Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Tsja, dit is imo zoiets als bij squatten met veel te veel gewicht quarter reps maken. Kan je prima doen als je dat leuk vind, maar ik zou er nu ook weer geen filmpjes van maken om op een BB forum te plaatsen want het ziet er nogal lullig uit.
Tbh, ik kan ook 400kg legpressen full rom voor 8-10 reps ofzo maar laatste tijd doe ik 200-300 voor 50% van de rom onder constante spanning ipv met kracht te duwen, duw ik nu met enkel mn quads. En voelt veel nuttiger. Maar dan wel niet de eerste 50% van de ROM. Eerste 25% en laatste 25% (wanneer heupen naar boven komen) niet.

Tbh, ik kan ook 400kg legpressen full rom voor 8-10 reps ofzo maar laatste tijd doe ik 200-300 voor 50% van de rom onder constante spanning ipv met kracht te duwen, duw ik nu met enkel mn quads. En voelt veel nuttiger. Maar dan wel niet de eerste 50% van de ROM. Eerste 25% en laatste 25% (wanneer heupen naar boven komen) niet.
oh ik ben er zelf ook van overtuigd dat partials/variaties enzo veel nut kunnen hebben. Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat het filmpje daar niet over gaat.

4 x

320kg legpress, nieuwe gym geprobeerd. Filmpje is iets versneld voor instagram door die eigenaar.
Als ik dit zou doen bij mijn gym word in gelijk aangesproken op de range of motion + het aantal reps op de legg press.

Als ik zou egoliften ,zou ik een paar jongens hier op de stang moeten prikken en een deadlift moeten doen denk ik.

Precies. Want jij bent die stoere sterke killer van maar liefst 120 kg die jongens oppakt en aan een stang prikt! Helaas vertaald dat zich niet in een sterke legpress, zelfs met pussyweights lukt het je maar voor 50%. Conjo.

Ben zelf de grootste form nazi die er is, maar met die leg press was toch niet zo heel veel mis of ben ik nou gek? Niet iedereen kan zijn knieën tegen zijn oren laten komen op een leg press.

De optimale ROM voor op een leg press is tot het punt waarop je kont/onderrug van de machine komt. Bij sommigen is dit al vrij snel, bij anderen letterlijk wanneer de knieën tegen de borst komen. Allemaal puur afhankelijk van flexibiliteit/mobiliteit.

Zelf gebruik ik altijd squad shoes om de ROM een beetje te vergroten, mijn enkels zijn echt een drama, 0,0 dorsiflexion.

Ondanks 2 lockdowns toch nog wat gains kunnen maken. Links 1 dag voor de jbc 2019 en rechts 5 weken voor de krachtigfitcup.
IMG_20210918_114555.jpg

Terug
Naar boven