MuscleMeat

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
. En ik ken zelf moslima's die getrouwd zijn met niet moslims

is in Nederland een zeldzaamheid .minder dan 1%(zie de officiële cijfers van het CBS) ,een autochtoon (NL) met een Moslima (1e huwelijk van haar )(Marokkaans ,Turks ,Iraaks)

dus of zijn ze in België een stuk verder of je overdrijft dit sterk,ik bemerk toch al een overdreven positief beeld van Moslims bij veel van je posts aangaande dit onderwerp,

zelfs een Turkse die met een Marokkaan durft te trouwen kan direct naar een blijf van mijn lijf huis ,(voor boze vader of broer)laat staan een die met een n*ger durft thuis te komen,dan hangt de hele

familie zich op vanwege het eer verlies in de gemeenschap :roflol:

ik heb het al eens eerder aangegeven ,in multiculturele kringen heerst er pas echt rabiaat racisme onderling alleen is dit blijkbaar nog een groot taboe ....

...

Laatst bewerkt:
is in Nederland een zeldzaamheid (zie de officiële cijfers van het CBS) ,een autochtoon (NL) met een Moslima (1e huwelijk van haar )(Marokkaans ,Turks ,Iraaks)

dus of zijn ze in België een stuk verder of je overdrijft dit sterk

zelfs een Turkse die met een Marokkaan durft te trouwen kan direct naar een blijf van mijn lijf huis ,(voor vader of broer)l aat een die met een n*ger durft thuis te komen
Het is meer uitzondering dan regel maar het bestaat. Mijn vrouw komt ook uit een moslimfamilie die weliswaar in het buitenland woont en mijn vrouw is een sexy geklede vrouw die ook graag een cocktail lust en met een open décolleté rondloopt zoals de sexy westerse vrouw. Ik ben niet gelovig en dat gaat zeer goed. Mijn vrouw is niet praktiserend maar ze komt wel uit een familie waar iedereen praktiserend is. Er zijn dus wel degelijk moslims die zich aanpassen aan onze levensstijl wanneer ze hier komen.

Het is meer uitzondering dan regel maar het bestaat. Mijn vrouw komt ook uit een moslimfamilie die weliswaar in het buitenland woont en mijn vrouw is een sexy geklede vrouw die ook graag een cocktail lust en met een open décolleté rondloopt zoals de sexy westerse vrouw. Ik ben niet gelovig en dat gaat zeer goed. Mijn vrouw is niet praktiserend maar ze komt wel uit een familie waar iedereen praktiserend is. Er zijn dus wel degelijk moslims die zich aanpassen aan onze levensstijl wanneer ze hier komen.

dan komt ze uit een zeer ruimdenkende,intelligente en moderne familie ,graag meer van dit soort mensen ,dat zal de heersende (en vaak terechte ) aversie tegen Moslims zienderogen doen afnemen

Voldoende moslima’s die met een hoofddoek op meer ‘slutty’ gekleed zijn dan autochtonen. Iedereen zal binnen zijn grenzen de extremen opzoeken. Er gaat een hoop goed met de moslims in Nederland, maar ook wel een hoop fout.

Ik kan mij toch altijd wel verbazen als ik zo rond loop in Amsterdam dat de interactie die ik zelf heb met Marokkanen en moslims in het algemeen allemaal erg positief is. Spreken goed Nederlands, vriendelijk. Serieus geen issues. Vroeger toen ik jonger was, was dat wel anders. Toen had ik meer interactie met de kut Marokkaan; jonge jongens op straat. Dat type ‘wat kijk je nou’. Misschien is de Amsterdamse allochtoon anders dan de Helmondse. Misschien ben ik gewoon ouder en minder het mikpunt van kut jochies. Maar ik merk dat ik laatste jaren toch wel echt een minder negatief beeld begin te krijgen over integratie.

Het is dat je via internet continu dood gegooid wordt met mediaberichten over wat er allemaal mis gaat. Maar tegelijkertijd begint dat steeds minder overeen te komen met mijn ervaring en ik ga me dan ook steeds meer irriteren aan de ‘broken record’ van ‘extreem rechts’.

Ik zal de problemen nooit ontkennen en ben nog steeds groot voorstander van gesloten grenzen. Maar voor de mensen die er nu zijn vind ik een streng maar rechtvaardige aanpak zeker de beste. Dan denk ik dat het zomaar nog best wel een goed zou moeten kunnen komen met de moslims.

Dat wil niet zeggen dat ik minder geirriteerd raak door misbruik van sociale voorzieningen etc. Maar voor mij is de blanke zelfhatende linkschmens een grotere bron van irritatie dan de allochtoon die deze zo per see denkt te moeten beschermen.

as we speak :roflol: , heb ik ook (Helmondse) Marokkaanse mensen op bezoek ,niets mis mee ,heel gezellig hoor ,maar het straatbeeld in Helmond word wel grotendeels bepaald

door "wat kijk jij nou" en "schijt aan alle KK kazen" types ,zelfs in de gym is er weinig tot geen interactie ,wel veel tussen andere bevolkingsgroepen (Nederlanders,Oostblokkers en Surinamers onderling)

maar de Moslims zijn toch vrij gesloten en blijven in hun eigen groep hangen ,zeer jammer ,ook bij het afhalen

van mijn kinderen op de basisschool (90% allochtoon :eek:) valt het mij op dat er geen "gemengde "groepen staan op het schoolplein,kazen bij de kazen en hoofddoeken bij de hoofddoeken :o

Misschien is de Amsterdamse allochtoon anders dan de Helmondse

yep,hier heerst er meer sociale controle onderling ,families kennen elkaar allemaal ,is ook logisch want het is zo'n kleine gemeenschap t.o.v Amsterdam,

een "zwart schaap " valt hier nu eenmaal wat sneller op

Laatst bewerkt:
Die teksten blijven altijd multi-interpretabel, zeker als de context er niet expliciet bij vermeld staat.
Inderdaad. Zo zijn er in de Koran verzen die oproepen tot het aanvallen van de "ongelovige". Maar wie de Koran goed kent, en de geschiedenis en oorsprong van de verzen weet waar deze verzen op slaan. De verzen werden uitgesproken op het moment dat de moslims in het begin gevulcht waren uit Mekka. De Mekkanen volgenden hen echter en trachtte hen uit te roeien omdat ze de moslims opriepen tot het volgen van 1 god. Als iedereen dat zou volgen, dan zou de heersende stam in Mekka, de Kuraish, geen geld meer kunnen winnen uit de polytheistische perlgrims. Meerdere malen werden de moslims in Medina aangevallen. Echter waren er ook stammen rondom hen met wie ze handel begonnen drijven en vredesakkoorden hadden. Echter vielen de Mekkanen hen steeds opnieuw aan. Na de derde keer, toen Mohamed tegenwind begon te krijgen van de volgelingen (in de zin van "kerel, hoe lang gaan we dit nog pikken... we gaan hier sebiet in opstand beginnen komen) besefte hij dat hij moest reageren. Dit omdat ook de andere stammen met wie ze vredesakkoorden hadden gesloten begonnen in te zien dat karavanen overvallen toch geen gevolgen had/ Daarom kwam de vers (zogezegd van god) en val hen aan en vermoord hen...
Wat jihadisten er niet bij zeggen is dat dit dus slaat op die periode, op die stammen die je toen verjaagd hebben en je wouden uitroeien.
Ook staat er:" maar als ze ophouden met u te vervolgen, hou dan ook op en vergeef hen". Dus voila.

gewoon opdonderen met al die r*tard religie's

dat mag je vinden , realiteit is de ellende die religie's veroorzaken , goed voorbeeld palestina ik heb het met die arme palestijnen te doen die door een ander religieus volk helemaal kapot gemaakt worden ...
christenen hebben gemoord als varkens , moslims doen al 100en jaren niks anders .. in hoeverre kun je religie verdedigen als er een hoop ellende van komt .... .En zolang er ruimte voor interpretatie is blijf je die kolder houden .

dat mag je vinden , realiteit is de ellende die religie's veroorzaken , goed voorbeeld palestina ik heb het met die arme palestijnen te doen die door een ander religieus volk helemaal kapot gemaakt worden ...
christenen hebben gemoord als varkens , moslims doen al 100en jaren niks anders .. in hoeverre kun je religie verdedigen als er een hoop ellende van komt .... .En zolang er ruimte voor interpretatie is blijf je die kolder houden .
Nergens ontken ik dat religie ellende veroorzaakt.
De Palestijnen worden genaaid door zionisten, die zich verstoppen achter religie. Als je denkt dat Netanyahu dit doet om religieuze redenen, dan ken je de geschiedenis daar niet zo goed.
Moslims doen al 100en jaren niks anders? Net als alle andere volkeren. Verovering heeft niet altijd iets te maken met het verspreiden van het woord maar het vergroten van het rijk voor meer macht.
Interpretatie is er zodra je taal gebruikt; Interpretatie kan je NOOIT vermijden. Als ik zeg: het is mooi weer vandaag, dan kan iemand dit interpreteren als: het zonnetje schijnt en het is 20 graden, maar iemand in Noorwegen zal aan 10 graden denken. Interpretatie kan je dus niet vermijden. Religie zal pas verdwijnen naarmate het opleidingsniveau van volkeren toeneemt en de armoede en wanhoop afneemt.

Hoe relevant is het om te zeggen dat die terroristen maar individuele gekken zijn die een boekje verkeerd zouden interpreteren wanneer aanzienlijke percentages islamieten allerlei mensenrechten wil schenden met sharia wetgeving en aanslagen gerechtvaardigd vinden?

Wat vind je van de onderliggende karakterisering die daar uit blijkt en hoe vergelijk je dat met andere volken?

Nergens ontken ik dat religie ellende veroorzaakt.
De Palestijnen worden genaaid door zionisten, die zich verstoppen achter religie. Als je denkt dat Netanyahu dit doet om religieuze redenen, dan ken je de geschiedenis daar niet zo goed.
Moslims doen al 100en jaren niks anders? Net als alle andere volkeren. Verovering heeft niet altijd iets te maken met het verspreiden van het woord maar het vergroten van het rijk voor meer macht.
Interpretatie is er zodra je taal gebruikt; Interpretatie kan je NOOIT vermijden. Als ik zeg: het is mooi weer vandaag, dan kan iemand dit interpreteren als: het zonnetje schijnt en het is 20 graden, maar iemand in Noorwegen zal aan 10 graden denken. Interpretatie kan je dus niet vermijden. Religie zal pas verdwijnen naarmate het opleidingsniveau van volkeren toeneemt en de armoede en wanhoop afneemt.
zionisme is anders een joodse stroming , ken dat hele verhaal beter dan je denkt ..
begrijp me niet verkeerd wat de plo doet is net zo fout .. maar dat bewijst des te meer dat religie in zijn grondbeginselen gewoon weg niet deugt

,,Uit mijn onderzoek blijkt dat niet-westerse asielzoekers heel vaak in de bijstand zitten en economisch nauwelijks bijdragen.

Laatst bewerkt:
In Turkije leven Christenen en dat is daar niet verboden. De bijbel is niet verboden in Turkije.
Toch hebben christenen het zwaar in grote delen van Turkije. Moeten naar ondergrondse kerken etc. Jonge Turkse christenen besluiten steeds vaker om hun geboorteland te verlaten. Mensen worden ook lukraak opgepakt, vervolgd en kerken gesloten door Erdogan. De EU heeft een resolutie aangenomen tegen Turkije, waarbij ook de toegenomen discriminatie tegen christenen wordt aangekaart. Uit mijn hoofd staat Turkije in de top 30 van landen wereldwijd die christenen vervolgen. In het zuidoosten van Turkije woont een van de oudste christelijke gemeenschappen ter wereld. Daar heeft het Turkse leger in de jaren '90 ook dorpen verwoest, kerken met hakenkruizen beklad enz. In dit deel werden er in 1915 tussen de 100.000 en 200.000 vermoord door turken. Syrische christenen hebben een naam voor deze genocide, Seyfo. Vorig jaar was er nog Diyanet, die tientallen kerken en kloosters zouden gaan overnemen- dit werd pas teruggedraaid na luid protest. De tolerantie die er is is voornamelijk show voor de buitenwacht. Istanbul is absoluut niet representatief voor Turkije als geheel, en dat is jammer want Turkije kent een rijke christelijke geschiedenis.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk ook een ontzettende confirmatie bias van mijn kant maar ik zie dat er ook heel veel kritiek is op deze man (die overigens ook scherpe punten aanhaalt)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...steunen-geweld-uit-naam-van-geloof-~bacf4503/

http://religionresearch.org/closer/...-de-vermeende-dreiging-van-de-radicale-islam/
"de nuance mist" kan ik me ook wel in vinden met het rond gooien van die ruwe cijfers. Vind die categorieën ook niet zoveel zeggen en ik denk dat de meesten niet echt begrijpen wat hun antwoorden wel of niet betekenen. Liegen of gewoon heel anders kijken naar wat geweld rechtvaardigt.

Ik zou wel eens populistisch onderbuikgevoel onderzoek willen zien. In clubs de huidskleur noteren van wie vrouwen lastig vallen, op straat politie/hulpdiensten aanvalt, hoeveel er agressief worden als je roept dat mo een pedo is, dat soort dingen :D

"de nuance mist" kan ik me ook wel in vinden met het rond gooien van die ruwe cijfers. Vind die categorieën ook niet zoveel zeggen en ik denk dat de meesten niet echt begrijpen wat hun antwoorden wel of niet betekenen. Liegen of gewoon heel anders kijken naar wat geweld rechtvaardigt.

Ik zou wel eens populistisch onderbuikgevoel onderzoek willen zien. In clubs de huidskleur noteren van wie vrouwen lastig vallen, op straat politie/hulpdiensten aanvalt, hoeveel er agressief worden als je roept dat mo een pedo is, dat soort dingen :D

DvaLhMbX0AAROyg.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven