MuscleMeat

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
True, maar quantum mechanica en de relatieviteitstheorie zijn niet verenigbaar. Ondanks dat beide theoriën kloppen. Wiskunde is niets minder dan onze manier om de realiteit te begrijpen. We ontcijferen zo de natuurwetten. Opnieuw is dit subjectief, ondanks dat het klopt :D
Zijn beiden nog niet compleet, het doel is dacht ik wel ze te verenigen. Quantum mechanica moet vooral nog een model voor zwaartekracht krijgen.

Zijn beiden nog niet compleet, het doel is dacht ik wel ze te verenigen. Quantum mechanica moet vooral nog een model voor zwaartekracht krijgen.
Precies, maar dit lukt nog niet. Als het überhaupt ooit gaat lukken.

We kunnen realiteit dus goed benaderen. En soms moeten we switchen van wiskundige modellen.

Maar een absolute realiteit kunnen we niet weten. Nu in ieder geval nog niet.

Wat ik in elk geval wel weet is dat sommige mensen heel ver van de realiteit af staan. En om nou moslims te noemen zou wel heel erg flauw zijn.

True, maar quantum mechanica en de relatieviteitstheorie zijn niet verenigbaar. Ondanks dat beide theorieën kloppen. Wiskunde is niets minder dan onze manier om de realiteit te begrijpen. We ontcijferen zo de natuurwetten. Echter spreekt zelfs de wiskunde soms elkaar tegen, zie quantummechanica en de relativiteits theorie. Opnieuw is dit dus subjectief, ondanks dat het beide klopt (maar toch ook weer niet) :D
Maar hoe is het subjectief te noemen als alles van atomaire schaal door alle observers hetzelfde wordt gemeten? Dat er op quantum niveau waarschijnlijkheidsdistributies spelen wil niet zeggen dat het zomaar van alles kan worden, dat je met een andere blik op dingen een heel andere realiteit zou ervaren met andere planck constant lichtsnelheid etc. Of je moet een realiteit van meervoudige universums bedoelen waar alle verschillende mogelijkheden in te vinden zijn. Maar dan nog is er een objectieve realiteit waarin of waaruit de observeerder selecteerd.

Bestaat subjectiviteit wel?

Maar hoe is het subjectief te noemen als alles van atomaire schaal door alle observers hetzelfde wordt gemeten? Dat er op quantum niveau waarschijnlijkheidsdistributies spelen wil niet zeggen dat het zomaar van alles kan worden, dat je met een andere blik op dingen een heel andere realiteit zou ervaren met andere planck constant lichtsnelheid etc. Of je moet een realiteit van meervoudige universums bedoelen waar alle verschillende mogelijkheden in te vinden zijn. Maar dan nog is er een objectieve realiteit waarin of waaruit de observeerder selecteerd.

Bestaat subjectiviteit wel?

Ik hou t ff kort want moet me omkleden, heb zo een verjaardag. Maar subjectiviteit zou eigenlijk niet moeten kunnen bestaan als alle atoompjes in moleculen random zouden trillen zoals ze doen.

Laatst bewerkt:
ik zie in mijn kennissenkring (ja,deze bruinhemd gaat ook met allochtonen om) en omgeving veel Marokkaanse losers = de hele dag blowen ,geen opleiding ,marginale jobs of uitkering en

strafblad op latere leeftijd ineens religieus worden en Marokko te verheerlijken terwijl je in Nederland bent geboren en Marokko alleen kent van een paar vakanties ........

waarom vluchten in een sprookje terwijl je ook door echt je best te doen je nog wat van je leven te maken ,nu ga je van parasiet naar slaaf ..... en de harde realiteit is dat Marokko 0,0 heeft

gedaan voor je ,sterker nog ,daar zal je never nooit als volwaardig Marokkaan worden gezien ,enkel je euro's zijn interessant, maar ze willen er wel begraven worden :dunno:

Laatst bewerkt:
O dus iemand die niet slim is mag je belachelijk maken maar O wee als het over een ziekte gaat. Ik moet mijn hele leven met mijn domheid leven.
Ik verwees naar het respect hebben voor het mensen die stierven aan een terminale ziekte, waaronder de oprichter van dit forum. Ik dacht niet dat ik het zo expliciet ging moeten uitleggen.

Realiteit kan niet objectief zijn sinds het afhankelijk is van een waarnemer. En die is per definitie subjectief. Wetenschappelijke onderzoeken zijn ook niet objectief.

Alles is relatief en zo dus ook realiteit.

We kunnen het natuurlijk zo objectief mogelijk proberen te benaderen.
De realiteit is NIET afhankelijk van de waarnemen, dat is het hem net. Maar je wil het niet begrijpen denk ik.

Elke keer als ik dit soort zooi lees krijg ik medelijden met de eventuele toekomstige leerlingen van Yasmine.
Zooi? Omdat ik geen racistische veralgemeningen kan aanvaarden? Omdat ik éénieder beoordeel op zijn eigen bijdrage en gedrag? Zeer zwak van je.

Ik verwees naar het respect hebben voor het mensen die stierven aan een terminale ziekte, waaronder de oprichter van dit forum. Ik dacht niet dat ik het zo expliciet ging moeten uitleggen.
Dus het woordje t*fus mag ook al niet. Ik ken nog wel andere ziektes maar die zeg ik niet. Laten we aan @azerate over

De realiteit is NIET afhankelijk van de waarnemen, dat is het hem net. Maar je wil het niet begrijpen denk ik.
Ik vind dit nogal een ironische opmerking gezien dit van een moslim komt.

Los van dat, jij snapt blijkbaar niet wat ik bedoel. Maakt niet uit.

Hier wat food for thought.
https://www.monomorphic.org/wordpress/objective-and-subjective-reality-perspectivism/

Nietzsche rejects the idea of an objective reality. He appears to give a generative status to the faculty of interpretation, in effect saying that the subject creates the world through her interpretations. Simultaneously, he champions the “intellectual conscience” and the value of scientific method and inquiry. How to make sense of this apparent contradiction?

https://www.monomorphic.org/wordpress/objective-and-subjective-reality-perspectivism/

Nietzsche rejects the idea of an objective reality. He appears to give a generative status to the faculty of interpretation, in effect saying that the subject creates the world through her interpretations. Simultaneously, he champions the “intellectual conscience” and the value of scientific method and inquiry. How to make sense of this apparent contradiction?
Ik moslim... jij hebt blijkbaar niet goed opgelet. Ik ben een militante atheïst die religie haat.

Omdat je zegt dat een bepaalde godsdienst niet in een land past ben je maar een racist, lekker makkelijk is dat. Ik ben hier klaar, Dat je de goden die je hier verdedigt maar gauw mag ontmoeten
Nope, omdat je een hele groep mensen over één kam scheert ben je een racist.

Ik had niet door dat je deze materie goed beheerst. Ik dacht eerst dat je maar aan het copy pasten was, maar je begrijpt wel degelijk wat je neerpent; Ik heb je daarom tevens karma gegeven. I stand corrected.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven