praten met rotzooi van volk helpt niet en ten tweede,en dat is al meerdere keren aangehaald,door de beste professoren,filosofen enzovoorts.Je kan je geen 2verschillende culturen samenzetten. Vooral niet islam, dit zal nooit werken,vroeger niet en nu ook niet,dat is toch duidelijk genoeg,zie je iedere dag voorbeelden van. Wie niet in Allah gelooft is slecht dus wat heeft het dan voor nut om er verder over te discussieren ?
Ik ben ook niet pro immigratie. Toch niet hoe het de dag van vandaag gebeurt. Maar om nu elke moslim meteen te bestempelen als rotzooi volk gaat me ook te ver.
Het is nu eenmaal zo dat het meer radicale gedeelte van de moslims weldegelijk meer belang hecht aan de koran dan aan onze wetten en maatschappelijke regels en gebruiken. Daar zijn inderdaad voldoende voorbeelden van.
Maar omgekeerd geldt net hetzelfde, er zijn er genoeg die, ondanks ze hun religie willen beoefenen, weldegelijk open minded zijn en heel goed meedraaien in onze maatschappij.
Een verschil in beide culturen is er nu eenmaal en zal er ook altijd zijn. Daar kun je niets aan veranderen.
Ik heb jarenlang in Brussel (verschillende gemeenten) gewoond en heb dus beide kanten gezien.
Feit is dat als de radicale groep groter zou worden, dan zou dit problemen kunnen geven want deze mensen staan niet open voor ander gedachtegoed. Zo heb ik bv jaren geleden een goede kennis gehad die 2 zonen en 3 dochters had. En hoewel ik daar altijd heel hartelijk ontvangen werd had ik het soms moeilijk met de manier waarop deze kinderen werden opgevoed. Vooral de 3 meisjes dan. Je kon er niet naast kijken dat zij werden verondersteld jong te huwen en voor hun toekomstige kroost te zorgen.
Studies waren niet belangrijk, wel dat ze elke taak een vrouw (in zijn visie) behoort uit te voeren, heel jong moesten aanleren.
Resultaat? De 3 dochters zijn alle 3 heel jong het huis uitgevlucht. 2 zelfs nog voor ze meerderjarig waren.
En deze vader was ook sinds hij kind was naar België komen wonen.