AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Ziet er zo nog steeds goed uit.

Ik zou nu gewoon even je camera gewoon in aperture priority zetten en de rest door de camera laten bepalen.

Ziet er zo nog steeds goed uit.

Ik zou nu gewoon even je camera gewoon in aperture priority zetten en de rest door de camera laten bepalen.
Ik heb het ook in aperture priority idd. Maar was gewoon vergeten om die aan te passen toen ik weer het water in ging voor portretten. Zat te klooien met autofocus modes en punten. M'n canon had een handige knop om gelijk een punt te kiezen, sony is ff zoeken. Buiten dat nog wel erg tevreden over hoe ze er uit zijn gekomen.

Wat zijn de zonsondergangen toch perfect deze week. Leuk monumentje 3 min lopen van huis met een kerkje op de achtergrond:D

Oh ik zie wel dat instagram een klein beetje cropped. Ik mis een stuk aan de boven- en onderkant.

Iemand hier met wat meer ervaring met photoshop? Ik ergerde mij nogal aan de borden achter het monument. Heb het redelijk weg kunnen krijgen met de patch tool, maar het gedeelte dat ik weg haal wordt net iets te licht. Als het heel iets donkerder zou kunnen dan zou het nog nauwelijks opvallen.

Heb lightroom nu wel redelijk onder de knie. Spot removal werkte in dit geval niet zo heel goed. Tijd om met photoshop te oefenen.

airbornetest1.jpg
airbornetest2.jpg

*edit: nvm, is al gelukt! Er was een optie met 'normal' en 'content aware', content aware bleef na het slepen van een kopieergebied gewoon in dezelfde kleur.

airbornemonument test.jpg

Laatst bewerkt:
Als je dan toch bezig bent, dan zou ik die paal boven het monument ook weghalen.

@ThuggishRuggish Het is of een scheve horizon of een scheve monument :p. Aan de kleine lijn rechts van het monument zie je dat die recht staat.

Ik ben al blij dat ik iets kan corrigeren in LR.

Zou mooi zijn als er ooit een e-mount 70-200mm lens komt :p. Maar ik denk dat dat nog wel ff zal duren. De volgende tamron telephoto zal zeker f/2.8 worden. F/4 zou al prima zijn op zich.

Hij is binnen :D! Zal er wel snel een grip achteraan halen, man wat is het irritant met zo'n kleine body en grote lens :o. Wel erg fijn en vooral een hele mooie lens! Foto uit de hand genomen van m'n wijn, dat moet ik niet eens proberen met m'n canon. Het menu is wel 1 grote teringbende, maar dat zal wel snel wennen. Dit weekend de deur uit met m'n gear! Zal dan ook de helios 44-2 hebben denk ik. Die komt waarschijnlijk eind deze week.

Een standaard zoomlens die m'n 50mm prime geheel de grond in boort is wel leuk om te zien. Wat is dit een scherpe lens zeg. Kan de stofdeeltjes op m'n scherpgestelde fles wijn tellen als ik wil. Wel 47mb RAW files :p

Veel plezier er mee! :)

Helaas, de helios 44-2 die ik heb mogen ontvangen is ruk. Krijg morgen een brede adapter binnen, even kijken hoe die het doet. Heb nu een hele smalle. En als dat niet werkt dan maar terugsturen, gelukkig biedt de verkoper ook nog eens gratis retourneren aan.

Een foto genomen op de smallste diafragma, wijd is alleen 1 grote waas. Minimaal en maximaal gefocust, ziet alleen een rondje als die op infinity staat of iets lager.

https://imgur.com/a/pg5lgF5

Visueel gezien ziet de lens er prima uit. Beetje olie op de diafragma maar geen schimmel, enkel wat krasjes op de buitenste lens.

https://imgur.com/a/kJgkl0N

Morgen even aankijken en anders retour en een andere proberen.

Berichtje op reddit gedaan en heb inderdaad de verkeerde adapter. Het blijkt dat de dunne voor de aps-c modellen is, was niet zo heel duidelijk aangegeven.

Laatst bewerkt:
Testschotje gedaan en ik vind het nu al een geweldige lens! God wat is die heerlijk scherp in het midden voor een lens uit de 70s-80s. Manueel focussen is ook erg goed te doen met live view & magnification. EN DE BOKEH!! Wil heel graag naar buiten maar het weer is helaas ruk.. Voor de kenmerkende swirly bokeh moet je veel highlights op de achtergrond en meer afstand tussen achtergrond en voorgrond. Maar ik vind de bokeh van m'n testschot al geweldig.

Beste 40 euro dat ik besteed heb. Dan zit ik hier met een dikke a7ii en tamron 28-75mm f/2.8, geniet ik met m'n goedkope oude vintage lens :D. Heb ook een jupiter 37A besteld, een 135mm f/3.5 lens die ook erg scherp schijnt te zijn, voor 45 euries. Gezien de telelenzen van 100mm+ weinig (goedkope) opties hebben momenteel doe ik het wel met een mooie goedkope vintage zoom.
helios44-2.jpg

Layer stacking nog nooit gedaan. Eerst photoshop aanschaffen deze winter. Maar daar kan je wel leuke dingen mee doen.
Hand voor de zon doen lol hoe simpel:p

Beeldscherm van de pc zien ze er net iets anders uit dan op mijn mobiel. Van de vakantie nog.

IMG_7634.jpg

IMG_7477.jpg

IMG_7547.jpg

IMG_7741.jpg

Gebruik in lightroom voortaan even het knopje om vignetting uit je foto's weg te halen.
De foto's hebben er echt behoorlijk last van. Kwaaltje van goedkopere lenzen.
Wel een fijne vakantie gehad zie ik!

Terug
Naar boven