MuscleMeat

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
@nannan probeer je ook wel eens wat genuanceerdere bronnen van informatie te zoeken?

Ik poste deze ook al in het andere topic, maar misschien vind je dit wel interessant en zie je dat je het probleem met de moslims ook wat constructiever kan benaderen.

praten met rotzooi van volk helpt niet en ten tweede,en dat is al meerdere keren aangehaald,door de beste professoren,filosofen enzovoorts.Je kan je geen 2verschillende culturen samenzetten. Vooral niet islam, dit zal nooit werken,vroeger niet en nu ook niet,dat is toch duidelijk genoeg,zie je iedere dag voorbeelden van. Wie niet in Allah gelooft is slecht dus wat heeft het dan voor nut om er verder over te discussieren ?

Laatst bewerkt:
praten met rotzooi van volk helpt niet en ten tweede,en dat is al meerdere keren aangehaald,door de beste professoren,filosofen enzovoorts.Je kan je geen 2verschillende culturen samenzetten. Vooral niet islam, dit zal nooit werken,vroeger niet en nu ook niet,dat is toch duidelijk genoeg,zie je iedere dag voorbeelden van. Wie niet in Allah gelooft is slecht dus wat heeft het dan voor nut om er verder over te discussieren ?

Ja met sommige mensen heeft praten weinig zin.

Ik ben ook niet pro immigratie. Toch niet hoe het de dag van vandaag gebeurt. Maar om nu elke moslim meteen te bestempelen als rotzooi volk gaat me ook te ver.
Het is nu eenmaal zo dat het meer radicale gedeelte van de moslims weldegelijk meer belang hecht aan de koran dan aan onze wetten en maatschappelijke regels en gebruiken. Daar zijn inderdaad voldoende voorbeelden van.
Maar omgekeerd geldt net hetzelfde, er zijn er genoeg die, ondanks ze hun religie willen beoefenen, weldegelijk open minded zijn en heel goed meedraaien in onze maatschappij.
Een verschil in beide culturen is er nu eenmaal en zal er ook altijd zijn. Daar kun je niets aan veranderen.
Ik heb jarenlang in Brussel (verschillende gemeenten) gewoond en heb dus beide kanten gezien.
Feit is dat als de radicale groep groter zou worden, dan zou dit problemen kunnen geven want deze mensen staan niet open voor ander gedachtegoed. Zo heb ik bv jaren geleden een goede kennis gehad die 2 zonen en 3 dochters had. En hoewel ik daar altijd heel hartelijk ontvangen werd had ik het soms moeilijk met de manier waarop deze kinderen werden opgevoed. Vooral de 3 meisjes dan. Je kon er niet naast kijken dat zij werden verondersteld jong te huwen en voor hun toekomstige kroost te zorgen.
Studies waren niet belangrijk, wel dat ze elke taak een vrouw (in zijn visie) behoort uit te voeren, heel jong moesten aanleren.
Resultaat? De 3 dochters zijn alle 3 heel jong het huis uitgevlucht. 2 zelfs nog voor ze meerderjarig waren.
En deze vader was ook sinds hij kind was naar België komen wonen.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik ben ook niet pro immigratie. Toch niet hoe het de dag van vandaag gebeurt. Maar om nu elke moslim meteen te bestempelen als rotzooi volk gaat me ook te ver.
Het is nu eenmaal zo dat het meer radicale gedeelte van de moslims weldegelijk meer belang hecht aan de koran dan aan onze wetten en maatschappelijke regels en gebruiken. Daar zijn inderdaad voldoende voorbeelden van.
Maar omgekeerd geldt net hetzelfde, er zijn er genoeg die, ondanks ze hun religie willen beoefenen, weldegelijk open minded zijn en heel goed meedraaien in onze maatschappij.
Een verschil in beide culturen is er nu eenmaal en zal er ook altijd zijn. Daar kun je niets aan veranderen.
Ik heb jarenlang in Brussel (verschillende gemeenten) gewoond en heb dus beide kanten gezien.
Feit is dat als de radicale groep groter zou worden, dan zou dit problemen kunnen geven want deze mensen staan niet open voor ander gedachtegoed. Zo heb ik bv jaren geleden een goede kennis gehad die 2 zonen en 3 dochters had. En hoewel ik daar altijd heel hartelijk ontvangen werd had ik het soms moeilijk met de manier waarop deze kinderen werden opgevoed. Vooral de 3 meisjes dan. Je kon er niet naast kijken dat zij werden verondersteld jong te huwen en voor hun toekomstige kroost te zorgen.
Studies waren niet belangrijk, wel dat ze elke taak een vrouw (in zijn visie) behoort uit te voeren, heel jong moesten aanleren.
Resultaat? De 3 dochters zijn alle 3 heel jong het huis uitgevlucht. 2 zelfs nog voor ze meerderjarig waren.
En deze vader was ook sinds hij kind was naar België komen wonen.
Triestig verhaal. Ik mag hopen dat dit geleidelijk aan verdwijnt.

En het heeft op zich niks te maken met religie. In Marokko waren het een paar klootzakken, monsters, die vrouwen hebben vermoord. Als een Mexicaan een toeriste in de bergen vermoord, zeggen we dat het christelijke gek was en wijzen we dan het christendom met de vinger?

Er wordt in de nieuwsberichten expliciet gesteld dat: "De hoofdverdachten trouw zouden hebben gezworen aan Islamitische Staat"
Aangenomen dat dit correct is, lijkt het me daarom evident dat er wel degelijk een associatie is met religie en dat onderliggende 'motivatie' religieus van aard is.

Dat het verder ook monsters zijn die vrouwen hebben vermoord is een feit, dat staat verder buiten kijf.

De Mexicaan in jouw voorbeeld zou ik trouwens net zo hard als christelijke gek veroordelen, als blijkt dat deze zich -in relatie tot de moord- zou beroepen op trouw aan een of andere radicale organisatie, waarvan overduidelijk bekend is dat deze gruweldaden pleegt vanuit christelijk perspectief.

Er wordt in de nieuwsberichten expliciet gesteld dat: "De hoofdverdachten trouw zouden hebben gezworen aan Islamitische Staat"
Aangenomen dat dit correct is, lijkt het me daarom evident dat er wel degelijk een associatie is met religie en dat onderliggende 'motivatie' religieus van aard is.

Dat het verder ook monsters zijn die vrouwen hebben vermoord is een feit, dat staat verder buiten kijf.

De Mexicaan in jouw voorbeeld zou ik trouwens net zo hard als christelijke gek veroordelen, als blijkt dat deze zich -in relatie tot de moord- zou beroepen op trouw aan een of andere radicale organisatie, waarvan overduidelijk bekend is dat deze gruweldaden pleegt vanuit christelijk perspectief.
I stand corrected. Ik wist niet dat die gekken in Marokko trouw hadden gezworen aan IS. Ik dacht dat het een paar geile monsters waren die makkelijke slachtoffers hadden gevonden. En inderdaad, als die Mexicaan dit doet om religieuze, christelijke redenen, dan is het inderdaad een christelijke kl***zak. Maar het wil niet zeggen dat, omdat het om een christelijke kl***zak gaat, dat het christendom ook deze daad eiste. Hetzelfde geldt voor alle religies.
Veel gekken zeggen dat ze dit doen voor hun religie maar vaak is de daad in kwestie net in strijd met die religie.

I stand corrected. Ik wist niet dat die gekken in Marokko trouw hadden gezworen aan IS. Ik dacht dat het een paar geile monsters waren die makkelijke slachtoffers hadden gevonden. En inderdaad, als die Mexicaan dit doet om religieuze, christelijke redenen, dan is het inderdaad een christelijke kl***zak. Maar het wil niet zeggen dat, omdat het om een christelijke kl***zak gaat, dat het christendom ook deze daad eiste. Hetzelfde geldt voor alle religies.
Veel gekken zeggen dat ze dit doen voor hun religie maar vaak is de daad in kwestie net in strijd met die religie.

Heel veel gekken (misschien wel het overgrote deel van de gekken) misbruiken ideologische/religieuze motieven als 'geldige redenen' om tot de meest waanzinnige gruweldaden te komen.
De islam en ook het christendom lenen zich hier uitstekend voor, kijkend naar bepaalde delen en passages uit de geschriften.

Misschien is het zo dat psychopaten altijd wel verwrongen motieven weten te verzinnen om tot hun daden te komen, maar religies lijken bij uitstel geschikt als voedingsbodem voor haat, geweld en moord.

We zouden beter af zijn zonder....

Heel veel gekken (misschien wel het overgrote deel van de gekken) misbruiken ideologische/religieuze motieven als 'geldige redenen' om tot de meest waanzinnige gruweldaden te komen.
De islam en ook het christendom lenen zich hier uitstekend voor, kijkend naar bepaalde delen en passages uit de geschriften.

Misschien is het zo dat psychopaten altijd wel verwrongen motieven weten te verzinnen om tot hun daden te komen, maar religies lijken bij uitstel geschikt als voedingsbodem voor haat, geweld en moord.

Daar ben ik het volkomen met je eens.
Ik ken bijvoorbeeld de Koran redelijk goed, en wie de context van de gewelddadige passages kent, kan deze verzen niet gebruiken om geweld goed te praten. Maar deze gekken kennen de context niet, laten zich manipuleren door een gewelddadige elite, met een verdoken agenda, en doen het vuile werk.

Alle religies hebben een politiek ofwel tot oorlog gericht component. Roepen gewoon op tot het afslachten van ongelovigen. edit: hoewel ik niet weet of boeddhisme dat ook doet, wel dat het ook politieke strijd beschrijft.

Het staat er in dat ze dit moeten doen. Dat is er in geschreven als uiting van een cultureel karakter. Mensen met datzelfde karakter zullen zich zo gedragen en er rechtvaardigheid in vinden of er zelfs door geïnspireerd zijn. Mensen met een ander karakter richten zich op andere delen van het geloof.

Het is zinloos om te claimen wat daarvan wel of niet het enige echte geloof is. Wat denk je van de prevalentie van dat racistische moordlustige karakter en hoe is dat te vergelijken met andere volken?

Ik ken bijvoorbeeld de Koran redelijk goed, en wie de context van de gewelddadige passages kent, kan deze verzen niet gebruiken om geweld goed te praten. Maar deze gekken kennen de context niet, laten zich manipuleren door een gewelddadige elite, met een verdoken agenda, en doen het vuile werk.
Bedoel je met die context een spirituele jihad?

ik hoorde deze week op de radio weer over het gigantische misbruik schandaal binnen de Amerikaanse kerk,(tien)duizenden gevallen van verwoeste kinderlevens

(het Amerikaanse kerkgenootschap was "vergeten"een paar honderd pedopriesters "aan te geven ,daar ging het op BNR over)

#fuckreligie

Die teksten blijven altijd multi-interpretabel, zeker als de context er niet expliciet bij vermeld staat.

Inderdaad.
Door de geschiedenis heen werden gruwelijke feiten gepleegd onder het mom van religie.
Religie kan een steun zijn voor sommigen maar eveneens een gruwel voor slachtoffers van zulke feiten

Religie is heel erg belangrijk alleen men moet dit niet opdringen aan anderen.
Je moet ernaar leven en een goed mens proberen te zijn maar val anderen er niet mee lastig. Hou het voor je zelf en respecteer de mening van anderen.

Met onze Italiaanse gemeenschap zijn er nooit problemen geweest. Alleen Di Rupo is een kneus.

:trollfacex:

• Like
Waarderingen: mat
Ik ken nochtans moderne jonge moslima's waaraan je uiterlijk niet kan zien dat ze moslima's zijn. Jonge, moderne vrouwen die gestudeerd hebben en waarvan sommigen ook wel eens een glaasje drinken. En ik ken zelf moslima's die getrouwd zijn met niet moslims. Die mannen van die aanslagen zijn extremisten en hebben niets met de meeste moslims te maken. Er is een zeer groot verschil tussen de wahabieten en de moslims die het soefisme aanhangen. Die extremisten beschouwen de soefisten zelfs niet als moslims. Er gebeuren meer aanslagen van extremisten tegen de moslims zelf in het Midden Oosten dan aanslagen in Europa.

In duitsland kunt u de "koran" aanbieden.
... maar wat gebeurt er als je de "bijbel" in turkije aanbiedt?
Niets. In Turkije leven Christenen en dat is daar niet verboden. De bijbel is niet verboden in Turkije. In Turkije is staat en godsdienst gescheiden. Turkije is geen Islamitische staat. Erdogan zal dat misschien wel anders willen maar dat zal nooit lukken met een stad als Istanbul met zeer moderne opvattingen. Je weet toch dat Istanbul een grote uitgangsbuurt heeft waar zelfs veel homobars zijn enz... en dat daar maar weinig mensen op Erdogan stemmen. Als je al het verschil niet kent tussen Turkije en Saoedie Arabië, dan moet je nog veel leren.
Koran aanbieden. Bedoel je koran aanbidden misschien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven