XXL Nutrition

De Race Naar de Bodyweight Overhead Press

Best brutal dan vergeleken met je bench.

hielen tegen elkaar = military press

Overhead Press (correcte naam Press) is voeten schouderbreedte (staggered stance, een voet vooruit mag ook).

ok, duidelijk!

Hier is wel vaker onduidelijkheid over.
Zie vaak smithpussies die hun breezahrom werk als MP of OH press noteren:P

kunnen we weer aan de slag:wl:

waarom zou ik me hielen tegen elkaar zetten? what´s the benefit of that....

80 kg Overhead press in the pocket, morgen even wegen zal er om spannen net geen 80 of net erboven.

Okee vanochtend gewogen, guess what 80,2 kg :D dat word nog even progressie boeken op de OP.

Die 200gram erbij zal dan ook wel lukken! Was na je weging nog snel even een blokje om gelopen, en dan terug wegen. Dan was het 80 of 79,9 geweest ;)

:D volgende week gewoon de 85 attempten, dan hebben we een betere marge he.

Bump, dit topic ook maar weer levend maken. Weet er iemand trouwens ook een bestaand
schema om de overhead press te verbeteren? Wil namelijk naast mijn Smolov eventueel
ook nog wat anders doen, als het bij mekaar past in iedergeval :D

Can't miss with Wassung's Timed Total Tonnage, ofwel Russian Bear (wat daar op gelijkt).

Overhead press verbeteren is niet zo complex of ingewikkeld. Mn broer en ik doen gewoon iedere week een flinke hoop sets (+10sets) waarvan meestal 3 à 5 reps en hebben de BW Overhead al een tijd overschreden.

Als je iets ingewikkelder wil (dat wel werkt), doe dan iets conjugate maar ook high volume, bv :

WK1 strict military press, belachelijk veel sets van 5 reps
WK2 push press, belachelijk veel sets van 3 reps, (al dan niet in waves voor techniek/explosiviteit)
WK3 seated press, warm-ups + 5 werksets van 8 reps
WK4 repeat

Can't miss with Wassung's Timed Total Tonnage, ofwel Russian Bear (wat daar op gelijkt).

Overhead press verbeteren is niet zo complex of ingewikkeld. Mn broer en ik doen gewoon iedere week een flinke hoop sets (+10sets) waarvan meestal 3 à 5 reps en hebben de BW Overhead al een tijd overschreden.

Als je iets ingewikkelder wil (dat wel werkt), doe dan iets conjugate maar ook high volume, bv :

WK2 push press, belachelijk veel sets van 3 reps, (al dan niet in waves voor techniek/explosiviteit)
WK4 repeat

Hey bedankt voor de info man ga het ff indelen in me schema :thumbs: karma is onderweg!

WK4 repeat

Helemaal top, zat met de zelfde vraag. Thanks.

Of nog : "To press a lot, you just have to press a lot"

Los van het set/rep schema en los van het soort uitvoering (strict/push press) moet je gewoon durven hier een prioriteit van maken. Overhead zien als doel op zich, en niet als 'eerste oefening in een schoudertraining'. Als we een beetje een goede dag hebben dan besteden we makkelijk een uur aan een stuk aan overhead werk. Sets en reps wijzen vaak zichzelf uit. Als we na 5 zware singles nog energie overhebben, nou dan doen we nog eens een paar sets van 5 erachter, en misschien daarna nog wel een paar sets van 8.

PRESS MORE !

In een weekschema gegoten ligt de focus dan als volgt :
maandag squat
woensdag overhead
vrijdag dead
zondag bench

Of nog : "To press a lot, you just have to press a lot"

Los van het set/rep schema en los van het soort uitvoering (strict/push press) moet je gewoon durven hier een prioriteit van maken. Overhead zien als doel op zich, en niet als 'eerste oefening in een schoudertraining'. Als we een beetje een goede dag hebben dan besteden we makkelijk een uur aan een stuk aan overhead werk. Sets en reps wijzen vaak zichzelf uit. Als we na 5 zware singles nog energie overhebben, nou dan doen we nog eens een paar sets van 5 erachter, en misschien daarna nog wel een paar sets van 8.

PRESS MORE !

In een weekschema gegoten ligt de focus dan als volgt :
maandag squat
woensdag overhead
vrijdag dead
zondag bench

Genoeg keuze dan, dit lijkt me ook wel wat :D Heb na deze week ook de base-cycle
van de smolov erop zitten en ga dan over 3 weken beginnen met de intense-cycle
en dan is het ipv 4 maar 3 dagen squatten dus komt er weer een dag vrij :)

Smolov JR zou ook moeten werken, ga ik binnenkort ook eens proberen.
Smolov Squat FAQ -> vraag 6

Dit ook even gaan bekijken en vergelijken met het geen van Locust.

Bump

1x70.. nog 15 kilo te gaan..

Zocht dit topic al, maar kon hem niet vinden....

PP = 1 x 85
BW = 81 kilo

Stricte bodyweight OH press wil ik over 1/2 maand(en) proberen ofzo....

wow leeft dit ook nog

Terug
Naar boven