Da Noize
Cool Novice
- Waardering
- 0
Ik heb besloten toch maar Rippetoe te gaan doen
(had eerst een eigen schema bedacht, zie dit topic, maar dat was idd toch wat te veel)
Ik had vorig jaar het doel 80 kg te halen (ben geloof ik 75kg, met 1.78m) maar dat was niet gelukt, waarschijnlijk doordat ik niet serieus genoeg ermee bezig was (geen schema, niet genoeg verhogen, niet genoeg eten en slaap enzo)
Met dit Rippetoe schema (en genoeg eten en slapen) moet het niet moeilijk te halen zijn
Ik heb mijn schema in een Ecxel bestand gezet, misschien ook handig voor andere mensen, dus hier te downloaden: [Link niet meer beschikbaar]
(S=serie, H=herhalingen, G=gewicht)
Gisteren (20 feb.) heb ik mijn eerste dag van het schema getraind:
Squats
60 * 8
60 * 8
70 * 5
Ging goed, maar opletten op techniek, 80 kg next
Bench press
60 * 8
60 * 8
180 * 8 (machine)
210 * 6 (machine)
Laatste 2 sets op machine vanwege geen spotter. Ging goed, 70kg next
Deadlifts
60 * 8
90 * 5
Ging goed, 100 kg next
Chest dips
BW * 8
BW * 8
BW * 7
Laatste rep lukte niet meer
Zoals je ziet heb ik me nog niet echt aan het 5 reps gebeuren gehouden, alleen de laatste set steeds.
Squats deed ik de 1e set fout (nog weinig ervaring met full-squats, daarom ook laag gewicht) maar de 2e set had ik het beter door. Ik voel nu wel mijn onderrug wat, hopelijk is dat alleen normale spierpijn.
Ik heb alles ook op stuk minder gewicht dan ik 5x max kan, daarom ga ik volgende keer flink zwaarder (alles +10kg). Of is dit een te grote stap?
Ook heb ik na deze oefeningen nog wat setjes biceps gedaan, kon het niet laten (ook omdat ik maar 2x train deze week)
Vrijdag is de volgende training, eens kijken hoe het dan gaat...
(had eerst een eigen schema bedacht, zie dit topic, maar dat was idd toch wat te veel)Ik had vorig jaar het doel 80 kg te halen (ben geloof ik 75kg, met 1.78m) maar dat was niet gelukt, waarschijnlijk doordat ik niet serieus genoeg ermee bezig was (geen schema, niet genoeg verhogen, niet genoeg eten en slaap enzo)
Met dit Rippetoe schema (en genoeg eten en slapen) moet het niet moeilijk te halen zijn
Ik heb mijn schema in een Ecxel bestand gezet, misschien ook handig voor andere mensen, dus hier te downloaden: [Link niet meer beschikbaar]
(S=serie, H=herhalingen, G=gewicht)
Gisteren (20 feb.) heb ik mijn eerste dag van het schema getraind:
Squats
60 * 8
60 * 8
70 * 5
Ging goed, maar opletten op techniek, 80 kg next
Bench press
60 * 8
60 * 8
180 * 8 (machine)
210 * 6 (machine)
Laatste 2 sets op machine vanwege geen spotter. Ging goed, 70kg next
Deadlifts
60 * 8
90 * 5
Ging goed, 100 kg next
Chest dips
BW * 8
BW * 8
BW * 7
Laatste rep lukte niet meer
Zoals je ziet heb ik me nog niet echt aan het 5 reps gebeuren gehouden, alleen de laatste set steeds.
Squats deed ik de 1e set fout (nog weinig ervaring met full-squats, daarom ook laag gewicht) maar de 2e set had ik het beter door. Ik voel nu wel mijn onderrug wat, hopelijk is dat alleen normale spierpijn.
Ik heb alles ook op stuk minder gewicht dan ik 5x max kan, daarom ga ik volgende keer flink zwaarder (alles +10kg). Of is dit een te grote stap?
Ook heb ik na deze oefeningen nog wat setjes biceps gedaan, kon het niet laten (ook omdat ik maar 2x train deze week)
Vrijdag is de volgende training, eens kijken hoe het dan gaat...

Geen fijne training dus en niet de moeite waard alle sets hier neer te pennen.