AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Daarbij weten we niet wat er verder allemaal in het geheim gedaan is. Nederland werkt gewoon samen met de navo, usa, uk en hun special forces.
Reken er inderdaad maar op dat het KCT en Marns heel wat spannende dingen hebben gedaan die wij nooit zullen weten.

Zullen we het over de rol van Belgie maar niet hebben. Nederland heeft zwaar gevochten in Afghanistan.

26 Nederlanders trouwens, en één Belg.
Amai
31DB70EE-5D26-41A3-9D88-D708512CB36E.png

Ik had er over de totale periode Afghanistan qua doden maar de slag bij Chora was een van de heftigste en noemde ik als voorbeeld, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Elke dode is er 1 te veel. Lees anders even waar het over gaat.

Jouw bewering 'Veel doet Nederland daar niet buiten een beetje bewaken vanop afstand.' is compleet uit de lucht gegrepen.

Hier nog een goed artikel om de situatie te schetsen:

Hier nog een goed artikel om de situatie te schetsen:
Och B, ik heb nooit gezegd dat ze daar niet soms onverwacht een beetje gevochten hebben. Hun taak en doel was gewoon bewaken. Laten we niet doen alsof ze daar kwa strijd belangrijk waren.

• Dislike
Waarderingen: BB_
Nja, ik weet ook niet details, maar reken er maar op dat special forces daar heel wat meer gedaan hebben. Ik heb enkele jaren bij het Apachesquadron gewerkt, net toen de missie was afgelopen en mijn collega's zijn er gemiddeld zo'n vijf keer op uitzending geweest. Dus ik heb wat verhalen gehoord en twee biografieën gelezen. Het was echt niet alleen maar wederopbouw en hearts & minds winnen.

Nogmaals, ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar genoeg mensen gesproken die dat wel hebben en zoals jij het schetst was niet de rol van Nederland.

Och B, ik heb nooit gezegd dat ze daar niet soms onverwacht een beetje gevochten hebben. Hun taak en doel was gewoon bewaken. Laten we niet doen alsof ze daar kwa strijd belangrijk waren.
Dit is echt onzin. Bewaken was helemaal niet het doel, hoe kom je daarbij???? Ik denk dat wijze waarop Nederland heeft opgetreden wel degelijk van belang was en compleet andes dan de houding van de VS. Lees bovenstaand artikel ook eens.

Nja, ik weet ook niet details, maar reken er maar op dat special forces daar heel wat meer gedaan hebben. Ik heb enkele jaren bij het Apachesquadron gewerkt, net toen de missie was afgelopen en mijn collega's zijn er gemiddeld zo'n vijf keer op uitzending geweest. Dus ik heb wat verhalen gehoord en twee biografieën gelezen. Het was echt niet alleen maar wederopbouw en hearts & minds winnen.

Nogmaals, ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar genoeg mensen gesproken die dat wel hebben en zoals jij het schetst was niet de rol van Nederland.
Als er op 20j tijd slechts een aantal doden zijn gevallen (helaas) tegenover duizenden langs de andere kant zegt dit toch genoeg over dat ze niet in “the battlefields”
Stonden.

Lachen? Hij doet toch geen mens physique god***domme!

Al zou ik wel Wovano wel eens een mens physique routine zien willen doen, inclusief het lachje en fladder handje. :roflol:

Heeft België het dan niet beter gedaan?
Ik weet niet exact de rol van België, maar zoals hier het hier lees was dat wat beperkter qua taken, een beetje zoals de rol van Nederland de afgelopen 6 jaar was:
https://www.mil.be/nl/onze-missies/afghanistan/

Nederland heeft een aantal jaar de leiding gehad in de provincie Uruzgan. Wanneer heb je het beter gedaan? Ik moet toegeven dat veel inderdaad voor niks geweest lijkt te zijn. Ik wil ook best kritisch en reëel zijn, er zijn door Nederland fouten gemaakt. Het artikel uit Trouw dat is hierboven postte getuigt daar ook van en benadrukt de keerzijde en fouten,dus het was echt niet allemaal even geweldig.

Wat we daar hebben gebracht, was zeker van belang, maar had helaas slechts een tijdelijk karakter en is nu binnen no-time weer ongedaan gemaakt. Heeft het zin gehad en was het die mensenlevens waard? Lastige vraag en wellicht moeten we de pijnlijke conclusie trekken dat we er niets te zoeken hadden en het een illusie was. Ik wil de waarheid ook niet mooier voordoen dat dat deze is, maar ik denk wel dat de Nederlandse wijze van optreden op bepaalde vlakken professioneel is en effectiever dan hoe de VS het aanpakken. Er niet met gestrekt been ingaan, maar trachten de bevolking te helpen. Helaas is veel geld in verkeerde handen terecht gekomen en zaken zoals vrouwenonderwijs door de Taliban weer snel ongedaan gemaakt.

Sorry @mods, ik zal weer on topic gaan.

Lachen? Hij doet toch geen mens physique god***domme!

Al zou ik wel Wovano wel eens een mens physique routine zien willen doen, inclusief het lachje en fladder handje. :roflol:
O, ik hoorde altijd van mijn coach dat ik niet zo serieus moest kijken maar dat uitstraling en ontspannen en vrolijk kijken ondanks dat je inspant een must is op het podium .:p

Nouja dan doe je het in je onderbroek, hebben wij ook weer wat te lachen. :p

Heb voor de grap die poses wel eens geprobeerd en vind ze moeilijker dan reguliere poses.
Eens. En het is ook de overgang. Het lijkt gemakkelijk, maar bij reguliere poses kun je veel beter aanspannen.

Ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik iemand die mens physique poses zie doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven