MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Veel toch idd :').
Heb dat denk ik eens in een podcast gehoord van Lyle Mcdonald of in één van z'n boeken gelezen. Ik ga morgen eens zoeken.
Ik ben er niet zeker over dat het überhaupt wat doet, herinner me vaag iets, just to be clear

Edit: vond dit net wel op z'n site: https://bodyrecomposition.com/mailbag/bodyrecomposition-mailbag-9#When_Can_Fasted_Cardio_be_Useful

Ga morgen eens deftig zoeken want nu wil ik het weten ook :emo:
Oké, ben nog eens gaan zoeken en ik had het gelezen in The Womens Book van hem en gehoord in een podcast.

"This approach developed in the physique community decades ago and came out of the fact that more fat is used during exercise under those conditions. Logically it seemed that this should result in greater fat loss but I mentioned in a previous chapter that it's debatable if this is actually true or not (30). Recall that the total amount of fat burned during most types of exercise is small to begin with and women's bodies simply switch back to using glucose for fuel the rest of the day making any impact small, if it exists at all. That said, the Category 1 female who is struggling with lower body fat issues may still benefit from fasted aerobic work and the some of Stubborn Fat Protocols discussed in Appendix 2 are meant to be done fasted. For the most part, other trainees seeking fat loss should perform their aerobic work whenever it is convenient or they are most likely to do it consistently."
(The Womens book, pg 247).

Veel verschil zal het niet maken dan lijkt me.

Wanneer is het trouwens stubborn fat en wanneer heeft de persoon te weinig discipline. Ik heb namelijk het idee dat al mijn vet erg koppig is en als dat zo is hoef ik niet te proberen meer gedisciplineerd te worden.

Het wordt een beetje eentonig, maar wat is de wetenschappelijke onderbouwing daarvan? En waarin zou kcal in vs kcal out bijna stubborn fat ineens niet meer (volledig) opgaan?
Die is er niet. En wat is 'stubborn fat' precies? Bestaat het überhaupt? Volgens mij is die term verzonnen door slappelingen die een excuus zochten waarom het afvallen stagneerde.

Wanneer is het trouwens stubborn fat en wanneer heeft de persoon te weinig discipline. Ik heb namelijk het idee dat al mijn vet erg koppig is en als dat zo is hoef ik niet te proberen meer gedisciplineerd te worden.

Dat van mij is ook wel heel erg koppig, maar ik wil er liever niet mee in discussie gaan, houd niet van ruzie, ik laat die cellen lekker zitten.

Vetcellen op de plaatsen waar de bloedcirculatie slechter is en vetcellen die meer alpha- dan bètareceptoren hebben? Denk dat ze hiermee het onderscheid maken.
Iemand die niet genoeg discipline heeft zal nooit het probleem van stubborn fat hebben want die heeft nog genoeg ander vet dat eerst zou verbrand worden in the first place (vetcellen met meer bèta-receptoren dan alpha).

Laatst bewerkt:
No offence maar denk je niet dat overmatige cardio een van de redenen is dat je benen achterlopen? Ook gezien je uit een hardloopverleden komt?
Ik heb het hier ook over vroeger. Natuurlijk is mijn hardloopverleden een voorname reden geweest, maar wil dat niet constant als excuus gebruiken. . Marathon lopen is kut voor je benen, maar daar kan ik nu niets meer mee. Ik heb afgelopen jaar welgeteld 3 rondjes hardlopen. :roflol:
Tijdens de bulk vrijwel geen cardio meer gedaan.

• Like
Waarderingen: Apw
Ik heb het hier ook over vroeger. Natuurlijk is mijn hardloopverleden een voorname reden geweest, maar wil dat niet constant als excuus gebruiken. . Marathon lopen is kut voor je benen, maar daar kan ik nu niets meer mee. Ik heb afgelopen jaar welgeteld 3 rondjes hardlopen. :roflol:
Ik denk dat als je intensieve cardio doet je benen ook erg verzuren waardoor je prestaties op legday minder zijn en je op lange termijn minder goede progressie zal maken.

Misschien heb je dusdanig veel duurvezels in je benen dat je benen goed gaan groeien op 20-30 reps. Er zijn bodybuilders die zo hun benen zijn gaan trainen na jarenlang low reps en opeens de gains van hun leven maakten. Zou het eens een kans geven als ik jou was

Die is er niet. En wat is 'stubborn fat' precies? Bestaat het überhaupt? Volgens mij is die term verzonnen door slappelingen die een excuus zochten waarom het afvallen stagneerde.
Voor die laatste paar procent van 8 naar 5 is soms enkel een deficit en wat cardio niet voldoende. Jij zal daar minder last van hebben aangezien je als duursporter grote hoeveelheden cardio gewend bent.

• Like
Waarderingen: BB_
Misschien heb je dusdanig veel duurvezels in je benen dat je benen goed gaan groeien op 20-30 reps. Er zijn bodybuilders die zo hun benen zijn gaan trainen na jarenlang low reps en opeens de gains van hun leven maakten. Zou het eens een kans geven als ik jou was
Wellicht het overwegen waard. Ik ben juist structureel 5x5 gaan squatten en overige oefeningen tussen 8 en 12 reps gaan eten. Hooguit lunges 15 ofo. Ik dacht dat ik mijn vezels (type I/II ) in een paar jaar tijd wel kon aanpassen.

Goeie tip wel , misschien werkt het. :thumbs:

En dit..echt!!! Door al dat lopen presteerde ik nada op krachtgebied. Nu niet meer op gebied van lopen aangezien ik er vaker dan me lief is bijloop als een kreupele pinguïn..🤣

• Like
Waarderingen: BB_
En dit..echt!!! Door al dat lopen presteerde ik nada op krachtgebied. Nu niet meer op gebied van lopen aangezien ik er vaker dan me lief is bijloop als een kreupele pinguïn..🤣
Dit is slechts mijn ervaring. Kracht UB kon ik onderhouden in mijn loopperiode, benen was drama.

Tijd om deze baby's weer flink te laten groeien
.
IMG_20200808_112819_071.jpg

In conclusion, our findings indicate that body composition changes associated with aerobic exercise in conjunction with a hypocaloric diet are similar regardless whether or not an individual is fasted prior to training

Grootse onzin.
Vetcellen op de plaatsen waar de bloedcirculatie slechter is en vetcellen die meer alpha- dan bètareceptoren hebben? Denk dat ze hiermee het onderscheid maken.
Iemand die niet genoeg discipline heeft zal nooit het probleem van stubborn fat hebben want die heeft nog genoeg ander vet dat eerst zou verbrand worden in the first place (vetcellen met meer bèta-receptoren dan alpha).
in theorie zou het best kunnen. Alleen als er al verschil is, is wel aangetoond dat het minimaal zal zijn.

Sterker nog, er zijn ook wel aanwijzingen dat fasted cardio voor lagere prestaties cq verbranding in totaal zorgt qua kcal en zo zelfs een negatief effect zou kunnen hebben.

Nog niets gezegd over eventuele afbraak van eiwitten naar glucose en daarmee spier verlies als je niet oppast.

Uiteindelijk denk ik dat als er al een verschil is, dit marginaal zal zijn en tov alle andere zaken wegvalt in de ruis.

Terug
Naar boven