XXL Nutrition

Damn politie

Uhm.. Drugs are bad.. hmmkaj..

je hebt je boeken toch wel terug?

Preciosa krijg je direct terug bij vrijlating...

• Topic Starter Topic Starter
tnx voor de info Oh Oh Iris!

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

je hebt je boeken toch wel terug?

Ja me tas kreeg ik wel terug, maar 1 kant waarmee je optilt is eraf gescheurd tijdens de arrestatie

Twee weken geleden ook aangehouden,
Het was om 2.30 midden in de stad,ik kwam van een vriend waar ik met wat anderen een no-life black ops party had gehouden.
ik draag nooit een muts of handschoenen en die nacht had ik daar spijt van. Ik fietste midden in de stad,rijd er ineens een politieauto naast mij,raampje open: AFSTAPPEN!
eerste wat er door mij heen ging was dat ik de nacht in de cel door moet brengen.
gingen ze mij fouilleren en vragen waar ik wegkwam,wat ik had gedronken,hoeveel ik had gedronken,waarom ik geen handschoenen aanhad,waar ik heen ging.
kon me er nogal moeilijk onderuit lullen,maar toen moest ik blazen en ik was nog nuchter.
de twee agenten werden daarop veel rustiger en maakten er geen probleem van dat ik geen ID-kaart bij me had. ik had twee xbox controllers in mijn fietstas en toen ik die liet zien boden ze hun excuses aan en mocht ik doorfietsen.
er bleek die nacht gevochten te zijn door 2groepen en een paar verdachten waren hem op de fiets gesmeerd. ik fietste er toevallig vlakbij.

get the **** down haha :D prachtig! wel lullig, ga je gewoon boeken kopen mag je de cel in

Een vriend van mij is dat ook overkomen, zat te playstationnen en toen kwamen er 4 agenten aan de deur en 2 via de tuin zn huis binnen. Heel dat huis doorzocht en die vriend van wtf is dit??? Bleek dat er een inbraak was op jansensstraat 10, terwijl dat het huis waar ze binnenvallen jorisstraat 10 was :p

hij kon later slachtofferhulp krijgen en al die onzin

Nope, kan niet. Tenzij ze je onterecht verwondingen hebben aangericht, maar hiervoor moeten ook weer getuigen zijn ;).

Ik heb geen idee, maar wat ik zou doen is uitzoeken hoe het in zijn werk is gegaan. Dan blijkt dus dat die gast heeft gebeld, uitzoeken wat hij ermee te maken heeft en of het ook maar enigszins betrouwbaar was of dat het uit de lucht gegrepen is.
Maar ik ben bang dat het je vooral veel moeite kost, en weinig oplevert.
(ik zou wel zijn naam onthouden.)

Ik heb geen idee, maar wat ik zou doen is uitzoeken hoe het in zijn werk is gegaan. Dan blijkt dus dat die gast heeft gebeld, uitzoeken wat hij ermee te maken heeft en of het ook maar enigszins betrouwbaar was of dat het uit de lucht gegrepen is.

misschien was het wel een surveillant van de politie zelf

opzich heb jij wel "een aannemelijk vermoeden" dat die knakker jou "laster" heeft bezorgd of hoe ze dat ook noemen en tevens "verspilling van politie middelen en tijd"
als blijkt dat hij van geen overval weet, EN dat hij heeft gebeld met de politie, dan gaat dat hem duur komen te staan.

Ik dacht "Oh no, weer een troll topic", en ging natuurlijk gelijk kijken, tot mijn verbazing is er nog geen (!) trolltopic..

Ok, maar dan lijk ik te veel op sherlock holmes.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Ik dacht "Oh no, weer een troll topic", en ging natuurlijk gelijk kijken, tot mijn verbazing is er nog geen (!) trolltopic..

Ik troll nooit my man:rolleyes:

Ik geloof er geen **** van. De politie mag niet zomaar hun pistool gaan trekken, alleen het ter hand nemen van een vuurwapen valt al onder aanwenden van geweld, en dat moeten ze altijd melden en een verdomd goeie reden voor hebben. Jullie waren géén verdomd goeie reden, trust me.

Ik geloof er geen **** van. De politie mag niet zomaar hun pistool gaan trekken, alleen het ter hand nemen van een vuurwapen valt al onder aanwenden van geweld, en dat moeten ze altijd melden en een verdomd goeie reden voor hebben. Jullie waren géén verdomd goeie reden, trust me.

Daarom had ik ook de hele tijd een gezicht als dit:eek::eek: Ik lieg niet en waarom zou ik. Ik wil alleen weten of ik iets kan vergoed krijgen. Mssn helpt het als ik zeg dat ik een buitenlander ben;)

"Zomaar" in de zin van: per ongeluk onschuldige personen arresteren? Als het signalement overeenkomt hebben ze een gegronde reden om dat te doen. De gearresteerde denken dan: Heey, ik wordt zomaar gearresteerd.

Neemt niet weg dat ik ook mijn twijfels heb bij dit verhaal.

Ze kunnen dan wel overeen komen met een signalement, maar wapens mogen dan alleen tijdens een arrestatie getrokken worden als de verdachten bevestigd vuurwapen gevaarlijk zijn. Dit moet dan ook bevestigd worden door middel van "ernstige bezwaren" de één na hoogste gradatie van verdenking. Is dit niet afgegeven, dan gaan de agenten hun subsidiariteitsbeginsel te buiten. De middelen staan niet in verhouding tot het te bereiken doel - er moet voor het minst ingrijpende middel gekozen worden, een dikke overtreding van de ambtsinstructie.

Wellicht waren zij dan ook gesignaleerd als zijnde vuurwapen gevaarlijk.

Die mogelijkheid is er wel, maar ik lees niets uit zijn verhaal over vuurwapen gevaarlijk, maar hij is wél specifiek genoeg om te vertellen dat ze "Hoofdverdachten van gewelddadige overvallen" zijn. Daarnaast kan ik niets vinden over overvallen met vuurwapens in groningen. Daarom heb ik dus grote twijfels bij het verhaal.

Terug
Naar boven