Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Imo loopt je deadlift qua kracht een klein beetje achter op je UB-lifts. Met name de presses. Ik denk dat je traps vanzelf meegroeien, als je sterker wordt op je deadlift. Front squats zijn ook lekker voor je bovenrug! Al zijn shrugs natuurlijk nooit slecht.
Front squat voor traps??? Wat. Dat is nu eens de enige spier die ik totaal niet voel bij fsq en volgens mij ook de bedoeling is

Front squat voor traps??? Wat. Dat is nu eens de enige spier die ik totaal niet voel bij fsq en volgens mij ook de bedoeling is
Hij zegt bovenrug. Goede positie houden tijdens (zware) fsq vergt zeker wel wat van je bovenrug. Zou het verder niet direct als bovenrugoefening kwalificeren nee

deal. Donderdag ga ik er mee aan de slag. Misschien moet ik ook straps kopen. Vanaf 120-130 KG werd mijn grip gewoon minder. En da’s gewoon kut.
Je kan ook rackpulls is proberen. Dan doe je als het ware alleen de lockout. Heerlijk voor de traps en lower/upper back.

Hij zegt bovenrug. Goede positie houden tijdens (zware) fsq vergt zeker wel wat van je bovenrug. Zou het verder niet direct als bovenrugoefening kwalificeren nee
Ja ik weet 't, maar het ging over traps dus vond het niet toepasselijk. Bij gewone squats heb je ook je rug nodig om stabiel te zijn, zelfde geldt voor benchpress etc. dus imo bullshit advies.

Na schouder en tricep training

Bijlagen

• B04224E6-E43A-4DA5-8D45-6AE6E143B667.jpeg
    B04224E6-E43A-4DA5-8D45-6AE6E143B667.jpeg
    95,7 KB · Weergaven: 158

@Robin Wat Rock hier zegt. Ik zou het idd niet zien als een bovenrugoefening. Maar als je bijv. 3x p/w back squat (en dat doet @Brab0 volgens mij), kun je best overwegen om 2x back squat en 1x front squat te doen. Op die manier heb je iets meer volume voor je bovenrug.

De belasting is voor je bovenrug is overigens wel meer dan bij een back squat, omdat je veel actiever moet archen om in balans te blijven.

@Robin Wat Rock hier zegt. Ik zou het idd niet zien als een bovenrugoefening. Maar als je bijv. 3x p/w back squat (en dat doet @Brab0 volgens mij), kun je best overwegen om 2x back squat en 1x front squat te doen. Op die manier heb je iets meer volume voor je bovenrug.

De belasting is voor je bovenrug is overigens wel meer dan bij een back squat, omdat je veel actiever moet archen om in balans te blijven.
Tja eigen preferences, volgens mij is hij beter af met een echte rugoefening.

Tja eigen preferences, volgens mij is hij beter af met een echte rugoefening.

Dat staat buiten kijf. Het was maar een suggestie om wat bovenrugvolume toe te voegen zonder het totale trainingsvolume teveel te moeten aanpassen.

Maar goed, het wordt al snel te ingewikkeld voor sommige DBB'ers, maak ik op uit de reactie van @Spambod.

Terug
Naar boven