MuscleMeat

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

Bezoekers in dit topic

Soms zit het wat tegen, de volgende morgen is een nieuwe dag en nieuw kans
Zo is het!

Vandaag uiteindelijk wel een lekkere dag gehad. In de ochtend ziek geworden van iets wat ik gegeten had.. of de eieren of de melk.. allebei in ieder geval maar weggegooid en verse gehaald vandaag.

De ochtendtraining is wat later geworden, maar ging alweer een stuk beter dan de vorige week!

Een klein beetje progressie hier en daar in reps en ook ietsjes in gewicht, ik was er allemaal wel
Tevreden over en ben blij dat ik mezelf kon pushen ondanks dat ik me in de ochtend niet super voelde. Het is bij wat vaker naar de toiletgaan en wat krampjes gebleven, niks heftigs.

Enige waar ik me zorgen over maakte is dat ik denk dat mijn voeding niet goed verteerd is vandaag, want het ging erg snel door mijn lichaam heen. 😅
Maar goed, trekt vast wel weer recht.

Ergens moet er ook cardio in mijn week, en die ga ik echt in de traindagen erin stoppen zodat ik op rustdagen echt een volle dag rust kan pakken.
Vandaag in de avond dus een kickbokslesje gepakt. Voelt goed, zeker om te weten dat ik morgen écht even kan ontspannen en herstellen😊

Tussentijdse fotos van mijn lichaam is ook al
Wat progressie te zien! 😎 blij mee, en zet me zeker aan om door te gaan! Gewicht blijft bijna hetzelfde, maar goed wel wat centimeters van mijn buik af!

Ik ga voldaan naar bed 😊🍀🍀

Vandaag was de dag aangebroken waar ik voor vreesde;
Een blessure 😠

Het begon als een lekkere training, goed uitgerust, voelde me sterk, gemotiveerd, er was progressie etc.
Maar toen tijdens de shoulder press, toen ik de laatste reps eruit perste voelde ik iets knappen in mijn trapezius, gelijk flinke pijn, dus de gewichten naast me laten vallen.

Ik voelde al dat ik mijn rug steeds meer in de strijd gooide door hol/krom te trekken bij die laatste reps.. vermoed dat het daar fout ging. Terwijl ik dacht dat ik net zo lekker ging. 🤦🏽‍♂️

De reden dat de angst erin sloeg, was dat ik bang was te horen dat ik niet meer kon trainen en dat ik dan straks helemaal mijn motivatie verlies, of dat het moeilijk word om weer ergens opnieuw te moeten beginnen.

Dus mijn taak en uitdaging nu is; bedenken hoe ik hiermee omga zonder motivatie te verliezen, en deze overdenking zal de komende dagen een dagelijkse taak moeten worden denk ik.

En dat begint hier door mijn gedachten hierover op mijn log te schrijven.

Volgens de dokter zal de pijn morgen en overmorgen iets erger worden en adviseert om de komende week sowieso geen krachttraining te doen.

Het zou een kleine scheur zijn, die veel pijn doet, maar ik kan alles wel nog bewegen, met redelijk draagbare pijn. Massage en warmte zou de doorbloeding kunnen verbeteren, maar herstellen gaat uiteindelijk met rust.

Ik ben dus eigenlijk van plan om sowieso op de traindagen naar de gym te gaan en in ieder geval iéts te doen om niet uit mijn routine te komen.
Sowieso cardio,
maar ik hoop ook met lager gewicht de spiergroepen te kunnen trainen die geen last hebben van de traps, en waar mogelijk heel licht de spieren te trainen die wel last hebben. Ookal is het maar om de bezigheid van de beweging, ik wil niet lui worden, en het verleden heeft laten zien dat ik daar wel vatbaar voor ben! 🙄

Maar goed, ik zie wel waarom het belangrijk is dat ik nu goed aanvoel wat wel en niet kan, ik wil het herstel niet vertragen.

Tips, hoe hiermee om te gaan, zijn welkom! 🫶🏽

Laatst bewerkt:
In de afgelopen week had ik een beetje struggles met mijn motivatie 🙃 maar ik ben mijn vertrouwen nog niet verloren.

Na een dagje rugpijn een dagje stilgezeten en veel stijfheid gehad. De dag erna weer rustig gaan sporten en dat hielp enorm, beweging is duidelijker beter! En het viel achteraf allemaal heel erg mee. 😅

Maar goed ik heb lessen geleerd; ik ga geen risico lopen op een blessure, dus ik besteed aandacht aan techniek/form.
Mijn doelen weer even langsgelopen, en even teruggedacht aan de levenstijl waar ik uit kom wil ik mijn nieuwe levenstijl niet kwijt! 😁👍🏽

Geen trainingsdag gemist, alleen wat weinig cardio, dus deze week plan ik beter in.
Eten gaat top, ik heb niks te klagen op het moment 🍀🍀

Maar goed ik heb lessen geleerd; ik ga geen risico lopen op een blessure, dus ik besteed aandacht aan techniek/form.
Mijn doelen weer even langsgelopen, en even teruggedacht aan de levenstijl waar ik uit kom wil ik mijn nieuwe levenstijl niet kwijt! 😁👍🏽
Goede reminder! Je bent hartstikke goed bezig en progressie gaat nooit in een rechte lijn.
De dalletjes waar we soms in terecht komen zijn vervelend, maar vrijwel altijd te fixen. En elk dal is weer een nieuw leermoment waar we uiteindeljk beter en sterker van worden.

Consistentie, hard werken, en goede techniek is de weg voorwaarts! Let's go! :flexbiceps:

Goede reminder! Je bent hartstikke goed bezig en progressie gaat nooit in een rechte lijn.
De dalletjes waar we soms in terecht komen zijn vervelend, maar vrijwel altijd te fixen. En elk dal is weer een nieuw leermoment waar we uiteindeljk beter en sterker van worden.

Consistentie, hard werken, en goede techniek is de weg voorwaarts! Let's go! :flexbiceps:
Gaat helemaal goekomen 😁👍🏽

Vandaag ga ik gelukkig wel weer lekker de dag in, na een beetje stroef wakker worden, vóór de upperbody training.
Ik was vergeten mijn wekker te zetten en schrok wakker om 6 uur, klein beetje chagreinig.
Dus met mijn ogen half dicht ben ik op de wcpot gaan zitten voor wat contemplatie.

De gekregen inzichten en verlichte darminhoud hebben me gelukkig goed kunnen motiveren:
Chagreinig zijn omdat ik me een half uurtje verslapen heb is een beetje achterlijk… in mijn vorige leven moest ik de wekker zetten om om 14:00 te gaan werken met een kater.
Dus uit mezelf wakker worden om 6 uur, om te trainen is helemaal oke.
Fijn om te zien dat mijn automatische piloot ingesteld is op een nieuwe levensstijl.✌🏽

De darminhoud was van een volume waar ik ook wel blij werd, want dit ging zeker verschil maken straks op de weegschaal, en blij dat ik deze niet hoef mee te tillen in mijn training straks. 🙃

Kijkend in mijn boekje zag ik wat voor rommeltje het geworden is met loggen, door de afgelopen week waarin ik rugpijn had en oefeningen aangepast had.
Dus ik heb niet teruggekeken naar afgelopen week, maar de week daarvoor, om mijn gewicht en reps op te baseren voor vandaag. (Wat fijn was, omdat het niet verrassend was dat ik progressie kon noteren 🙃)

de lessen zijn dus geweest dat ik sommige oefeningen gewoon te zwaar pakte waardoor ik ze niet goed uitvoer, dus hier en daar een stapje terug gedaan met de intentie om wél elke training progressie te blijven maken.
Wanneer ik het te makkelijk had, heb ik een hoger gewicht gepakt, wanneer ik merk dat ik de beweging niet goed kon maken, beweging te snel maak of ging smokkelen, pak ik iets lichter.
Balans vinden in dingen blijft altijd lastig in veel dingen vind ik, dus het is nog eventjes zoeken maar ik zit zeker op de goede weg.
IMG_0671.jpeg

image.jpg

Ik ben in ieder geval tevreden over vandaag, borst goed gevoeld,
lats ook (die vond ik erg belangrijk) ik doe nu nog diverging lat pulldown machine omdat ik niet zo’n lekker gevoel had bij de normale lat pulldown. Maar nu wil ik me er eigenlijk wel aan wagen omdat ik me een beetje een quitter erdoor voel 😅
Dus dit ga ik overleggen met mijn coach.
Biceps/triceps voel ik altijd wel goed gelukkig.
De mouwen van mijn Sportshirtjes beginnen steeds nauwer aan te sluiten op mijn armen 💪🏽😇

maar goed, ik wil nog niet te veel naast mijn schoenen lopen, want de cardio mag ook nog steeds wel wat aandacht krijgen.

Het plan met cardio deze week was (in overleg met mijn coach KevvL) in ieder geval 60 min kickboksen, en daarnaast zeker nog 2 uren iets anders te gaan doen:
Dinsdag ben ik een 60 min gaan wandelen.
woensdag 60 min kickboksen.
Vrijdag, vandaag, ga ik in de avond naar een ecstatic dance, 120 min dansen en gek doen, ook prima cardio. 😁
Zondag 13 km heen en terug fietsen naar een verjaardag.

Hiernaast fiets ik naar al mijn afspraken en zit mijn stappenteller vaak wel rond de 10.000, maar volgens mij worden korte fietstochtjes ook weleens meegepakt hierin.

Mijn gewicht en buikomvang blijft vrijwel gelijk nu, dus de coach had het al over verlagen van kcal de volgende week. Lijkt me goed plan met wel een uitdaging.

Maar voor nu wil ik de aandacht zeker blijven geven aan de cardio.

Het advies van de coach was ook om de pussy-pads bij het squatten te ditchen… 😅 genoteerd!
Verder begin ik ook een lichte mutatie te zien op mijn handpalmen waardoor ik me steeds meer ga ‘voelen’ als een echte bodybuilder.. 🙄
IMG_0672.jpeg

Dat was het voor vandaag, heel fijn weekend gewenst!🍀🍀🍀😁

Hahah dit is de beste update die ik in tijden heb gelezen! :roflol:
lats ook (die vond ik erg belangrijk) ik doe nu nog diverging lat pulldown machine omdat ik niet zo’n lekker gevoel had bij de normale lat pulldown.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Als je je lats beter voelt werken bij die pulldown machine dan bij een lat pulldown én je deze ook leuker vindt om te doen, lekker doen. Uiteindelijk is het dezelfde beweging dus zoveel verschil maakt dat echt niet.
Mijn gewicht en buikomvang blijft vrijwel gelijk nu, dus de coach had het al over verlagen van kcal de volgende week. Lijkt me goed plan met wel een uitdaging.
Niet teveel op de feiten vooruit lopen, maar lekker op je volgende training focussen. 1 stap tegelijk..
Je gemiddelde (dag)gewicht is tot nu toe met 0.4% gedaald t.o.v. vorige week, dat is top en precies in de range waar ik het graag zou willen zien. En mocht het toch nodig zijn om calorieën te gaan verlagen, dan gaan we goed kijken naar voedingskeuzes. Op je huidige kcal, of zelfs als je zou verlagen, is het echt niet nodig om zoveel honger te hebben dat je er last van hebt.

Gaat helemaal goedkomen, ik heb er vertrouwen in! 😁

Gisteravond écht een superleuke avond gehad bij een ecstatic dance, dit vond ik wel de moeite om ook hier even te delen.

Voordat het feest begon was er zo’n kerel die voor een goed doel 1000 push ups per dag doet en hij nodigde mensen uit om met hem mee te doen.

dus ik was daar (mooie kleine toevoeging aan mijn upperbody dag gister 😁) en ik dacht eerst, ik zal blij zijn als ik de 50 push ups haal.. toen bleek dat hij sets van 10 push ups deed met 45-60 seconden rust er tussen, dus dat maakte de mogelijkheden al wat ruimer!

Ik heb de 360 push ups gehaald, en de laatste tiental waren al geen volle meer, maar ik was nog steeds verbaasd dat ik zo ver ben gekomen! De dj deed ook mee en had de 500 gehaald.

En daarna begon de dans! Superleuke avond gehad, 2 uren gedanst, skinny dippen tussendoor en allemaal leuke mensen ontmoet. Volledig alcohol en drugsvrije avondje feesten gehad aan het water in Amsterdam!
Dikke aanrader voor wie van een feestje houd met trippy muziek! 😁👍🏽

Insta edit-filmpje van de pushup man van gister (waar ik veel buiten beeld ben gebleven maar wel in flitsjes te zien ben in het filmpje 🙃):

Gisteravond écht een superleuke avond gehad bij een ecstatic dance, dit vond ik wel de moeite om ook hier even te delen.

Voordat het feest begon was er zo’n kerel die voor een goed doel 1000 push ups per dag doet en hij nodigde mensen uit om met hem mee te doen.

dus ik was daar (mooie kleine toevoeging aan mijn upperbody dag gister 😁) en ik dacht eerst, ik zal blij zijn als ik de 50 push ups haal.. toen bleek dat hij sets van 10 push ups deed met 45-60 seconden rust er tussen, dus dat maakte de mogelijkheden al wat ruimer!

Ik heb de 360 push ups gehaald, en de laatste tiental waren al geen volle meer, maar ik was nog steeds verbaasd dat ik zo ver ben gekomen! De dj deed ook mee en had de 500 gehaald.

En daarna begon de dans! Superleuke avond gehad, 2 uren gedanst, skinny dippen tussendoor en allemaal leuke mensen ontmoet. Volledig alcohol en drugsvrije avondje feesten gehad aan het water in Amsterdam!
Dikke aanrader voor wie van een feestje houd met trippy muziek! 😁👍🏽

Insta edit-filmpje van de pushup man van gister (waar ik veel buiten beeld ben gebleven maar wel in flitsjes te zien ben in het filmpje 🙃):
Je schriftje gaf voor mij de doorslag wie je bent!
Wie schrijft, die blijft 👌

IMG_4644.jpeg

Je schriftje gaf voor mij de doorslag wie je bent!
Wie schrijft, die blijft 👌

IMG_4644.jpeg
Haha jammer maar dat ben ik niet.. 😆 dat is de pushup man, die onze pushups bijhield! Maar hij gebruikt wel hetzelfde schriftje als mij idd 😆

Je ziet me echt maar in wat flitsjes, ik ben de enige kale bruine meneer in het filmpje 😉

Vanochtend werd ik wakker en voelde mijn benen moe, spierpijn in borst, triceps, lats en hier was ik erg blij mee allemaal!
Dit zag ik al wel aankomen na een intensieve vrijdag, dus ik was van plan te kijken later op de dag lowerbody te doen, of zondagochtend maar ik ben nu blij dat ik het toch vandaag gedaan heb.

Na wat op de bank liggen kreeg ik trek in een frikandel.. wat ik eigenlijk nooit echt heb, ik heb alleen gister iemand er een zien eten, en toen was ik ineens hier, beetje raar.
Maargoed, daarna gelijk schuldgevoel, en frikandellen zijn eigenlijk toch helemaal niet zo lekker, maar ik heb hem in mijn eetschema gewerkt, aanpassingen gemaakt om schade te beperken en ben gelijk gaan trainen.

Blijkbaar had ik een frikandel nodig om me te zetten tot trainen, maar er was nog een voordeel; ik heb rustig aan gedaan waardoor ik alle oefeningen erg langzaam gedaan heb en alles erg goed kon voelen.
Dit ga ik meenemen de komende dagen.

Ook dat ik mijn lats vandaag beter voel dan anders is denk ik vooral gekomen omdat ik ze echt superlangzaam getraind heb met aanspannen/ vasthouden op de verste punt, die gaat ook mee als notitie.

Voor morgen vind ik belangrijk om aan mijn eetschema te houden en cardio te doen, maar de planning zit nu wel goed, dus niet al te veel zorgen. 😇

Vanochtend werd ik wakker en voelde mijn benen moe, spierpijn in borst, triceps, lats en hier was ik erg blij mee allemaal!
Dit zag ik al wel aankomen na een intensieve vrijdag, dus ik was van plan te kijken later op de dag lowerbody te doen, of zondagochtend maar ik ben nu blij dat ik het toch vandaag gedaan heb.

Na wat op de bank liggen kreeg ik trek in een frikandel.. wat ik eigenlijk nooit echt heb, ik heb alleen gister iemand er een zien eten, en toen was ik ineens hier, beetje raar.
Maargoed, daarna gelijk schuldgevoel, en frikandellen zijn eigenlijk toch helemaal niet zo lekker, maar ik heb hem in mijn eetschema gewerkt, aanpassingen gemaakt om schade te beperken en ben gelijk gaan trainen.

Blijkbaar had ik een frikandel nodig om me te zetten tot trainen, maar er was nog een voordeel; ik heb rustig aan gedaan waardoor ik alle oefeningen erg langzaam gedaan heb en alles erg goed kon voelen.
Dit ga ik meenemen de komende dagen.

Ook dat ik mijn lats vandaag beter voel dan anders is denk ik vooral gekomen omdat ik ze echt superlangzaam getraind heb met aanspannen/ vasthouden op de verste punt, die gaat ook mee als notitie.

Voor morgen vind ik belangrijk om aan mijn eetschema te houden en cardio te doen, maar de planning zit nu wel goed, dus niet al te veel zorgen. 😇
Niet te druk om maken, gewoon je eetschema weer hervatten. Ik zou hem zelf niet eens compenseren in het schema🤗

Niet te druk om maken, gewoon je eetschema weer hervatten. Ik zou hem zelf niet eens compenseren in het schema🤗
Haha thanks, maar Ik maak me ook niet écht druk..
intenties zijn sterk en cravings vliegen niet de pan uit gelukkig.
de volledige waarheid is dat ik het steeds belangrijker ga vinden om mijn vet te verliezen 😅
Want als ik mijn borstspieren aanspan zit er zo’n deukje net boven mijn tepel van waar de spier zich scheid van mijn vet richting de tepel.
In mijn hoofd gaat die frikandel recht naar mijn tepelvet 🙃

Haha thanks, maar Ik maak me ook niet écht druk..
intenties zijn sterk en cravings vliegen niet de pan uit gelukkig.
de volledige waarheid is dat ik het steeds belangrijker ga vinden om mijn vet te verliezen 😅
Want als ik mijn borstspieren aanspan zit er zo’n deukje net boven mijn tepel van waar de spier zich scheid van mijn vet richting de tepel.
In mijn hoofd gaat die frikandel recht naar mijn tepelvet 🙃
Gewoon eetschema blijven volgen, niet zo mekkeren🤪 wen je vanzelf aan op een gegeven moment. Probeer zoveel mogelijk te preppen als dat kan🤗

Vind het juist sterk om wel te compenseren. Maakt je bewust van je keuzes en zorgt ervoor dat je uiteindelijk veel flexibeler kunt diëten. Met deze mindset is het ook geen ramp als je, bijvoorbeeld, op het vliegveld geen perfecte meal kunt krijgen toch je dagelijkse macro's kan halen. Of als je een keer een maaltijd mist door een drukke werkdag. Nu, in dit geval is het 1 frikandel dus dat is ook weer niet zo extreem, maar het gaat om de mindset.

Zo kun je ook nog eens zonder schuldgevoel een lekkere snack eten. Er is namelijk geen probleem, terwijl als je niet compenseert dit wel een ding in iemands hoofd kan worden als je wel over je kcal doel heen gaat

Vind het juist sterk om wel te compenseren. Maakt je bewust van je keuzes en zorgt ervoor dat je uiteindelijk veel flexibeler kunt diëten. Met deze mindset is het ook geen ramp als je, bijvoorbeeld, op het vliegveld geen perfecte meal kunt krijgen toch je dagelijkse macro's kan halen. Of als je een keer een maaltijd mist door een drukke werkdag. Nu, in dit geval is het 1 frikandel dus dat is ook weer niet zo extreem, maar het gaat om de mindset.

Zo kun je ook nog eens zonder schuldgevoel een lekkere snack eten. Er is namelijk geen probleem, terwijl als je niet compenseert dit wel een ding in iemands hoofd kan worden als je wel over je kcal doel heen gaat
Ja helemaal met je eens maar TS zit niet in een diepe cut of gaat een wedstrijd doen dus als je het gaat compenseren ga je er wel een handje van krijgen het vaker te doen denk je niet? Wel leuk mooi om te zien hoe het hem bezig houd. Het geeft wel een ‘fout’ gevoel🤗🐒🤭

Back
Naar boven