- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Interessant... misschien best niet schelden met terminale ziekten! Uit respect en zo...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Interessant... misschien best niet schelden met terminale ziekten! Uit respect en zo...
Ga je maandverband vervagen joh zeikerd.Interessant... misschien best niet schelden met terminale ziekten! Uit respect en zo...
Alles zo draaien totdat het maar waar lijkt te zijn, reageren op dingen waar je een weerwoord op kan geven en de rest negeren.Jup, dat kan inderdaad. Ik pak je eerst aan met argumenten, dan reageer je zonder argumenten met ad hominem aanvallen, en dan kan ik daaruit objectief uit concluderen dat je niet echt bijster slim bent. Dat is een vaststelling, geen ad hominem aanval.

Vervagen

Je toont met elke post aan hoe weinig je in je kleine hoofdje hebt.Alles zo draaien totdat het maar waar lijkt te zijn, reageren op dingen waar je een weerwoord op kan geven en de rest negeren.
Ad hominem gebruiken om interessant over te komen
Jij concludeert dat ik niet bijster slim ben? Heb je papieren om dit te onderbouwen? Jij kent mij persoonlijk in het dagelijks leven? Jij weet wat ik bereikt heb etc?
Je bent gewoon ziek in je hoofd man
Vervangen dacht dat jij de intelligentie wel had om dat te snappen.
En ik WIST dat je niet de intelligentie had om te beseffen dat ik dat wel degelijk had begrepen maar het een leuke opportuniteit vond om je domheid nog wat in de verf te zetten.Vervangen dacht dat jij de intelligentie wel had om dat te snappen.
Objectieve realiteit is hoe het is ongeacht hoe die wordt waargenomen. Zouden we wetenschappelijk kunnen benaderen door metingen te herhalen tot alle subjectieve factoren weggenomen kunnen worden. Ofwel logisch redeneren toepassen.Daar ben ik het dus niet mee eens. Realiteit is subjectief. Wat is immers realiteit?
Realiteit is subjectief omdat iedereen realiteit anders waarneemt.
O dus iemand die niet slim is mag je belachelijk maken maar O wee als het over een ziekte gaat. Ik moet mijn hele leven met mijn domheid leven.En ik WIST dat je niet de intelligentie had om te beseffen dat ik dat wel degelijk had begrepen maar het een leuke opportuniteit vond om je domheid nog wat in de verf te zetten.
Realiteit kan niet objectief zijn sinds het afhankelijk is van een waarnemer. En die is per definitie subjectief. Wetenschappelijke onderzoeken zijn ook niet objectief.Objectieve realiteit is hoe het is ongeacht hoe die wordt waargenomen. Zouden we wetenschappelijk kunnen benaderen door metingen te herhalen tot alle subjectieve factoren weggenomen kunnen worden. Ofwel logisch redeneren toepassen
Dat kan je dus nooit weten aangezien het meten van iets al subjectief is. Want hoe kan jij weten wat de realiteit is ongeacht wie het waarneemt? Dat kan je dus niet weten, want dan ben je al aan het waarnemen.Ik begrijp je opmerking maar ze is fout. De realiteit is wat ze is, ongeacht wie ze ziet en hoe. maar hoe we deze interpreteren, en percipiëren, is anders, afhankelijk van het idividu.
voorbeeld: Op aarde is de zwaartekracht 6 keer hoger dan op de maan. Dat is wetenschappelijk aan te tonen.
Als twee astronauten naar de maan gaan en dan terugkeren zegt de ene:ik voelde me er drie keer lichter. De andere zegt:ik voelde me vier keer lichter.
Dat kan je dus nooit weten aangezien het meten van iets al subjectief is. Want hoe kan jij weten wat de realiteit is ongeacht wie het waarneemt? Dat kan je dus niet weten, want dan ben je al aan het waarnemen.
Een grappig voorbeeld is het dubble slit experiment. Op quantum niveau gedragen deeltjes zich al anders afhankelijk van de aanwezigheid van een observer. Je kan dus nooit weten wat echte realiteit is.
Dat is de vraag. Als er geen waarnemer is; is er dan nog een realiteit? Als je die afweging logisch weet te onderbouwen hoor ik het graag daar houd het voor mij een beetje op.Realiteit kan niet objectief zijn sinds het afhankelijk is van een waarnemer. En die is per definitie subjectief.

Planck constant is niet relatief

Dan kan realiteit nog steeds het alomvattende zijn waarbinnen die quantum effecten en subjectieve waarnemingen gebeuren, met onderliggende objectieve wiskundige regels en constanten.Dat kan je dus nooit weten aangezien het meten van iets al subjectief is. Want hoe kan jij weten wat de realiteit is ongeacht wie het waarneemt? Dat kan je dus niet weten, want dan ben je al aan het waarnemen.
Een grappig voorbeeld is het dubble slit experiment. Op quantum niveau gedragen deeltjes zich al anders afhankelijk van de aanwezigheid van een observer. Je kan dus nooit weten wat echte realiteit is.
Je kan hoogstens stellen dat de realiteit het gemiddelde is van alle mensenlijke percepties van realiteit.
Realiteit kan dus hoogstens iets theoretisch zijn, iets filofisch. Maar in praktijk is wat men beschouwd als de realiteit per definitie subjectief.
Precies. Dat kan je dus nooit wetenDat is de vraag. Als er geen waarnemer is; is er dan nog een realiteit? Als je die afweging logisch weet te onderbouwen hoor ik het graag daar houd het voor mij een beetje op.
Planck constant is niet relatief![]()
.
.Jij toont aan met elke post dat deze wereld jou liever kwijt dan rijk is.Je toont met elke post aan hoe weinig je in je kleine hoofdje hebt.
Ik geloof wel dat wat ik subjectief ervaar onderdeel is van een objectieve realiteit. Die keuze moet ik a priori maken als ik het goed begrijp. Anders weet ik het ook niet meer, als het allemaal eigenlijk niet echt bestaat dan kun je net zo goed stil gaan staan kwijlen tot je 'dood' gaat het maakt toch allemaal niet uit.Precies. Dat kan je dus nooit weten.
En over Plancks constant.
De lichtsnelheid is ook een constante. Maar hierdoor wordt bijv tijd weer relatief. Dus ook hier weer, als tijd relatief is, hoe kan realiteit dan objectief zijn?
Alles is relatief.
True, maar quantum mechanica en de relatieviteitstheorie zijn niet verenigbaar. Ondanks dat beide theorieën kloppen. Wiskunde is niets minder dan onze manier om de realiteit te begrijpen. We ontcijferen zo de natuurwetten. Echter spreekt zelfs de wiskunde soms elkaar tegen, zie quantummechanica en de relativiteits theorie. Opnieuw is dit dus subjectief, ondanks dat het beide klopt (maar toch ook weer niet)Dan kan realiteit nog steeds het alomvattende zijn waarbinnen die quantum effecten en subjectieve waarnemingen gebeuren, met onderliggende objectieve wiskundige regels en constanten.