MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Paar foto's van vandaag in Amsterdam. Focus lock op AF-C had er niet altijd evenveel zin in. Eerste keer dat ik daar mee zat te spelen. Veel foto's waren helaas slecht er uit gekomen. Schoot me pas later binnen dat ik m'n ISO moest verhogen voor een snelle shutter. 1/100-200 was niet al te handig op straat. Laatste foto was 1/4000 met f/4 & ISO 640. Maar goed, ik ben m'n huis uit gegaan om te leren :D. Ik vind de fiets wel mooi gelukt qua compositie en met alleen het rood van de fiets & het roest zichtbaar.

De twee heren aan het kanaal vond ik ook een leuke. Wilde graag meer foto's van mensen maken, maar de A7ii heeft alles, behalve een silent shutter mode :p. En een a7ii met een flinke zoomlens & grip is ook niet al te discreet.
damsco3.jpg

zwoel.jpg

damscooo.jpg

damsco-2.jpg

Die tweede vind ik wel heel chill, alleen al voor het 'draw-me-like-one-of-your-French-girls' gehalte, haha. Laatste foto vind ik qua perspectief het fijnste, unieke hoek, mooie interactie :) Heb je hiervoor met een DSLR gewerkt of direct naar Sony gegaan?

Goed, kan heel wijs doen maar zal ook maar wat laten zien van m'n laatste publicatie (:

Laatst bewerkt:
Die tweede vind ik wel heel chill, alleen al voor het 'draw-me-like-one-of-your-French-girls' gehalte, haha. Laatste foto vind ik qua perspectief het fijnste, unieke hoek, mooie interactie :) Heb je hiervoor met een DSLR gewerkt of direct naar Sony gegaan?
Ik had kort een eos 2000d. Vond het een erg leuke hobby waardoor ik al snel naar groters ben gegaan :). Was een enorme stap hahah, vooral de dynamic range is heerlijk. Zelfs met de zon fel in m'n lens heb ik het nog best mooi kunnen krijgen.

Leuke vent was het. Die zag het ook wel zitten om mij in de spotlight te zetten en te poseren. Ik kreeg achteraf ook de fakkel om mee te poseren, helaas was hij dan niet goed met foto's maken :p. Ik had een single focus point en back-button AF, kwam helaas geen leuke van mij uit.

Goed, kan heel wijs doen maar zal ook maar wat laten zien van m'n laatste publicatie (:

Bekijk bijlage 464840

Bekijk bijlage 464841
Heel nice! Welke camera gebruik je zelf? Vooral de laatste spreekt mij erg aan met de belichting.

5D3 schiet ik zelf mee, hopelijk binnenkort een 5D4 maar die laat nog even op zich wachten (: Ik heb binnenkort tevens een gratis workshop in Alkmaar in samenwerking met Sigma, mocht je zelf interesse hebben of iemand kennen die net begint. Portretten en natuurlijk licht staan centraal die dag!

5D3 schiet ik zelf mee, hopelijk binnenkort een 5D4 maar die laat nog even op zich wachten (: Ik heb binnenkort tevens een gratis workshop in Alkmaar in samenwerking met Sigma, mocht je zelf interesse hebben of iemand kennen die net begint. Portretten en natuurlijk licht staan centraal die dag!
Ooh nice! Wanneer is dat? Portretten vind ik persoonlijk het leukst, ben alleen nog niet zelfverzekerd genoeg met m'n gear om willekeurige mensen te vragen :p. Als ik iemand op straat aanspreek dan wil ik ook zeker zijn dat die goed wordt. En dat is dus altijd met natuurlijk licht.

20/09 :) Via de website van Zoom kan je er meer info over vinden, staat de workshop als het goed is in de highlights!

Nog niet! Moet nog even afgestemd worden, maar word geen bizar lange, gekke dag denk ik :) Als je je inschrijft krijg je de updates (gok ik, gaat niet direct naar mij) vanzelf! Zou leuk zijn om verschillende mensen aanwezig te hebben

Ondertussen wat dingen aan het editen van vorig weekend, nog geen echte resultaten maar wel wat bts (potverdorie die heide was mooi de afgelopen tijd)

Laatst bewerkt:
Uurtje of twee naar Amersfoort geweest, architectuur interesseert mij vrij weinig. Zag er mooi uit, maar vond het maar saai voor een foto. Wel twee leuke composities kunnen maken :D. Zag een oud winkelwagentje op de stoep staan. Een beetje verplaatsen, spelen met wat hoeken en uiteindelijk toch wat leuks mee kunnen krijgen. Vind de auto rechts van de winkelwagen wat minder, maar goed, ik heb helaas niet controle over alles :p
dbb1.jpg

dbb2.jpg

Nog niet! Moet nog even afgestemd worden, maar word geen bizar lange, gekke dag denk ik :) Als je je inschrijft krijg je de updates (gok ik, gaat niet direct naar mij) vanzelf! Zou leuk zijn om verschillende mensen aanwezig te hebben

Ondertussen wat dingen aan het editen van vorig weekend, nog geen echte resultaten maar wel wat bts (potverdorie die heide was mooi de afgelopen tijd)

Bekijk bijlage 465085
Nice, ben benieuwd hoe ze er uit komen. Ik ben ingeschreven! :)

En voor @IRONic Pumper. Ook leuk, maar ik vind het roest/verkleuring met onverzadigde kleuren toch een mooier verlaten boodschap geven :p
dbb3.jpg

dbb3-01.jpeg

Zoiets, maar je origineel blijft mooier.

Ooh, die b+w ziet er idd beter uit bij die! Zo eentje heeft lightroom niet eens, zou dan zelf met alle instellingen moeten spelen om een soortgelijk iets te krijgen.
Snapseed.
Een zeer gebruiksvriendelijke app, werd me aangeraden door een makker die best wat met fotografie bezig is.

Nog meer vintage vibes :D. 75mm schoot tekort, dus heb m'n jupiter 37A uit de tas gehaald met 135mm. En met zo'n leuke vintage lens en een leuk optreden buiten moet het natuurlijk ook weer onverzadigd zijn met vignetting en extra grain.

1.jpg
dbb2.jpg

dbb3.jpg
insta4.jpg

Jemig, je weet pas hoe erg je achter loopt met editen als je uit februari nog werk open hebt staan.

_MG_1331.jpg

_MG_1393.jpg

_MG_1442.jpg

Koekje voor degene die weet waar ik was (en weer heen ga).

Terug
Naar boven