Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Press je daarom maar 10x65kg?
benen wat breed en stevig neerzetten betekent dus ook wat naar achteren ja, het betekent gewoon niet los voor je laten hangen/staan.
Kont aanspannen is een must om alles stevig te houden.
Als je je ogen niet onder de stang hebt dan raak je misschien met de stang het rack zelf, en wat weet jij van zwaar unracken met je 10x65kg? komop zeg. Ik doe het altijd, zelfs met m'n 1rm, nooit problemen gehad.

Alles wat ik hier heb getypt komt rechtstreeks van de grote bench pressers vandaan, hun youtube videos en artikels.

Kom op man, dat je advies wilt geven prima, maar zeik niet over zijn stats als je zelf 15 kg meer drukt en geen fysiek hebt. Kan best op een andere manier gebracht worden.

ik dacht dat skyblazer vooral hell93 drukte

Ik dacht dat Hoody vooral virtuele gewichten drukte

Wel grappig hoe iedereen Frankkr verdedigd, terwijl hij degene is die heel provocatief mijn hele advies downtalkte zonder enige reden en zonder het ook maar gelezen te hebben. Als je ipv al die vriendjespoltiiek nou eens objectief zou posten, zou dit forum al een stuk beter af zijn.

Je bent het eens met mijn advies of niet, prima.
Maar dan geef je wat onderbouwend advies wat er beter zou kunnen en niet van "De rest heb ik niet eens gelezen"

Kom op man, dat je advies wilt geven prima, maar zeik niet over zijn stats als je zelf 15 kg meer drukt en geen fysiek hebt. Kan best op een andere manier gebracht worden.

Treat others like you want to be treated yourself.
Frankkr was heel denigrerend, dan krijgt hij dat toch gewoon terug op zijn bord? ;)

Laatst bewerkt:
Wel grappig hoe iedereen Frankkr verdedigd, terwijl hij degene is die heel provocatief mijn hele advies downtalkte zonder enige reden en zonder het ook maar gelezen te hebben. Als je ipv al die vriendjespoltiiek nou eens objectief zou posten, zou dit forum al een stuk beter af zijn.

Maar dan geef je wat onderbouwend advies wat er beter zou kunnen en niet van "De rest heb ik niet eens gelezen"

Ik ken hem niet eens.

En al je advies wat je;

Alles wat ik hier heb getypt komt rechtstreeks van de grote bench pressers vandaan, hun youtube videos en artikels.

leuk uit filmpjes en tekst opneemt maar in de praktijk bak je er vrij weinig van.

Treat others like you want to be treated yourself.
Frankkr was heel denigrerend, dan krijgt hij dat toch gewoon terug op zijn bord? ;)

h512EFFD8.gif

Goeie

en naast de focus op je borst/ en het zo min mogelijk gebruiken van schouders (en triceps) moet je hele lichaam wel aangespannen zijn als 1 geheel en dus niet dansen met je benen zoals 95% dat doet

duidelijk thanks. Dit deed ik gelukkig al zo.

inderdaad niet voor niets een compound oefening.

Je bent er wel van op de hoogte dat je schouder een hele kleine spier(groep) is en heel erg zwak op zichzelf staand? Het is vrijwel onmogelijk om grotendeels met je schouder te drukken als je ook maar enig redelijk gewicht pressed.

Hier een paargoede richtlijnen voor de bench:

- Ga stevig liggen (ogen onder de stang)
- Zet je benen wat breed en stevig neer en hou er spanning op
- Span je kont aan(en hou deze aangespannen) en creeër een kleine holling in je onderrug (niet heel extreem, gewoon een klein beetje)
- Trek je schouderbladen naar elkaar toe en hou spanning op je midden/onder trapezius, hierdoor blijven je schouders in het bankje zitten.
- Pak de stang zo breed vast dat je onderaan de beweging ongeveer je pols boven je elleboog hebt.
- Zorg dat de stang op de onderkant van je handpalm ligt en niet bovenin vlakbij de vingers. Hierdoor hou je een rechtere pols voor betere krachtoverdracht.
- Laat de stang naar je tepelhoogte zakken, laat de stang in een schuine beweging terug omhoog gaan boven je schouders. Dus het is niet puur omhoog omlaag, het is schuin naar onder, schuin naar boven
- Zorg dat je schouders nooit naar voren uit het bankje komen
- Eventueel kan je nog proberen de stang zo hard mogelijk uit elkaar te trekken voor extra spanning.

+1.
Maar zolang je de stang naar tepelhoogte laat zakken, elimineer je gelijk het probleem dat je je schouders te breed zou houden.
Het is ook weer counterproductief om echt heel erg je ellebogen naar binnen te gaan houden.

Ik vind het helemaal zo slecht nog niet dit zijn wel de dingen die je zou moeten hanteren met bankdrukken. Tevens zou ik zakken naar de onderkant borst niet op de tepels.

Ik druk 10 x 3 kilo op de wc per dag

ik squat 20x200 zonder grap.

Zo he kei veel

Terug
Naar boven