XXL Nutrition

Da Noize's rippetoe log (incl. Excel bestand)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dinsdag best wel erg mijn schouder verdoet, waarschijnlijk door die dips. Ik heb nu een constante pijn in schouder, ook nu ik gewoon op werk zit. Dat is echt ernstig en ik ga daarom mijn schema aanpassen om schouder te laten herstellen. Ten eerste helemaal geen dips en military presses meer. In de plaats daarvan doe ik cable arm extensions en side raises tot 90 graden. Ik heb wat zitten zoeken op internet en waarschijnlijk heb ik een ontstoken schouderpees :(

Eerst houd ik een weekje complete rust, daarna ga ik de eerste 3 oefeningen van [Link niet meer beschikbaar] elke dag doen, als ik merk dat de pijn minder wordt ook de 4e, en als ik begin te herstellen ook de 5e tot 7e oefening.

Ook heb ik een half jaar geleden oefening gekregen van een physiotherapist, die ik veel te weinig heb gedaan en toch maar veel ga doen. Een soort schouder oprekken, een kracht oefening voor rotatie schouder, en ook achterkant schouder moest ik veel trainen.

Best wel klote dit want ik wil eigenlijk veel MP's doen, om mooie brede schouder te ontwikkelen, maar dat moet dan maar wachten...

Heee het kan van alles zijn hoor. Anders moet je ff langs een fysio gaan (ben er zelf ook een in opleiding). Die kan ws wel een diagnose stellen en je adviseren over wat wel en niet te doen. Of, gewoon rust nemen en kijken hoe het verloopt, meeste klachten gaan vanzelf over met de juiste rust ! Jammer dat je nu ff niet kan dippen. Vind het altijd lekker om te doen :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja vind ik ook

Maar als het al zo erg is dat ik pijn krijg bij het pakken van een kopje uit de kast, dan is er iets goed fout!
Ik loop er al veel te lang mee, hoe langer ik het heb hoe moeilijker het weg gaat. Dus voorlopig is elke oefening die een gewicht boven mijn hooft tilt, not done! (En dips vreemdgenoeg ook, is andere beweging maar blijkbaar toch niet goed)

Ja het ligt er natuurlijk aan welke spier/pees het is maar als je dips gaat doen (en vele andere oefeningen), zal natuurlijk je hele schoudergordel flink aanspannen.

Eeej man,

K*t van je schouder! Zou gewoon ff langs de sportfysio gaan, ff kijken wat die ervan zeggen...

En over dat je binnekort een probleem heb met verhogen in gewichten omdat je niet kleiner kan verzwaren dan 2,5 kilo. Wat je in dat geval kan doen is elke week 1 setje verzwaren en de rest niet.. dan de week erna het 2e setje verzwaren.. week daarna 3e setje verzwaren...

Succes verder!

Terug
Naar boven