XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Ja borst loopt aardig achter, krijgt t niet voor elkaar om m te laten groeien. Armen gaan maar door zonder moeite

Gewicht omlaag en opnieuw leren borst trainen, je front delt overheerst je volledige schouder.
Volgens mij duw je grotendeels met je schouders.

Probeer desnoods eens eerst wat setjes cable flyes ofzo te doen, om wat pomp te krijgen. Zo ga je makkelijker je borst kunnen isoleren.

Gewicht omlaag en opnieuw leren borst trainen, je front delt overheerst je volledige schouder.

Probeer desnoods eens eerst wat setjes cable flyes ofzo te doen, om wat pomp te krijgen. Zo ga je makkelijker je borst kunnen isoleren.

Denk dat je ongeveer wel gelijk hebt. Heb hetzelfde probleem als hem, een overheersende front delt en mijn borst loopt achter. Borst is nu wel redelijk aan t bijtrekken sinds ik echt t gewicht omlaag gooide en puur probeerde goed te duwen uit mijn borst en ook mijn borst nog aan te spannen. Dat is nog best lastig soms als je front delt en armen overheersen, maar het gaat significant schelen op de groei van je borst.

Denk dat je ongeveer wel gelijk hebt. Heb hetzelfde probleem als hem, een overheersende front delt en mijn borst loopt achter. Borst is nu wel redelijk aan t bijtrekken sinds ik echt t gewicht omlaag gooide en puur probeerde goed te duwen uit mijn borst en ook mijn borst nog aan te spannen. Dat is nog best lastig soms als je front delt en armen overheersen, maar het gaat significant schelen op de groei van je borst.

Zeker, had vroeger geen chest. Terwijl chest nu één van mn beste spiergroepen is.

Vooral het licht oppompen vooraf helpt om te isoleren.

Mind muscle connection ;)

Top advies :thumbs:

Let ook op dat je bijvoorbeeld met een meer decline bench -achtige beweging ook je schouders beter uit de beweging haalt, verder bij bankdrukken je armen niet te wijd maar langs je lichaam. Ook een mooie tip; knijp in de stang en probeer je handen naar elkaar toe te bewegen, hiermee zet je bewust je borstspieren hard aan het werk, en dan heb je geeneens hele zware gewichten nodig om kapot te gaan :D

Top advies :thumbs:

Let ook op dat je bijvoorbeeld met een meer decline bench -achtige beweging ook je schouders beter uit de beweging haalt, verder bij bankdrukken je armen niet te wijd maar langs je lichaam. Ook een mooie tip; knijp in de stang en probeer je handen naar elkaar toe te bewegen, hiermee zet je bewust je borstspieren hard aan het werk, en dan heb je geeneens hele zware gewichten nodig om kapot te gaan :D

+1 !

behalve het gedeelte met je armen langs je lichaam houden? volgens mij is t juist ellebogen zo breed mogelijk (oftewel ver van je lichaam af) hierdoor komt er minder spanning op de schouders en tricep..

+1 !

behalve het gedeelte met je armen langs je lichaam houden? volgens mij is t juist ellebogen zo breed mogelijk (oftewel ver van je lichaam af) hierdoor komt er minder spanning op de schouders en tricep..
Ehm nee, ellebogen zo breed mogelijk is een schoudersloper...

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Als je je armen naast je houdt in een 90 graden hoek (alsof je een guillotine press wil doen) voel je gelijk hoeveel spanning er op je schouders komt te staan tov armen dichter bij je lichaam.

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Als je je armen naast je houdt in een 90 graden hoek (alsof je een guillotine press wil doen) voel je gelijk hoeveel spanning er op je schouders komt te staan tov armen dichter bij je lichaam.

oke snap hem. maar wat is dichter bij je lichaam? ellebogen tegen t lichaam aan is vol tricep toch? dus waar zit hier de middenweg?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie

en naast de focus op je borst/ en het zo min mogelijk gebruiken van schouders (en triceps) moet je hele lichaam wel aangespannen zijn als 1 geheel en dus niet dansen met je benen zoals 95% dat doet

Thanks!

Je bent er wel van op de hoogte dat je schouder een hele kleine spier(groep) is en heel erg zwak op zichzelf staand? Het is vrijwel onmogelijk om grotendeels met je schouder te drukken als je ook maar enig redelijk gewicht pressed.

Hier een paargoede richtlijnen voor de bench:

- Ga stevig liggen (ogen onder de stang)
- Zet je benen wat breed en stevig neer en hou er spanning op
- Span je kont aan(en hou deze aangespannen) en creeër een kleine holling in je onderrug (niet heel extreem, gewoon een klein beetje)
- Trek je schouderbladen naar elkaar toe en hou spanning op je midden/onder trapezius, hierdoor blijven je schouders in het bankje zitten.
- Pak de stang zo breed vast dat je onderaan de beweging ongeveer je pols boven je elleboog hebt.
- Zorg dat de stang op de onderkant van je handpalm ligt en niet bovenin vlakbij de vingers. Hierdoor hou je een rechtere pols voor betere krachtoverdracht.
- Laat de stang naar je tepelhoogte zakken, laat de stang in een schuine beweging terug omhoog gaan boven je schouders. Dus het is niet puur omhoog omlaag, het is schuin naar onder, schuin naar boven
- Zorg dat je schouders nooit naar voren uit het bankje komen
- Eventueel kan je nog proberen de stang zo hard mogelijk uit elkaar te trekken voor extra spanning.

+1 !

+1.
Maar zolang je de stang naar tepelhoogte laat zakken, elimineer je gelijk het probleem dat je je schouders te breed zou houden.
Het is ook weer counterproductief om echt heel erg je ellebogen naar binnen te gaan houden.

Je hebt gelijk Stefanovich

Laatst bewerkt:
I.O.M. FrankKr

Laatst bewerkt:
Doe dit via PM's boys, laten we het overzichtelijk houden ;)

@ kaluro, je zou er van versteld staan hoeveel je kan wegduwen met je schouders te gebruiken, je sloopt ze er wel mee.

Ik zie eigenlijk bij mij op de gym 75% 'verkeerd' pressen.

Press je daarom maar 10x65kg?
benen wat breed en stevig neerzetten betekent dus ook wat naar achteren ja, het betekent gewoon niet los voor je laten hangen/staan.
Kont aanspannen is een must om alles stevig te houden.
Als je je ogen niet onder de stang hebt dan raak je misschien met de stang het rack zelf, en wat weet jij van zwaar unracken met je 10x65kg? komop zeg. Ik doe het altijd, zelfs met m'n 1rm, nooit problemen gehad.

Alles wat ik hier heb getypt komt rechtstreeks van de grote bench pressers vandaan, hun youtube videos en artikels.

Nee jij bent lekker sterk. Als ik je log zo door lees heb je amper recht van spreken als je wat gewicht moet wegduwen om advies te kunnen geven.

Daarnaast is het compleet bla dat schouders zwak zijn op zichzelf. Maar die conclusie trek je vast uit je eigen schouders.

Als je je ogen niet onder de stang hebt dan raak je misschien met de stang het rack zelf, en wat weet jij van zwaar unracken met je 10x65kg? komop zeg. Ik doe het altijd, zelfs met m'n 1rm, nooit problemen gehad.

Als ik de bar unrack op de bench ligt de stang eerder boven m'n keel dan boven m'n ogen hoor. Veel makkelijker op die manier.

Press je daarom maar 10x65kg?
benen wat breed en stevig neerzetten betekent dus ook wat naar achteren ja, het betekent gewoon niet los voor je laten hangen/staan.
Kont aanspannen is een must om alles stevig te houden.

Alles wat ik hier heb getypt komt rechtstreeks van de grote bench pressers vandaan, hun youtube videos en artikels.

Ja want 80kg is zoveel meer...

jongens luister naar mijn advies ik bench 110kg dat is echt t*fus veel jonguh

not srs

Terug
Naar boven