- Waardering
- 12.367
Ver van je bed show heb je bij mij snel gezien ik geen sociale contacten meer heb. Mijn normen voor normaal en extreem gedrag liggen ook wat standaard deviaties verder dan de meesten dus dat loopt al stuk op hun karakter voordat er ook maar iets religieus/cultureel op toneele komt. Heb ook geen enkele interesse om me met andere culturen te mengen en zeker niet met andere religies in contact te zijn. Heb ik niet nodig om te weten wat juist is. Not an argument.Welke extreme kanten precies, heb je daarvan voorbeelden uit eigen omgeving misschien? Die worden doorgaans niet eens voorgedragen in de moskee en velen hebben geeneens weet daarvan. Ken een paar moslims die er helemaal niet mee bezig zijn en die hebben geen verstoting of erger meegemaakt.
Kan wel even googlen natuurlijk en de ene na het andere papagaaien maar dat is toch vaak abstract en een ver van je bed show. Mist de nuance bovendien. Overigens snap ik nog steeds niet wat bovenstaande te maken heeft met wat ik eerder heb gepost.
Ik dacht aan de acceptatie van meiden die geen hoofddoek willen dragen, buiten de cultuur relaties aangaan, of gezeik tussen mensen die niet genoeg de gewoontes naleven, etc. Nablaten of niet het komt voor en ik dacht in NL en omstreken juist in toenemende mate.
Ik zie niet helemaal hoe een lievere imam de gemene moslims om gaat praten. Wie open staat voor redelijkheid heeft die niet nodig. Wie wel een probleem is gaat er niet naar luisteren.