XXL Nutrition

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar kan het trouwens nog wat erger

Subincision (opening the urethra along the inferior surface of the penis for a varying distance between the urinary meatus and the scrotum) was a common practice at puberty initiations among Australian Aborigines and has been recorded as a therapeutic measure among Fijians, Tongans, and Amazonian…

giphy.gif

Weet er niet veel van maar er zijn wel wat studies naar dat dit serieuze trauma veroorzaakt.
Ik schrijf nergens dat het geen trauma kan veroorzaken. Het is tenslotte verminking van een jongen. Enkel dat een ieder die een doop of besnijdenis gelijk stelt met kindermisbruik gelukkig niet de voorzittershamer vast heeft tijdens werk.

Ik schrijf nergens dat het geen trauma kan veroorzaken. Het is tenslotte verminking van een jongen. Enkel dat een ieder die een doop of besnijdenis gelijk stelt met kindermisbruik gelukkig niet de voorzittershamer vast heeft tijdens werk.
Ik denk dat ik het verschil even mis. Bedoel je semantisch of echt een andere rangorde van mishandeling en gevolgen die daar aan zouden moeten zitten?

Is het strafbaar om een kind te laten dopen.
Is het strafbaar om een zoon te laten besnijden.
Is het strafbaar om een kind te misbruiken.

Als je het gelijk stelt is dit de meest eenvoudige wijze om daarmee te beginnen.

Jij vindt ook dat doop gelijk gesteld moet worden aan het penetreren van een klein meisje? Heb jij niet kleine kinderen?

Waar, maar ook weer vreemd.

Pak het lijstje met boete bedragen voor verkeersovertredingen er maar bij. Een gelijk bedrag betekend niet automatisch een gelijke gevaarzetting.

Als je mocht kiezen:
1. Ik laat jouw beide kinderen aankomende week pakken. Lang en bruut. Scheurt vast het een en ander uit op die leeftijd. Wordt wel vergoedt.
Of,
2. Ik neem ze voor een doop in een kerk naar keuze.

Kies even.

Er werd ooit voorspeld dat de doop tot een zondemaatschappij zou leiden. Kan ze geen ongelijk geven.

baptism is a mockery of the purity and morality offered by paideia and philosophy. He questions a baptismal theology of "easily gained purity", which in fact ruins the idea of proper education as the only viable way to moral perfection.
there is a correspondence between their comprehensive understanding of baptism and Julian's view that Christian baptismal theology mirrored the nature of Christianity as a religion of grance that furthered a dangerous irresponsiblity which, in fact, jeopordised the society at large.

Alle 3 de genoemde praktijken dus gelijk vervolgen?

Wat betreft bekeerlingen die vervolgens misdrijven plegen; zijn deze doorgaans niet enkel op zoek naar iets wat ze kunnen misbruiken zodat ze daarin geen verantwoordelijkheid hoeven nemen en om woede te botvieren? Dat het bij deze lieden dikwijls al misgegaan is voordat ze bekeerlingen werden. Je ziet het bij jeugdigen die overal buiten de boot zijn gevallen en nergens bij horen. Groot deel van de identiteit bestaat uit een sukkel te zijn. Die lijken zich bij gebrek aan verder perspectief te willen wreken en zodanig te manifesteren opdat ze wel ergens bijhoren en door andere idioten als martelaar gezien kunnen worden. Een soort broederschap daar kunnen vinden die ze elders ontberen.
‘Geradicaliseerden zijn ideologisch meestal wat oppervlakkig. Je hebt psychologen nodig of misschien zelfs psychiaters om uit te leggen waarom iemand over the edge gaat. Dat heeft meer met persoonlijkheidsstructuren te maken, de ideologie is secundair. Vijftig jaar geleden had zo’n geradicaliseerd persoon een Che Guevara-shirt aan, of eentje van Mao. Mensen die ontevreden zijn en die een radicale oplossing voorstaan, die gaan ideologisch toch vaak voor de smaak van de maand, voor iets dat rebels overkomt – er is iets anders dat dat triggert.’

Veruit de meeste moslims daarentegen menen dat de Koran het letterlijke, onfeilbare woord van Allah is. En de imam heeft daarin mijns inziens eem sleutelrol in. Islam is wat het is, maar moslims kunnen gematigd zijn. Velen weten ook weinig van al die barbaarse teksten.
‘Je kunt in je religieuze beleving traditioneel zijn en er reactionaire maar ook progressieve politieke ideeën op nahouden. Dat sluit elkaar niet uit. Maar als je klakkeloos traditionele moslims als ‘fundamentalistisch’ bestempeld omdat ze ‘de Koran boven de grondwet stellen’, dan is dat wel een beetje met grote stappen snel thuis. Als vrome moslim moet je dat bijna wel zeggen. Maar dat betekent nog lang niet dat je daarmee automatisch een islamitische staat wil.’
Ik denk dat een mogelijke oplossing naar een vreedzamer samenleven met Europese moslims in de opleiding van de imam ligt. Die goed weet voor te dragen en alle kennis bezit van de Arabische koran, Hadith en Soenna. Tegelijkertijd dit weet te vertalen naar de huidige tijd. De gemiddelde imam heeft veel macht en daarmee verantwoordelijkheid.
Wie zijn nu die progressieve moslimdenkers uit de moderne tijd? Ze komen daarnaast van de – seculiere – universiteiten. De reden? ‘Deze ideeën zijn nogal sophisticated, je moet wel een bepaalde intellectuele ontwikkeling hebben om dat allemaal te kunnen verteren.’ Ook volgden ze vaak (een deel van) hun studie in het de westerse wereld, waardoor ze werden blootgesteld aan een wereld die progressiever was dan de hunne.

Als je mocht kiezen:
1. Ik laat jouw beide kinderen aankomende week pakken. Lang en bruut. Scheurt vast het een en ander uit op die leeftijd. Wordt wel vergoedt.
Of,

Kies even.

Dopen ok, maar dat is vaak wel het begin van jarenlange indoctrinatie. Er is ook gesproken over besnijdenis en ik kan maar niet geloven dat dat gewoon maar mag terwijl je honden niet mag couperen.

Dopen ok, maar dat is vaak wel het begin van jarenlange indoctrinatie. Er is ook gesproken over besnijdenis en ik kan maar niet geloven dat dat gewoon maar mag terwijl je honden niet mag couperen.
allebei niet , hypothetisch zegt niks. weliswaar interessante stelling van dhr Roetje

Als je mocht kiezen:
Of,

Kies even.
je krijgt me wel aan het lachen dat mag gezegd worden .

Lekkere instelling, ik had wel verwacht dat jullie altijd bij de pinken waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven