MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Omdat je strikt genomen geen calorieën tot je neemt wanneer je vast?
Veel supps bevatten geen kcal.
15 gram EEA bevat 2,7 kcal. Lijkt mij niet dat dat je 'fasted state' ineens teniet doet. Lijkt mij eerder verstandig om spierafbraak te voorkomen.

15 gram EEA bevat 2,7 kcal. Lijkt mij niet dat dat je 'fasted state' ineens teniet doet. Lijkt mij eerder verstandig om spierafbraak te voorkomen.
Volgensmij raak je ergens tussen de 40-50 kcal uit je fasted state

• Like
Waarderingen: BB_
Dat claimen ze ja en dat is onzin, bevat veel meer kcals. 12gram op mijn label bevat al 20kcal.

Naja eigenlijk wel. Een fast is niks binnen krijgen, dus ook niet 2.7 kcal. Maar daar kan ieder zn draai aan geven natuurlijk. Ik was meer van hoezo zou je je fast verbreken met een pwo ofzo, dat begreep ik niet helemaal. Zo veel verschil merk je ook niet namelijk, heb wel eens fasted om 7 uur in de ochtend getraind en dat ging even goed als in de avond. Uiteindelijk heb je natuurlijk nog energie van je laatste maaltijden van de dag ervoor

Dat claimen ze ja en dat is onzin, bevat veel meer kcals. 12gram op mijn label bevat al 20kcal.
Dat met EEA en BCAA is eigenlijk niet correct. Wettelijk gezien moet een etiket de hoeveelheid eiwit, koolhydraten en vetten bevatten.
Eiwit is niets meer dan ketens die opgebouwd zijn uit aminozuren (das bekend). Bij het bepalen van de energetische waarde wordt een calorimeter gebruikt en die meet de energieinhoud van een product. Bij eiwitten vind je dan een energetische waarde omdat het afgebroken wordt naar aminozuren. Maar omdat de losse aminozuren bij die testen geen energetische waarde hebben worden ze dus niet meebepaald en is de kcal waarde zo laag. Maar in je lijf heeft een aminozuur dezelfde "waarde" als wanneer je een eiwit tot je neemt alleen heb je dan de afbraak energie er nog extra bij maar dat is in feite verwaarloosbaar. Dus al met al telt een aminzouur voor je lijf als hetzelfde en is de "feitelijke" voedingswaarde gewoon veel hoger. Maar ja.. wat niet meetbaar is, is er dan niet en hier geld dat het dan niet vermeld hoeft te worden. Op veel amerikaanse producten van BCAA bijvoorbeeld staat gewoon een voedingswaarde van ca. 350 kcal per 100 gram.

Want? Die kcal in een pwo zijn verwaarloosbaar. Drinken zonder kcal kan m.i. ook. Net als je supps zoals creatine, omega, vitamine etc. EEA's is ook prima t.b.v. spierbehoud. Ik raad dat zelfs aan als je fasted wilt trainen en in een deficit zit.
Fasted is zero, niente. Geen kcals. Dus al helemaal geen visolie voor je omega's

Om vetzuren op te nemen en via je bloe te kunnen transporteren naar cellen zijn vetten nodig. Enkel omega 3 in pilvorm nenen is zonder een x hoeveelheid vetten is kansloos. Op het etiket wordt niet zomaar geadviseerd het bij een maaltijd te nuttigen.

• Like
Om vetzuren op te nemen en via je bloe te kunnen transporteren naar cellen zijn vetten nodig. Enkel omega 3 in pilvorm nenen is zonder een x hoeveelheid vetten is kansloos. Op het etiket wordt niet zomaar geadviseerd het bij een maaltijd te nuttigen.
Maar zit het in de pil als losse vetzuren, of als complete vetten? ;)

Dave Palumbo zegt altijd dat wanneer je bcaa’s of eaa’s etc drinkt voor of tijdens je cardio je cardio per definitie niet meer fasted is. Alleen water en of koffie.

De vraag is of het iets uitmaakt. Ik denk het niet. Fasted cardio = Cardio. Iig dat is wat sl het onderzoek tot nu toe aantoont.

Fasted worden iets meer vetzuren vrijgemaakt maar niet perse gebruikt. Daarnaast kun je misschien een betere prestatie neerzetten met wat carbs in je lichaam.

Ik loop zelf vaak fasted hard, maar alleen omdat ik gewoon direct uit bed ga rennen. Makkelijk en lekker fris. Als ik heb gegeten loop ik makkelijker en kan ik verder en harder

Als je 4kcal telt voor aminozuren en peptides, eiwit, geloof ik niet dat het verder veel uitmaakt. Overigens kost het wel energie om van aminozuren glucose te maken. Hoeveel exact kon ik lastig vinden, hangt van het aminozuur af. Dus een klein ‘thermic effect’ zal er wel zijn.

Maar wat mij betreft een beetje spijkers op laag water. De voedingswaarde van veel etiketten wijken meer af dan je denkt, bijvoorbeeld door productie variaties, maar soms zelfs door natuurlijke verschillen. Gemiddeld komt het wel ongeveer uit, maar zeker dingen die in kleine batches gemaakt worden willen wel eens afwijken.

Ook van goedkoop spul is het onderzoek dat ze doen vaak minimaal, meestal alleen op papier gedaan en niet eens echte analyses op het voedingsmiddel.

• Like
Het wordt een beetje eentonig, maar wat is de wetenschappelijke onderbouwing daarvan? En waarin zou kcal in vs kcal out bijna stubborn fat ineens niet meer (volledig) opgaan?

Terug
Naar boven