com/...arden-grammen-kcal-koolhydraten-schema-24805/) kun je voedingswaarden van diverse dingen vinden en ergens in de voedingssubsectie staat een thread met een excel sheetje waarin je alles kunt invullen (hoef je alleen maar product en hoeveelheid aan te klikken en dan verschijnen alle voedingswaarden netjes)

Yoghurt; magere yoghurt?
(Kwark heeft net iets betere voedingswaarden, iets meer eiwitten en minder koolhydraten geloof ik, maar dat wist je vast al :))

Kom je trouwens uit op voldoende vetten? Ik zie alleen noten waar echt gezond vet in zit namelijk.

Verder; way to go! Thumbs up!
 
ik ga t eens even precies uitrekenen :) bedankt dat je er even naar wilde kijken!
Ik post m weer als alles er precies bij staat!
 
ik ga t eens even precies uitrekenen :) bedankt dat je er even naar wilde kijken!
Ik post m weer als alles er precies bij staat!

Hihi, ik ben (ook) nog een groentje als het om voedingskennis gaat, hoor! Heb mijn kennis vooral van dit fora en soortgelijke websites gehaald!

Bovendien levert jouw schema mij weer inspiratie op voor mijn eigen schema waar ik nu mee aan het puzzelen ben; dus ben benieuwd! ;)
 
Zo, heb ook maar eens een en ander uitgeplozen en heb een kort voedingsschema gemaakt :)

8.30

25 gr wheypoeder,
brinta 40 gr
magere melk 300 ml
2 mandarijntjes

10.00

2 boterhammen met
kip 50 gr
of runderrookvlees 30 gr

12.00

1 boterham met ei
1 boterham huttenkase 75 gr
1 boterham tonijn 50 gr
rauwkost

14.30

bakje yoghurt mager 200 gr
handje noten (walnoot of cashew) 30 gr

17.30

125 gram kip
200 gram roerbakgroente
100 gram rijst of aardappelen

20.00

300 gram kwark

Is dit wat??

Als ik dit doe heb ik 1955 cals per dag. :)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

ben benieuwd naar jouw schema Fannore, doe je veel anders als ik?
 
Als ik dit doe heb ik 1955 cals per dag. :)

ben benieuwd naar jouw schema Fannore, doe je veel anders als ik?

Ik was (lees: ben, tot en met zondag) aan het 'bulken' (zo clean mogelijk) met 2200+ kcal per dag (2200+ omdat ik in ieder geval de 2200 probeerde te halen, maar nog moeite heb met zoveel naar binnen stouwen :P).
Vanaf zondag aan de cut.

Ik eet veel hetzelfde, alhoewel ik de middag zoveel mogelijk probeer te vervangen door sla met extra veggies en kip/ vis en standaard een blikje tonijn wegwerk met ketjap, nootjes en muchos sambal.

In de ochtend eet ik naast brinta eigenlijk altijd een boterham met iets, uit gewoonte en omdat ik probeer om in de ochtend/ middag wat meer kcal dan in de avond naar binnen te krijgen.

In de avond zit ik meestal op 300gr+ groente, gewoon voor de extra vitamientjes.

Voor het slapen neem ik ook altijd kwark, soms met een beetje extra whey.

Dus niet heel veel verschil :)
 
Dat blikje tonijn vind ik wel een goede, vooral met sambal :D jammie!
 
Dat blikje tonijn vind ik wel een goede, vooral met sambal :D jammie!

Het idee heb ik hier van het forum gehaald. Tres nice; ben er nog steeds errug dankbaar voor! :D
 
Cleanbulk op 2860 Kcal, af en toe mag ik er een rijstwafel bij... (begeleider). Meer eten is geen optie, kom nu heel rustig aan. Schema van begeleider, dus eet precies wat hij zegt.
Stomme is dat ik tijdens m'n cut op 1600 Kcal minder honger had... :eek:

Ik heb ook meer honger nu ik meer ben gaan eten; klinkt negatief maar misschien is het gewoon een teken dat je motor op volle toeren draait en dat je stofwisseling dus optimaal is?

(en manier van trainen; ik deed eerst bizar veel cardio, verbrandde daardoor veel te veel kcal en had niet echt veel honger. Nu met KT en met meer eten heb ik hongerrr:D)

Respect voor je cleanbulk trouwens!

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Ik was (lees: ben, tot en met zondag) aan het 'bulken' (zo clean mogelijk) met 2200+ kcal per dag (2200+ omdat ik in ieder geval de 2200 probeerde te halen, maar nog moeite heb met zoveel naar binnen stouwen :P).
Vanaf zondag aan de cut.

Ik eet veel hetzelfde, alhoewel ik de middag zoveel mogelijk probeer te vervangen door sla met extra veggies en kip/ vis en standaard een blikje tonijn wegwerk met ketjap, nootjes en muchos sambal.

In de ochtend eet ik naast brinta eigenlijk altijd een boterham met iets, uit gewoonte en omdat ik probeer om in de ochtend/ middag wat meer kcal dan in de avond naar binnen te krijgen.

In de avond zit ik meestal op 300gr+ groente, gewoon voor de extra vitamientjes.

Voor het slapen neem ik ook altijd kwark, soms met een beetje extra whey.

Dus niet heel veel verschil :)

Die tonijn met sambal moet ik eens uitproberen:D

En flink stouwen voor die 2200?? Damn, daar heb ik dus echt geen moeite mee, de honger is er iig zeker naar:eek:

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Ik heb ongeveer hetzelfde eetschema Milou :D
Alleen ik neem nog te vet broodbeleg, kaas enzo...
Maar ik zal eens wat meer kwark en eieren eten! En eet ook te weinig vis... 2200 calorieen is mijn onderhoudsaantal dus als ik op 2000 ga zitten moet ik vet kwijtraken :cool:

heb net gemeten en heb 25.5 vetpercentage... volgens mij best veel! Heb het niet met een huidplooimeter gedaan maar met een berekening waar je taille en gewicht invult.

Dank je wel!!

Staar je niet blind op die internetberekeningen, dat geeft hooguit een grove indicatie.

Kwark is idd sowieso goed; vind het zelf handig om snel aan relatief veel EW te komen; soms heb ik er genoeg van en dan pimp ik het met yoghurt erdoor (minder dikke hap) of noten of fruit ofzo.

Eieren gaan me nooit tegenstaan:meal:
 
Ik heb ook meer honger nu ik meer ben gaan eten; klinkt negatief maar misschien is het gewoon een teken dat je motor op volle toeren draait en dat je stofwisseling dus optimaal is?

Eieren gaan me nooit tegenstaan:meal:
Motor draait wel op volle toeren denk ik, merk het ook aan krachttoename :cool:

Als je niet genoeg krijgt van eieren dan moet je het dieet van Miss H eens proberen! :p
 
Is pindakaas eigenlijk gezond?
En hoeveel 'mag' je ervan eten? :)

En cracottes? Gezond of niet?
En honing? :p

Heb wel eens op internet gezocht naar dit allemaal, maar ik vind heel uiteenlopende dingen.. De ene zegt gezond de andere zegt juist niet.
Dit zijn dingen die ik graag heb, en wel dagelijks kan/wil eten :)

Duss.. iemand een antwoord?
 
Is pindakaas eigenlijk gezond?
En hoeveel 'mag' je ervan eten? :)

En cracottes? Gezond of niet?
En honing? :p

Heb wel eens op internet gezocht naar dit allemaal, maar ik vind heel uiteenlopende dingen.. De ene zegt gezond de andere zegt juist niet.
Dit zijn dingen die ik graag heb, en wel dagelijks kan/wil eten :)

Duss.. iemand een antwoord?

Pindakaas zit vol goeie vetten (en vitamine E geloof ik) dus kan geen kwaad. Het is calorierijk maar daar is de verzadiging ook naar vind ik. Ik eet het niet elke dag, maar als ik het eet dan neem ik gewoon 1 broodbeleg (dat is 15 gram ofzo?)

Cracottes bevat niet veel voedzaams volgens mij. Ik heb het gevoel dat ik lucht eet met die dingen, verzadigt ook voor geen meter vind ik. Ik zou dat toch vervangen door een volkoren broodproduct.

Honing weet ik niet precies, het is wel ietsje beter dan suiker geloof ik, maar zou het wel met mate eten.

En uiteindelijk gaat het er nog altijd om hoeveel je inneemt en hoeveel je verbruikt. Oftewel; als jij goed gedijt op een boterham met pindakaas elke dag, dan kan dat echt geen kwaad:)
 
Is pindakaas eigenlijk gezond?
En hoeveel 'mag' je ervan eten? :)

En cracottes? Gezond of niet?
En honing? :p

Heb wel eens op internet gezocht naar dit allemaal, maar ik vind heel uiteenlopende dingen.. De ene zegt gezond de andere zegt juist niet.
Dit zijn dingen die ik graag heb, en wel dagelijks kan/wil eten :)

Duss.. iemand een antwoord?

Alles wat in je schema past kunt je eten. Wat je er van "mag" eten is dus volledig afhankelijk van je schema, niet van een mening van iemand.
Als jij per maaltijd op 250 Kcal moet uitkomen (ik noem maar iets), dan weet ik niet of het handig is om pindakaas te eten, aangezien dat al 100 Kcal is per 15 gram (portie broodbeleg). Maar ja: als het 'past' moet je het doen.
 
Alles wat in je schema past kunt je eten. Wat je er van "mag" eten is dus volledig afhankelijk van je schema, niet van een mening van iemand.
Als jij per maaltijd op 250 Kcal moet uitkomen (ik noem maar iets), dan weet ik niet of het handig is om pindakaas te eten, aangezien dat al 100 Kcal is per 15 gram (portie broodbeleg). Maar ja: als het 'past' moet je het doen.
Hmm ok.
Dus in een voedingsschema is niet per se iets gezond of ongezond?
Vooral kijken naar het aantal Kcal?
 
Gebruik je gezonde verstand:)

Kijk naar het aantal kcal (verbruik - inname dus)
Kijk naar voedingsstoffen (krijg je met je inname voldoende nuttigs binnen)

Trage KH, voldoende EW, de goeie V

Afwisseling werkt voor mij het beste. Je kunt eindeloos varieeren en toch clean eten:)
 
Ik ken nog best weinig van voeding..
Hoe weet ik wanneer ik voldoende nuttigs inneem? :)
 
Zoals Milou al zei:'' Gebruik je gezonde verstand'' . Neem ook eens wat meer moeite om zelf dingen op te zoeken :).
 
Back
Naar boven