XXL Nutrition

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke extreme kanten precies, heb je daarvan voorbeelden uit eigen omgeving misschien? Die worden doorgaans niet eens voorgedragen in de moskee en velen hebben geeneens weet daarvan. Ken een paar moslims die er helemaal niet mee bezig zijn en die hebben geen verstoting of erger meegemaakt.
Kan wel even googlen natuurlijk en de ene na het andere papagaaien maar dat is toch vaak abstract en een ver van je bed show. Mist de nuance bovendien. Overigens snap ik nog steeds niet wat bovenstaande te maken heeft met wat ik eerder heb gepost.
Ver van je bed show heb je bij mij snel gezien ik geen sociale contacten meer heb. Mijn normen voor normaal en extreem gedrag liggen ook wat standaard deviaties verder dan de meesten dus dat loopt al stuk op hun karakter voordat er ook maar iets religieus/cultureel op toneele komt. Heb ook geen enkele interesse om me met andere culturen te mengen en zeker niet met andere religies in contact te zijn. Heb ik niet nodig om te weten wat juist is. Not an argument.

Ik dacht aan de acceptatie van meiden die geen hoofddoek willen dragen, buiten de cultuur relaties aangaan, of gezeik tussen mensen die niet genoeg de gewoontes naleven, etc. Nablaten of niet het komt voor en ik dacht in NL en omstreken juist in toenemende mate.

Ik zie niet helemaal hoe een lievere imam de gemene moslims om gaat praten. Wie open staat voor redelijkheid heeft die niet nodig. Wie wel een probleem is gaat er niet naar luisteren.

Word je nooit duizelig? Van in steeds dezelfde rondjes rennen zonder echt nuance. Vermoeiend. Misschien eens onder de mensen begeven, is gezonder en verruimt wellicht de blik op de horizon.

• Like
Waarderingen: 040B
Ik denk dat een groot deel van de problemen (zeker daar lokaal) veroorzaakt wordt door het gemiddelde opleidingsniveau. Veel armoede en weinig uitzicht op een betere toekomst. Mensen hebben maar weinig beschikbare informatie en daardoor een beperkt wereldbeeld. (Net als in Amerika hele groepen hun kijk op de wereld baseren op wat de opiniemakers van Fox ze voorschotelen)

Ik ga er van uit dat als welvaart en opleidingsniveau stijgen er een meer moderne en pragmatische implementatie van de islam kan komen. Net zoals wij ooit de verlichting hebben moeten doormaken om te stoppen met allerlei vreemde gebruiken als heksenvervolging, beeldenstormen, etc.

Ik denk dat een groot deel van de problemen (zeker daar lokaal) veroorzaakt wordt door het gemiddelde opleidingsniveau. Veel armoede en weinig uitzicht op een betere toekomst. Mensen hebben maar weinig beschikbare informatie en daardoor een beperkt wereldbeeld. (Net als in Amerika hele groepen hun kijk op de wereld baseren op wat de opiniemakers van Fox ze voorschotelen)

Ik ga er van uit dat als welvaart en opleidingsniveau stijgen er een meer moderne en pragmatische implementatie van de islam kan komen. Net zoals wij ooit de verlichting hebben moeten doormaken om te stoppen met allerlei vreemde gebruiken als heksenvervolging, beeldenstormen, etc.
Het probleem is dat een groot deel van de islamitische bevolking een zeer laag IQ heeft. En een laag IQ leidt eerder tot agresief gedrag.

Veroordeelde Marokkaanse jongeren hebben bijvoorbeeld een gemiddeld IQ van 80. Dan ben je dus net iets intelligenter dan iemand met Down.

Scholing en subsidies gaan niet helpen. Het enige dat helpt is deze achterlijkheid weren uit je land, maar daar is het nu te laat voor.

Het probleem is dat een groot deel van de islamitische bevolking een zeer laag IQ heeft. En een laag IQ leidt eerder tot agresief gedrag.

Veroordeelde Marokkaanse jongeren hebben bijvoorbeeld een gemiddeld IQ van 80. Dan ben je dus net iets intelligenter dan iemand met Down.

Scholing en subsidies gaan niet helpen. Het enige dat helpt is deze achterlijkheid weren uit je land, maar daar is het nu te laat voor.
Ik denk dat het niet veel verschil zal maken welke bajesklant je gaat testen. Ik verwacht dat de meesten (witteboordencriminalitiet uitgezonderd) een erg laag IQ hebben.

Ik denk dat het niet veel verschil zal maken welke bajesklant je gaat testen. Ik verwacht dat de meesten (witteboordencriminalitiet uitgezonderd) een erg laag IQ hebben.
True. Maar hoeveel % van de Marokkaanse jongeren wordt opgepakt? En hoeveel % van de blanke autochtoonse jongeren?

M.a.w. over het algemeen zijn Marokkanen (en andere Arabieren) laag begaafd. Ook niet zo vreemd natuurlijk door alle inteelt.

Laatst bewerkt:
kan wel kloppen wat je zegt , als je voor een paar duizend cash winst bereid bent te gaan zitten voor een aantal maanden tot een jaar zal je waarschijnlijk niet de potentie hebben om een doctoraal te halen . ff los staand van de moslim discussie gezien

Word je nooit duizelig? Van in steeds dezelfde rondjes rennen zonder echt nuance. Vermoeiend. Misschien eens onder de mensen begeven, is gezonder en verruimt wellicht de blik op de horizon.
Haha nee dank je die mensen kan ik missen als kiespijn. Wou zelfs dat ik nog meer mensen uit mijn leven kon sluiten. Ook niet moslims trouwens. Mis wel enkele goede mensen maar is niet relevant voor dit topic..

Het kennen van lieve moslims (N=? en selectie bias) zegt weinig over maatschappijbrede problemen. Nuance zie ik graag in onderbouwde feiten en data terug. Ik vond je idee over imams wel wat hebben maar ik had het vooral interessant gevonden als je dat standpunt verder kon onderbouwen met oog op mijn bedenkingen.

Bedenkingen die trouwens in essentie voor alle groepen mensen opgaan, alleen in dit geval even op problematiek omtrend moslims in europa gericht zijn.

Er zijn domme moslims maar ook slimme. En wie bewijst dat een domme criminele mocro een moslim is of als zodanig leeft. Hoeveel kindermisbruikers zijn christen. Doorgaans misbruiken de blanken de allerkleinsten onder ons, wellicht ooit gedoopt en daarom te boek als christen maar wie zegt dat ze dat ook echt zijn?

En andersom; tellen goede mensen die beperkt of niet praktiseren nog wel als moslim?

Haha nee dank je die mensen kan ik missen als kiespijn. Wou zelfs dat ik nog meer mensen uit mijn leven kon sluiten. Ook niet moslims trouwens. Mis wel enkele goede mensen maar is niet relevant voor dit topic..

Het kennen van lieve moslims (N=? en selectie bias) zegt weinig over maatschappijbrede problemen. Nuance zie ik graag in onderbouwde feiten en data terug. Ik vond je idee over imams wel wat hebben maar ik had het vooral interessant gevonden als je dat standpunt verder kon onderbouwen met oog op mijn bedenkingen.

Bedenkingen die trouwens in essentie voor alle groepen mensen opgaan, alleen in dit geval even op problematiek omtrend moslims in europa gericht zijn.
Je bent geen domme vent en ik gun je het beste, daarom ook dat ik je meer sociale contacten gun.
De meeste extreme groep zijn niet te redden denk ik met een imam. Die zoeken toch vooral gelijkgestemden. Maar de meerderheid blijkt geen geweld aan te hangen of goed te keuren. Nou mogen er wel meer opstaan om die afkeuring uit te spreken maar dat is een andere discussie.
Hoeveel procent van Europa is moslim, 5% geloof ik? En hoeveel daarvan is echt extreem, geen idee maar qua absolute aantallen zal het meevallen. Al is de meerderheid in dit soort zaken irrelevant.

Maar het is dus niet zo dat elke moslim een of andere extreme gek is die niets positief wilt bijdragen aan de maatschappij. Echter wordt er met grote cijfers wel aan het een en ander voorbij gegaan. Van anderhalf miljard moslims ga je toch geen bekering verwachten, dus dat opperen is een onhaalbaar idee. En waarom zouden ze ook als ze geen geweld prediken of aanhangen.

Er zijn domme moslims maar ook slimme. En wie bewijst dat een domme criminele mocro een moslim is of als zodanig leeft. Hoeveel kindermisbruikers zijn christen. Doorgaans misbruiken de blanken de allerkleinsten onder ons, wellicht ooit gedoopt en daarom te boek als christen maar wie zegt dat ze dat ook echt zijn?
De meesten (vrijwel alle) Mocro's noemen zichzelf moslim en een meerderheid voelt zich niet verbonden met de Nederlandse cultuur, haar normen en haar waardes.

Wie ben ik om te zeggen dat het geen echte moslims zijn omdat ze zich niet helemaal aan de koran houden.

Doorgaans misbruiken de blanken de allerkleinsten onder ons
Dat is afhankelijk van je visie op besnijdenis.

Ik weet niet wie wij dan zijn om dat tegen te spreken, ik weet alleen dat het soms wel heel goed uitkomt om ons eigen gelijk te willen onderbouwen waarbij het ene wel en het andere niet aangenomen wordt. Los hiervan zijn er veel problemen en mogen al die herrieschoppers terug naar het rif.

Het kan mij ook weinig schelen of ze nou wel of niet moslim zijn. Als ze zich niet kunnen gedragen dan mogen ze idd retour afzender.

Ik blijf het bizar vinden dat het eigenlijk nog maar om zo'n klein percentage van de bevolking zou gaan. Moet er dan nog wel rekening mee houden dat het percentage in grote/centrale steden aanzienlijk hoger ligt, maar dan nog.

Ik denk persoonlijk meer dat de meest reële oplossing (dus zonder deus vult/race war) met oog op de groei ligt richting een vrijwillige segregatie. Moet alleen vooral economisch mogelijk worden gemaakt want de meeste/beste banen zijn nou eenmaal in die multiculti randstad/sanctuary cities. Kunnen kiezen voor een woonomgeving en zorg en pensioenstelsel dat geen nutteloze import van andere culturen ondersteunt, daar zou je toch vrij in moeten zijn en wellicht is dat genoeg.

Het kan mij ook weinig schelen of ze nou wel of niet moslim zijn. Als ze zich niet kunnen gedragen dan mogen ze idd retour afzender.
Probleem is echter dat ze in NL geboren zijn en die koning geen paspoort terugneemt, laat staan deze figuren.
Hoe meer we negatieve uitlatingen doen, menselijk en vaak logisch, hoe meer we die groep naar een hoek lijken te bewegen waar we ze niet willen hebben.

Hoe dan verder, geen flauw benul. Maar de aanpak van afgelopen decennia werkt onvoldoende. En al die tijd dacht Wilders ook mee, ook hij heeft niet de antwoorden. Al is dat soms wel verleidelijk om te denken. Het is irritant lastig om niet te generaliseren en de groep ook weer te onderverdelen in subgroepen met elk de eigen nuances.

Wat heeft al dat geschreeuw ons opgeleverd? Lastig omdat we niet een tijd zonder dat geschreeuw ernaast kunnen leggen maar het heeft niet veel opgeleverd. Polarisatie en het meer kunnen benoemen van problemen. Dat dan weer wel.

Laatst bewerkt:
Het zou fijn zijn als we iedereen die zich niet gedraagt het land uit zouden zetten.

Daarom ben ik voor verdere Europese integratie. Uitbesteden van niet productieve voorzieningen zoals gevangenissen, sociale woningbouw, etc naar Roemenië of zo. Ik gok dat je daar voor een appel en een ei mensen op kan sluiten.

Daar liggen de kosten voor alle voorzieningen een stuk lager en kunnen onze beroepswerkelozen heerlijk zonder solliciteren hun bijstand van €250 ontvangen.

De ruimte die ontstaat in de randstad en Brabant kunnen we gebruiken om de bevolking van het oosten van NL (de mensen die wel werken) te huisvesten. Dan kunnen we daar naar hartelust naar olie en gas boren.

Probleem is echter dat ze in NL geboren zijn en die koning geen paspoort terugneemt, laat staan deze figuren.
Hoe meer we negatieve uitlatingen doen, menselijk en vaak logisch, hoe meer we die groep naar een hoek lijken te bewegen waar we ze niet willen hebben.

Hoe dan verder, geen flauw benul. Maar de aanpak van afgelopen decennia werkt onvoldoende. En al die tijd dacht Wilders ook mee, ook hij heeft niet de antwoorden. Al is dat soms wel verleidelijk om te denken. Het is irritant lastig om niet te generaliseren en de groep ook weer te onderverdelen in subgroepen met elk de eigen nuances.

Wat heeft al dat geschreeuw ons opgeleverd? Lastig omdat we niet een tijd zonder dat geschreeuw ernaast kunnen leggen maar het heeft niet veel opgeleverd. Polarisatie en het meer kunnen benoemen van problemen. Dat dan weer wel.

is dit account gehackt door ene Yasser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven