MuscleMeat

Race naar 150kg bench press

f**k ME!!! Dat is echt beeeeeeeeeeeeeeeresterk. Hoe lang train je al? En hoe zit het met de squat en deadlift?
Thanks! Ik train al 4,5 jaar. Atm gaan mn squat en deadlift alleen niet lekker, last van mijn onderrug sinds december precies op het punt dat er buttwink optreedt doet het pijn(gaat wel steeds beter). Daarvoor heb ik 210 gesquat en 235 sumo deadlift (80kg Bw) in de gym en 200 gesquat en 225 in een wedstrijd (74kg Bw).
Ik gebruik trouwens al een paar maanden Jonnie candito's advanced bench program, werkt zeer goed!

Top. Ik zou je aanraden een tijd minder vaak en minder zwaar te squatten en te deadliften. Blijf ze doen zodat de spieren niet te hard verzwakken, maar niet te zwaar opdat de blessure niet erger wordt. Wat betreft de butt wink zijn er voldoende video's die uitleggen hoe je dat kan aanpakken. Ik har er vroeger ook last van.

Nogmaals 130kg bench at 72kg bw.
Eerste poging was 2 maanden terug op 67kg lichaamsgewicht, daarna nog een aantal keer gefaald en nu eindelijk m'n nieuwe PR:

Al denk ik dat die voor een echte powerlifting competitie nog niet helemaal telt.

De stang valt helemaal stil en als de spotter 2 handen gaat gebruiken gaat hij weer bewegen duidelijk dat de spotter dan mee helpt.

Wel sterk hoor!

De stang valt helemaal stil en als de spotter 2 handen gaat gebruiken gaat hij weer bewegen duidelijk dat de spotter dan mee helpt.

Wel sterk hoor!

Het lijkt inderdaad alsof hij mee helpt maar hij heeft alleen zijn vingers er om heen (met een halve cm ruimte er tussen) dus hij tilt niet mee!
Ik had het hem na de lift nog nagevraagd en hij zei dat hij helemaal niets mee heeft geholpen. Verder vindt hij het zelf ook erg frustrerend als een spotter gedurende een PR hem 'verkeerd' zou spotten door te snel de stang te pakken dus geloof ik hem op zijn woord.

We hebben het er constant over dat je gedurende zo'n PR pas (minimaal) helpt mocht het echt helemaal niet meer lukken en de stang duidelijk een neerwaartse beweging toont na een aantal seconden.

Als je de video in wat hogere kwaliteit afspeelt en af en toe pauzeert kun je volgens mij wel het verschil zien tussen wanneer hij alleen zijn handen erom heen heeft (maar niet aanraakt) en vanaf 0:17 wanneer hij daadwerkelijk zijn handen dicht drukt om de stang vast te pakken.

Maakt niet uit het feit dat hij de stang met 2 handen vast heeft is al genoeg, al is het maar een hele lichte druk die hij zet dan zorgt hij er wel voor dat de stang weer in beweging komt.

De volgende keer zeggen dat hij de stang pas mag aanraken als je faalt.

Laatst bewerkt:
Hij raakt duidelijk de stang aan nog ver voor lock-out. Dan helpt hij mee. Vanaf sec 14 begint hij al echt te helpen. Dan ben je pas halverwege.
Als hij zijn handen er helemaal rond heeft helpt ie uiteraard redelijk hard mee.

sterke lift, slechte spotter, jammer man :o

Ik denk dat hij zelf geen drie gram helpt dus ik vind het een correcte lift.

Lichaamsgewicht is 89kg.

@UnCompress Kun jij de begin post aanpassen?

@Starter20 Sorry buddy, niet meer de enige in je gewichtklasse :D Of heb jij inmiddels al meer dan dit gebankdrukkert?

Laatst bewerkt:
Iemand die dit topic van me wilt overnemen?
Zo ja, stuur me een pm.
Ik weet niet wie dit topic van me heeft overgenomen. Ik doe er niks meer aan.
Diegene die nu dit topic beheerd graag ook de OP van mij overnemen anders blijf ik steeds dit soort verzoeken krijgen.
@Sanca weet jij wie dit doet? Wanneer niemand mijn topics overneemt dan graag een slotje erop.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet wie dit topic van me heeft overgenomen. Ik doe er niks meer aan.
Diegene die nu dit topic beheerd graag ook de OP van mij overnemen anders blijf ik steeds dit soort verzoeken krijgen.
@Sanca weet jij wie dit doet? Wanneer niemand mijn topics overneemt dan graag een slotje erop.
Done.

• Topic Starter Topic Starter
Hé,

I'm in!!

Van februari mij toegespitst op powerliften/kracht en gepiekt op 120kg x 3 na volgende opbouw 60kg x 8,80kg x 8,100kg x 8, 110kg x 5 en dan 120kg x 3

Max: 120kg
BW op 84kg

grtz

Terug
Naar boven