MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Eigenlijk is het onderwerp niet eens wat een foto interessant maakt, al kan het wel helpen. Maar vooral de manier waarom je er in slaagt om een onderwerp interessant te doen ogen. Dat laatste is imo wat fotografie zo boeiend, maar ook zo moeilijk maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk is het onderwerp niet eens wat een foto interessant maakt, al kan het wel helpen. Maar vooral de manier waarom je er in slaagt om een onderwerp interessant te doen ogen. Dat laatste is imo wat fotografie zo boeiend, maar ook zo moeilijk maakt.

Je moet licht kunnen lezen en dat is inderdaad knap lastig. Daarnaast natuurlijk nog zorgen voor een goede compositie maar die hangt en staat bij goed licht en hoe je dat in beeld brengt.

Kan zelf wel redelijk met mijn ogen de belichting controleren zodat ik op voorhand weet of mijn camera ook de dynamische range van een scene kan pakken maar bij snel veranderend licht blijft het lastig om ook het juiste licht mee te pakken op je onderwerp.

Kan je proberen een foto te maken van nederlanders die de vogels voeren waar ze zoveel last van hebben. Kan je opsturen naar pownews.

IMGP9180.jpg

Speciaal voor Daster, een eend! Wel een loopeend dit keer.

Ga thuis nog eens aan de slag om de kont er bij te plakken, mis nu net een stukje. Volgende week meer eenden in dit theater, komt dat zien, komt dat zien.

Ik kan ook foto's van vogels maken, zelfs als ze kwijlen :D.
[Link niet meer beschikbaar]

Verder is er van alles mis met de foto, maar vond hem wel grappig.

Kwijlende zwaan :roflol:

IMGP9427.jpg

IMGP9511.jpg

Zelfde stukje straat, met enige tussenpoos. Was daar om de City-Pier-City loop te fotograferen maar soms raak je wel eens afgeleid. :D Vond het contrast wel grappig tussen deze 2 foto's.

je een na laaste foto, doet mij meer;)

Jammer dat die twee figuren niet naast elkaar op de foto konden, was een goeie foto geweest, beetje met een boodschap :)

Nice ass... haar stijl daarentegen is minder :D

77248930.jpg

Niet mijn verzameling, wel van iemand die ik ken via een fotografieforum. Bij elkaar is dit dus wel meer dan 20.000 euro waard. Dan valt mijn inmiddels ingekrompen verzameling wel mee.

pff 20000 euro:lick: Waar woont die gast ergens..

IMGP9298.jpg

IMGP9316.jpg

IMGP9320.jpg

IMGP9431.jpg

IMGP9535.jpg

Enkele foto's van de City-Pier-City loop van gisteren.

wat een ecto's :)

haha mooie foto's!

Pentax K20D is K-7 geworden
Sigma 10-20mm is Sigma 70-200mm f2.8 geworden
Pentax K-x is K-r geworden
Tokina 90mm is Vivitar Series 1 105mm f2.8 geworden
FA 28mm wordt Sigma 30mm f1.4
SMC Takumar 85mm f1.8 wordt misschien K 85mm f1.8
Pentax AF 360 flitser is Metz 58 AF-1 geworden
Tamron Adaptall 70-210 f3.5 is Tamron 80-200mm f2.8 geworden

De score van 1 maand :eek: Heb dus ook mijn Paypallimiet bereikt, kan niks meer ontvangen nu. Maar goed ben toch leeg qua voorraad en heb niks meer te verkopen.

Neem toch maar afscheid van beide 85mm's die ik heb, binnen 1 1/2 uur verkocht op het internationale Pentaxforum. De Pentax K-5 komt er aan, de beste APS-camera qua beeldkwaliteit van dit moment.

IMGP9490.jpg

Voor de verandering maar weer eens een eend :D Wel een redelijk schuwe kuifeend die je niet zo makkelijk van dichtbij op de foto kan zetten. Had dan ook een 80-200mm nodig op de uiterste stand met daarbij een 1.7x teleconverter. Voordeel van die teleconverter is dan wel dat deze van een manual focus voor een gedeelte een AF-objectief maakt. Je moet zelf prefocussen maar daarna kan je de TC aan het werk zetten.

Jammer dat vandaag het water onrustig was, zet die kuifeenden nog wel een keer op de foto als het water wat stiller lijkt.

Terug
Naar boven