MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Doe even begripvol. @BB_ heeft nu een mental breakdown omdat z'n voedingsschema nooit geklopt heeft en hij nooit écht fasted heeft getraind.
Ik heb meer km's fasted in de benen dan wie dan ook. Pwo en eea neem ik pas sinds een paar jaar , vroeger kende ik dat allemaal niet. :p

Laatst bewerkt:
Het wordt een beetje eentonig, maar wat is de wetenschappelijke onderbouwing daarvan? En waarin zou kcal in vs kcal out bijna stubborn fat ineens niet meer (volledig) opgaan?
Ik zeg nergens dat dat niet meer zou opgaan 👀. Maar dat fasted cardio een meerwaarde zou kunnen bieden.
Zou eens terug moeten zoeken hoe 't zat en of het überhaupt (nog) klopt, is best een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb.

Het wordt een beetje eentonig, maar wat is de wetenschappelijke onderbouwing daarvan? En waarin zou kcal in vs kcal out bijna stubborn fat ineens niet meer (volledig) opgaan?

In conclusion, our findings indicate that body composition changes associated with aerobic exercise in conjunction with a hypocaloric diet are similar regardless whether or not an individual is fasted prior to training

Grootse onzin.

In conclusion, our findings indicate that body composition changes associated with aerobic exercise in conjunction with a hypocaloric diet are similar regardless whether or not an individual is fasted prior to training

Grootse onzin.

Ik had hem net gevonden en was al een post aan het typen :(.

Grootse onzin.
"It should be noted that given the small sample size and short study duration, we cannot rule out the possibility that either condition might confer a small benefit over the other with respect to fat loss. Further study is warranted in a longer term trial with a greater number of participants. "

Ik heb daar geen bewijs voor gezien, heb jij dat? Al het onderzoek zegt geen verschil.
Heb dat denk ik eens in een podcast gehoord van Lyle Mcdonald of in één van z'n boeken gelezen. Ik ga morgen eens zoeken.
Ik ben er niet zeker over dat het überhaupt wat doet, herinner me vaag iets, just to be clear

Edit: vond dit net wel op z'n site: https://bodyrecomposition.com/mailbag/bodyrecomposition-mailbag-9#When_Can_Fasted_Cardio_be_Useful

Ga morgen eens deftig zoeken want nu wil ik het weten ook :emo:

Laatst bewerkt:
"It should be noted that given the small sample size and short study duration, we cannot rule out the possibility that either condition might confer a small benefit over the other with respect to fat loss. Further study is warranted in a longer term trial with a greater number of participants. "
Hoeveel kg ben je al afgevallen met fasted training? :trollface:

Ik ben er niet zeker over dat het überhaupt wat doet, herinner me vaag iets, just to be clear

Voor mensen die al lean zijn (en nog leaner willen worden) heeft het wel nut voor zover ik weet.
A60347E1-31AB-45FC-B954-EBC28C45781A.jpeg

Dat met EEA en BCAA is eigenlijk niet correct. Wettelijk gezien moet een etiket de hoeveelheid eiwit, koolhydraten en vetten bevatten.
Eiwit is niets meer dan ketens die opgebouwd zijn uit aminozuren (das bekend). Bij het bepalen van de energetische waarde wordt een calorimeter gebruikt en die meet de energieinhoud van een product. Bij eiwitten vind je dan een energetische waarde omdat het afgebroken wordt naar aminozuren. Maar omdat de losse aminozuren bij die testen geen energetische waarde hebben worden ze dus niet meebepaald en is de kcal waarde zo laag. Maar in je lijf heeft een aminozuur dezelfde "waarde" als wanneer je een eiwit tot je neemt alleen heb je dan de afbraak energie er nog extra bij maar dat is in feite verwaarloosbaar. Dus al met al telt een aminzouur voor je lijf als hetzelfde en is de "feitelijke" voedingswaarde gewoon veel hoger. Maar ja.. wat niet meetbaar is, is er dan niet en hier geld dat het dan niet vermeld hoeft te worden. Op veel amerikaanse producten van BCAA bijvoorbeeld staat gewoon een voedingswaarde van ca. 350 kcal per 100 gram.
Good to know, wist ik niet. Die van XXL staat inderdaad dat er geen kcal in zit.

Good to know, wist ik niet. Die van XXL staat inderdaad dat er geen kcal in zit.
Hier staat ook zoiets.

Ik heb meer km's fasted in de benen dan wie dan ook. Pwo en eea neem ik pas sinds een paar jaar , vroeger kende ik dat allemaal niet. :p

No offence maar denk je niet dat overmatige cardio een van de redenen is dat je benen achterlopen? Ook gezien je uit een hardloopverleden komt?

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven